Qwerty54321 Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Witam, kupiłem nie dawno a4 B7 1.9 TDI i poprzedni właściciel zalał prawdopodobnie pierwszy raz olej 5w30 a jeszcze poprzedni właściciel lał cały czas 5w40 , zauważyłem że silnik łyka sporo oleju czy może to być wina zmiana oleju z 5w40 na 5w30?
kamil-vag Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Jakby lał 10W a nie 5W i po przesiadce by zaczął więcej brać to rozumiem... lejesz olej o tej samej lepkości zimowej, to nie powinno mieć wpływu na jego pobór... Szukaj usterki... sprawdź wąż turbo czy nie jest zaolejony...
kamil-vag Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Opublikowano 29 Kwietnia 2019 A po regeneracji nie może brać ? Zdejmij wąż z turbo i zobacz czy nie ma tam oleju... Druga sprawa może zaciągać odma... No i uszczelniacze zaworowe... Nie ma wycieków na samym silniku ? ? ? Z tyłu najczęściej...
przem8 Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Opublikowano 29 Kwietnia 2019 I co z tego. Regeneracja regeneracji nierówna.
Qwerty54321 Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Mam takie objawy że jak auto postoju na wolnych obrotach z 10 min i dam gazu to puści siwa chmurę , i potem już tylko na czarno jak mocno przegazuje, znowu postoju z 10 min i znowu siwa chmura i tak w kółko, ubywa sporo oleju, wycieków nie widać, pokrywę zaworów podmienilem z innego sprawnego silnika i dalej to samo, uszczelniacze zaworowe chyba odpadają ponieważ po nocy nie puści dymka , jak chodzi na wolnych obrotach i jak jadę to nie widać siweho dymu dopiero jak postoi na wolnych dłużej i dodam gazu, pali bez problemu na dotyk, ma moc ładnie przyspiesza,nie wiem co może być przyczyną
M4rcinSZ Opublikowano 8 Maja 2019 Opublikowano 8 Maja 2019 Na pewno to nie wina tego oleju. Tak jak kolega wyżej napisał to zmieniła się jedynie norma temperaturowa i 5w30 gorzej zachowuje swoje parametry w wyższych temperaturach niż 5w40. Gorzej jak nie doczytał etykiety i mógł trafić coś półsyntetycznego zamiast pełnego syntetyku. Ja bym też zaczął od turbiny z czego byś musiał na początek gdzieś na chwilę odprowadzić wąż z odmy bo ona odprowadza wraz z ciśnieniem powietrza skrzyni korbowej wszystkie opar olejowe. Czuli olej tak jak każda cieć paruje jak i też jest przepalony i się częściowo ulatnia do odmy gdzie zasysa go turbo. Więc tam zawsze będzie olej kwestia teraz tego czy turbo sobie nie dolewa. Jak by nie patrzeć jest tam łożysko ślizgowe .i nieraz zakłady by być konkurencyjnymi muszą regenerować na najtańszych uszczelniaczach. Więc tu może być problem.
Qwerty54321 Opublikowano 8 Maja 2019 Autor Opublikowano 8 Maja 2019 Czyli najlepiej teraz wykręcić całkiem turbinę , i odpalić silnik i zobaczyć czy bedzie kopcił , bo po założeniu nowej turbiny nie przyjrecilem tłumika i patrzyłem czy nie puszcza oleju i nic nie leciało
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się