Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa luźnej klamki, patent nr 2


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, naprawa luźnej klamki, patent nr 2

Kolega dreamweb założył już taki taki temat, gdzie opisał sposób wymiany sprężynki. Ale nie rozwiązuje to do końca problemu jeśli trzpień na którym jest sprężynka jest wytarty lub jego część jest złamana.

 

Mój patent polega na wykorzystaniu części z lewej tylnej klamki.

Zaczynamy:

kupujemy tylną lewą klamkę, rozbieramy mechanizm, wyjmujemy sworzeń na którym jest sprężynka, wygląda to tak:

(na zdjęciu jest tylna prawa klamka, lewą klamkę zniszczyłem przy pierwszej próbie rozbiórki, została z niej tylko sprężynka, którą później wykorzystam)

Trzeba to robić delikatnie, bo łatwo złamać ramie z oczkiem na linkę

1.jpg

2.jpg

 

demontujemy klamkę z naszego bolidu, u mnie sprężynka była ułamana, połówka sworznia ułamana, kiedyś prowizorycznie naprawiona. Mimo "naprawy" klamka była luźna

10.jpg

 

Sprężynki: lewa, prawa. Nie da się wykorzystać sprężynki z prawej klamki ponieważ jest nawinięta w przeciwną stronę

3.jpg

 

Wkładamy nowy sworzeń i sprężynkę do naszej klamki. Można delikatnie nasmarować mechanizm.

7.jpg

 

Składamy wszystko do "kupy" i cieszymy się napiętą klamką. Ciężko się przyzwyczaić, że może być tak sztywna

8.jpg

 

Powodzenia.

Ceny tylnych klamek na allegro mogą drastycznie wzrosnąć

 

Edytowane przez paweu1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...