LChris Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Witam Silnik rano zapala na rys po czym gaśnie, jakby brakowało paliwa i najprawdopodobniej zapowietrza się układ paliwowy. Po kilkukrotnym kręceniu rozrusznikiem (kilkanaście sekund) odpala. Objawy jak przy padniętych uszczelniaczach pompo wtrysków. Najgorsze jest to że nie jest to zawsze. Auto stoi na warsztacie przez 3 4 dni i pali zawsze na dotyk. Wraca pod dom 2 3 dni jest ok a kolejnego dnia d*pa od nowa. Zrobione: 1. Głowica po remoncie, nowe tuleje wtrysków, uszczelniacze wymienione dwa razy 2. Podmieniona pompka w baku 3. Wymieniono wszystkie uszczelki w vacu pompie 4. Podmieniony jeden wtrysk 5. Dołożony zaworek zwrotny przed vacu. 6. Nowy akumulator. Gdzie jeszcze noże schodzić paliwo? Gdzie szukać? KTS nie pokazuje żadnych błędów. Po przekręceniu kluczyka słychać (1, 2 sekundy) pompkę w baku (mam wrażenie że nie zawsze, ale mogę się mylić). Pozdrawiam
mati123307 Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Opublikowano 25 Kwietnia 2019 auto lepiej odpala po przekręceniu kilka razy kluczyka ?
LChris Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Nieznacznie. Trzy cztery razy przekręcam kluczyk słychać pompkę w baku na 2 sekundy. Często przy pierwszym przekręceniu słychać takie mocniejsze zassanie z baku. Na przewodzie z baku do vacu dołożony zaworek zwrotny. Problem z odpaleniem jest gdy auto postoi kilka godzin, ale nie zawsze.
piotrsob1 Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Wszystko wskazuje na problem z uszczelnieniem pompy tandemowej ( albo uszczelka miedzy głowicą, albo wewnętrzne jej uszczelnienie ).Wypadało by tylko nabrać pewności czy na pewno, a to wiąże się ze sporym nakładem czasu i pracy Trzeba odłączyć przewody paliwowe od tandempompy , wyjąć bezpiecznik nr 28 ( bezpiecznik pompki paliwa w zbiorniku ) i podłączyć do tandemu zasilanie paliwa z bańki. Zasilanie przez filterek, powrót bezpośrednio z tandemu ( w bańce obydwa przewody mają być cały czas zanurzone w paliwie ), z grubsza jak to wygląda masz na tym filmiku : Teraz po odpaleniu ( po odpowietrzeniu tego prowizorycznego układu paliwowego ) wystarczy zostawić auto na dwie kolejne nocki , raz gdy bańka stoi na glebie, drugi raz gdy stoi na dachu auta i porównać jak będzie rano odpalało P.S. Dobre by było gdyby przed takim sprawdzeniem objawy o których piszesz występowały codziennie rano, (wtedy jak przy odpalaniu z bańką na ziemi problem będzie, a jak bańka na dachu to problem nie występuje ) to pewne będzie że układ się zapowietrza . Zakładając że uszczelnienia pompek są OK ( a wskazuje na to to, że rano silnik na chwilę odpala i gaśnie, czyli nie ma nieszczelności w szynie paliwowej głowicy ) to pozostaje praktycznie tylko tandem i jej uszczelka
LChris Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Najgorsze jest to że nie zawsze tak się dzieje. Spróbuje ustawiać go d*pa do góry. 3 dni stał na warsztacie i palił na rys. Nie wiem czy bawić się w uszczelnianie tej pompy, czy może kupić po regeneracji, ale z drugiej strony króciec nie cieknie a co robią regenerując pompę oprócz wymiany uszczelek, czy kopic nową?
piotrsob1 Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Opublikowano 26 Kwietnia 2019 (edytowane) Zamiast bawić się w regenerację tandemu to lepiej zainwestować w używkę z jak najmłodszego motoru i nową uszczelkę Jak go ustawisz d*pą do góry to problem się powinien zmniejszyć , jak przodem do góry to problem powinien być większy ( zakładając oczywiście że mamy problem z zapowietrzaniem ) Edytowane 26 Kwietnia 2019 przez piotrsob1
LChris Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Dziś stał d*pą wyżej i odpalił. Jakie numery tandemu i czego pasują?
piotrsob1 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 (edytowane) 3 godziny temu, LChris napisał: Jakie numery tandemu i czego pasują? Obojętnie LUKA lub BOSCHA byle by od PD-ków ośmiozaworowych . Taka jest ori : https://allegro.pl/oferta/pompa-vacum-paliwa-bosch-1-9tdi-2-0tdi-uszczelka-7773117941 A na taką LUKA też się BPW nie obrazi : https://allegro.pl/oferta/pompa-vacum-passat-b5-audi-a4-b6-101-130km-1-9tdi-7978259315 Tylko wybieraj te na metalowej podkładce ( nie na o-ringach ) i pytaj sprzedawce czy króciec podciśnienia nie jest luźny w obudowie . Nowsze wersje miały już króciec podciśnienia wkręcany , a nie zaprasowywany w obudowie i raczej problem luźnego króćca w nich nie występuje Oczywiście wieszasz pompę na głowicy na nowej uszczelce metalowej: https://allegro.pl/oferta/uszczelka-pompy-paliwa-vacum-do-audi-1-9-2-0-tdi-7845048217 Edytowane 27 Kwietnia 2019 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się