Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B7 BRB] Problem z odpalaniem, turbo, buczeniem, hamulce


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

1.9 TDI BRB  A4 B7

Pierwsze objawy buczenie z filtra powietrza po dynamicznej jeździe, problem znikał np na drugi dzień podczas spokojnej normalnej jazdy,  lekki spadek mocy podczas buczenia, odpalanie na 2, 3 razy,  a kiedy miałem powyżej 1/2 zbiornika paliwa palił OK.

 

 

Auto u mechanika myślałem że wałek rozrządu do roboty ale szklanki i wałek idealne.... 

Po wymianie rozrządu, pompy paliwa w baku, uszczelniaczy pompo wtrysków ..... Pierwsze 10 min od odebrania samochodu OK moc była nawet lepsza bez buczenia z filtra. Niestety kiedy auto się rozgrzało i chciałem sprawdzić dynamikę samochodu - buczenie powróciło + lekkie szarpanie przy wchodzeniu na obroty. 

Odpalanie bez zmian na drugi dzień odpali OK, ale już dwa dni potem czyli wczoraj rano już tak:


Sprawdziłem z bratem VAGiem i wyszło przeładowanie turbo, sprawdzone wizualnie i sztanga rusza się w minimalnej pozycji czyli możliwe że kierownica geometrii turbo do czyszczenia + po np 9km błąd przepływki. Po sprawdzeniu auta od 1500 do 4000 obrotów auto na sam koniec wpadało w tryb awaryjny ? 

Wczoraj rano poczytałem o pompie Vacum i zrobiłem test hamulców ... i co się okazało po wciśnięciu 3,4 razy szybko hamulca pedał robi się twardy i hamulce znikają żeby po chwili znowu działać. 

Teraz moje pytanie czy ktoś się spotkał z problemem braku podciśnienia i czy może to powodować słabe sterowanie geometrią i jednocześnie słabe odpalanie ? 

Jutro jadę na sprawdzenie pompy Vacum ... zobaczymy czy w ogóle odpali :D

 

Edytowane przez piotrekmuzyk
Opublikowano (edytowane)

Jaką masz pompę vacum?

Jak LUKa sprawdź czy nie masz luźnego króćca.

Do sprawdzenia podciśnienia. Szczelność węży i łącznika w grodzi - to odnośnie hamulców chociaż równie dobrze może już serwo siadać. 

Odnośnie turbo również do sprawdzenia podciśnienia i n75. 

Pompa w zbiorniku nie była czarna? W czarnej mazi jak ją zmieniałeś?

Z vacum nie cieknie paliwo?

 

 

Edytowane przez lewiatan1989
Opublikowano (edytowane)

Ja tego nie robiłem  - Jednak przy pompie paliwa w baku był czarny syf - dlatego mechanik stwierdził że warto wymienić uszczelniacze na pompo wtryskach. 

N75 raczej działa bo puszcza podciśnienie na gruszkę i sztanga się zaczyna ruszać ale bardzo słabo, ale jak w tym samym czasie cisnę na hamulec praktycznie stawała za małe podciśnienie - tak myślę.

Jeżeli chodzi o odpalanie to dodam że po porannym słabym rozruchu auto potem odpala od dotknięcia nawet po kilkunastu godzinach. 

Czy to jest VACUM LUK czy Bosch nie wiem ... jutro to ustalimy. Nie czuje smrodu ropy na który jestem wyczulony tak więc na pewno paliwo nie wycieka. 

 

Auto obecnie ma muła, niby idzie ale tak na 60% ... Objawy nasiliły się właśnie po wymianie uszczelniaczy i pompy paliwa w baku ... czyżby Vacum dostawała więcej paliwa i nie wyrabiała ? 

Mam już kompletnego doła na AŁDi ...  :D  :D :D  

 

Edytowane przez piotrekmuzyk
Opublikowano
6 minut temu, piotrekmuzyk napisał:

Jednak przy pompie paliwa w baku był czarny syf - dlatego mechanik stwierdził że warto wymienić uszczelniacze na pompo wtryskach

No i najprawdopodobniej Vacum puszcza i miesza olej z ropą. 

Moim zdaniem Vacum do wymiany. Jakbyś to robił to szukaj Boscha używki lub nowa około 800-900 zł. 

Opublikowano

Jeżeli mechanik nie załatwi nowej w dobrej cenie to chyba kupię takie coś https://allegro.pl/oferta/vacum-pompa-038145209-1-2-1-4-1-9-2-0-tdi-7274684215

Wiem że Bosch lepszy ale zmieniony facet mówi że ta po regeneracji niczym nie odbiega i daje rok gwarancji. 

Nie wiesz może czy dużo czasu zajmuję zdjęcie montaż takiego ustrojstwa ? 

 

Opublikowano (edytowane)

Nie ma dużo roboty. Ściąga się osłonę silnika jeżeli jest, za silnikiem przy grodzi jest przymocowana pompa na 4 lub 5 śrub wcześniej odpinasz węże i je zabezpieczasz. Dajesz nowe uszczelki i składasz.

 

PS. Jak się skusisz na regenerowaną daj znać najlepiej na PW jak działa ;)

Edytowane przez lewiatan1989
Opublikowano

W b7 to już itak raczej siedzi Bosch nie luk. 

Opublikowano
33 minuty temu, Lu-Gi napisał:

W b7 to już itak raczej siedzi Bosch nie luk. 

U mnie LUK siedzi

Opublikowano (edytowane)

No nie wiem wydaje mi się że po 2003 już pakowali tylko Boscha, a z doświadczenia mogę powiedzieć że luk jak jest sprawny to jest o wiele lepszy jak bosch, sprawdzone. Jak kolega pisze po wciśnięciu raz za razem hamulca pedal robi się twardy a po chwili powraca do normalności-zupełnie normalne. 

Edytowane przez Lu-Gi
Opublikowano

Słabe opalanie może być spowodowane słabym aku lub klemy luźne  ,sprawdź rano napięcie ma ani,lub rozrusznik do regeneracji szczotki i tulejki 90zl 

Opublikowano
4 godziny temu, Ditomee napisał:

Słabe opalanie może być spowodowane słabym aku lub klemy luźne  ,sprawdź rano napięcie ma ani,lub rozrusznik do regeneracji szczotki i tulejki 90zl 

Przecież na filmie słychać, że żwawo kręci, świece szybko nagrzewa. Podczas kręcenia nawet licznik nie przygasa. Oczywiście, może sprawdzić. Jednak moim zdaniem skoro była czarna maź w zbiorniku to vacum tak czy siak do robienia i to lepiej szybciej niż później. Ponieważ może załatwić sobie końcówki pompowtrysków a regeneracja trochę kosztuje. 

Opublikowano
12 godzin temu, lewiatan1989 napisał:

Przecież na filmie słychać, że żwawo kręci, świece szybko nagrzewa. Podczas kręcenia nawet licznik nie przygasa. Oczywiście, może sprawdzić. Jednak moim zdaniem skoro była czarna maź w zbiorniku to vacum tak czy siak do robienia i to lepiej szybciej niż później. Ponieważ może załatwić sobie końcówki pompowtrysków a regeneracja trochę kosztuje. 

Racja raczej rozrusznik nie, nie widziałem filmików,  faktycznie pompa Vacum do sprawdzenia .

Opublikowano

Panowie pompa wymieniona tak więc jutro zdam rano relację jak zapala i czy jest poprawa. Akumulator zdrowy, kręci nawet przy - 20 jak głupi :)

Oryginalnie była pompa Vacum Bosch  -  zamiennik zakupiłem w firmie AUTO LAMA w Skórzewie pod Poznaniem i czuć moim zdaniem lepsze hamulce - mechanik stwierdził że jest Ok i hamuje bardzo dobrze. 

 

Dalej zostaje problem z dudnieniem z filtra powietrza, słabą mocą, wpadaniem w tryb awaryjny ..... o dziwo przez moment dudnienie u mechanika ustało. 

Został wyczyszczony EGR który był zaje%%%%%ny ...  i pojawił się dzisiaj błąd DPF w drodze powrotnej po wyczyszczeniu EGR tak więc chyba mamy winowajce 

 

Opublikowano (edytowane)

Hmmm czyli może regenerowane vacum nie jest zła opcją.

Teraz tak, jeżeli vacum puszczało to mogły już oberwać końcówki pompek stąd brak mocy itp. 

Sprawdź korekty pompowtrysków. 

 

Oczywiście EGR i DPF to też do ogarnięcia.

EGR nie puszcza bokami oleju? Często się to zdarza przy zaje.. brudnym EGRze, niestety wycieki już wtedy nie do ogarnięcia. 

Edytowane przez lewiatan1989
Opublikowano (edytowane)

Panowie ... dzisiaj odpalanie tak samo dobre jak przed wymianą VACUM czyli zapala tak samo beznadziejnie. 

Już mam dosyć tego grata ..... oddaje do innego speca. 

Aha wychodzi na to że poprzednia pompa Bosch jest sprawna.

 

Oczywiście bym był skłonny że wtryski dostały, ale wczoraj po skasowaniu błędy brak sterowania turbo ... i teście 1500-4000 na 3 biegu przy 1 strzale odzyskał moc, przy 2 teście już znowu mułek. 

Edytowane przez piotrekmuzyk
Opublikowano

Możesz wymienić na wszelki wypadek filtr paliwa i zaworek wrotny na nim zamontowany ale to odpalanie raczej świadczy o uszczelnieniach. Generalnie po poprawnej wymianie uszczelnień i wyregulowanie PD silnik powinien chodzić odczuwalnie lepiej. Być może mechanik albo nie wymienił uszczelnień albo zrobił to nieprofesjonalnie. Czarna maź na pompie w baku też świadczy o niesprawnych uszczelnieniach.

Opublikowano

Filtr Paliwa zamontowany nowy w grudniu z zaworkiem - wszystkie filtry zresztą zostały zamontowane nowe firmy Kneht - oleje zawsze LM 5w/30 cebulą nie jestem i nie oszczędzam. Wszystko zostało wymienione na pewno - auto robi mój chrzestny, bardzo dobry człowiek z dużym doświadczeniem.

Czy uszczelnienia zostały wymienione poprawnie ... nie wiem - ja się nie znam, ale brat który siedzi w VAG mówi bipy czy tam inne wartości  są OK ? 

Co ciekawe auto mi odpalało ZAWSZE jak miałem powyżej 1/2 zbiornika - teraz nie wiem czy tak samo będzie... specjalnie zostawiam max 1/4 baku żeby obserwować.

 

Błąd natomiast który występuje notorycznie to 00665 boost pressure not reached - wtedy też występuje buczenie, spadek mocy itd ale raczej nie tłumaczy złego odpalania. Czasami wylatuje też przepływka ale po np 10 km jazdy z tym błedem:/   wczoraj jeszcze wywaliło czek endżine :D  Normalnie ja takich lampek na żywe oczy jeszcze przez 3 lata nie widziałem jak mam ten złom :D 
 

 

Jeszcze jedno zauważyłem kiedy traci moc i buczy nie można go na postoju wkręcić wyżej jak 3 tyś, przejechałem po tym filmie około 15 km i znowu można go wkręcić powyżej ale nadal buczy, jedzie troszkę lepiej ale i tak szału niema :)

 

 

 

Jedyny plus taki że auto jedzie i można się przemieszczać - nie stanął :D:D:D    

Opublikowano (edytowane)

Tak auto opala po ponad 8h postoju w pracy ... i nieważne czy jest +20 czy -5 na zewnątrz i czy mam pełen bak paliwa czy paliwa na 100 km zasięgu ;)

Po nocy niestety jest problem z rozruchem 

 

 

Edytowane przez piotrekmuzyk
Opublikowano

Mam taki sam problem z odpalaniem.  Jak nie chce odpalić to muszę niestety z plaka innej możliwości nie ma.  Potem pali już ok

Opublikowano

Aktualizacja: drugi mechanik stwierdził  jednak uszkodzony wałek rozrządu i szklanki, po wymianie auto pracuje cicho i kulturalnie no na tyle na ile pozwala TDI PD :D:D 

Po odzyskaniu sprawności motoru wystąpił wczoraj problem z DPF ... na razie pomogło wypalanie komputerem ze 100% do 0 %  - jak będą dalsze problemy to filtr idzie do mycia. 

Auto chodzi ciszej, zapala od strzała, odzyskało moc i elastyczność - chyba ciągnie nawet lepiej jak w momencie kiedy je kupiłem. 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...