Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ruda atakuje :(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc.

Zauwazylem troche wychodzacej rudej na tylnich lewych drzwiach na rancie, moje pytanie czy poradze sobie samemu to jakos ogarnac? 

Jakis mini poradnik, co pokolei robic ,w co sie zaopatrzyć ?

Naciaprać lakierem nic trudnego :D ale zeby to jakos wygladalo ,a najlepiej zeby w ogole tego nke bylo :) Dodam ze lakiernikiem nie jestem wiec mozna sie domyslic jak moje próby wygladaja.

Duze to nie jest (jeszcze) jakies 1-2cm moze

20190430_085514_HDR.jpg

Opublikowano

Oczyścić, epoksyd, baza, klar, zmatowić papierem wodnym i polerka. Będzie na pewno lepiej niż teraz.

Opublikowano
34 minuty temu, przem8 napisał:

Oczyścić, epoksyd, baza, klar, zmatowić papierem wodnym i polerka. Będzie na pewno lepiej niż teraz.

Możesz jakieś konkretne produkty podać ,wiadomo sporo tego pewnie na rynku jest.

W poprzednim samochodzie jak naciaprałem to piękne to nie było :D Tyle że przynajmniej przy progu to tak bardzo nie rzucało się w oczy, a drzwi... :)

Opublikowano (edytowane)

Jakikolwiek epoksyd w spreju, w lakierniczym niech Ci nabiją bazę w puszkę i do tego bezbarwny tez w spreju albo na allegro masz gotowe zestawy baza i klar w spreju. Papier, tasmę to już obojętnie, a polerkę możesz ręcznie walnąć bez maszyny, tylko trochę się namachasz. 

Przy malowaniu cieniutkie warstwy, wcześniej dobrze okleic. Po wszystkim zeszlifować papierem wodnym żeby nie było progu i spolerować.

Albo szybsza, mniej estetyczna opcja, oczyścić i zamalować tylko pędzelkiem pod kolor i na to bezbarwny. Na jakiś czas będzie i ruda nie będzie tak szaleć.

Edytowane przez przem8
Opublikowano
7 minut temu, przem8 napisał:

Jakikolwiek epoksyd w spreju, w lakierniczym niech Ci nabiją bazę w puszkę i do tego bezbarwny tez w spreju albo na allegro masz gotowe zestawy baza i klar w spreju. Papier, tasmę to już obojętnie, a polerkę możesz ręcznie walnąć bez maszyny, tylko trochę się namachasz. 

Przy malowaniu cieniutkie warstwy, wcześniej dobrze okleic. Po wszystkim zeszlifować papierem wodnym żeby nie było progu i spolerować.

Albo szybsza, mniej estetyczna opcja, oczyścić i zamalować tylko pędzelkiem pod kolor i na bezbarwny. Na jakiś czas będzie i ruda nie będzie tak szaleć.

O, dziękuję, Właśnie takiej odpowiedzi potrzebowałem :)

A papierek jakiej gradacji ? Czy kilka różnych z przeskokami na większe ?

Opublikowano
Godzinę temu, Marciol napisał:

A papierek jakiej gradacji ?

Podkład p800, a przed polerką p2500 na mokro.

Rdzę jakimś grubszym żeby to dobrze oczyścić.

Opublikowano
W dniu 30.04.2019 o 14:59, przem8 napisał:

Podkład p800, a przed polerką p2500 na mokro.

Rdzę jakimś grubszym żeby to dobrze oczyścić.

Na rdze p240 wystarczy ? czy większy/mniejszy ? 

I ogólnie oczyścić, zeszlifować rdze, epoksyd, odczekać aż wyschnie,zeszlifować p800, kolor ,odczekać az wyschnie, klar ,odczekac az wyschnie, zmatowic p2500 i polerka dobrze myślę ?

 

Wolę dopytać o takie pierdoły niż potem narobic sobie dziadostwa :) 

Opublikowano (edytowane)

Wystarczy. Klar możesz kłaść po 10-15 min od położenia bazy. Szlifowanie i polerowanie następnego dnia po malowaniu. Nie zapomnij o odtłuszczaniu powierzchni przed położeniem podkładu i bazy.

Ten ubytek jaki masz to spróbował bym ręcznie pędzelkiem to malować, powinno dobrze wyjść jak się przyłożysz, a wtedy to klar po wyschnięciu bazy ?

Edytowane przez przem8
Opublikowano
W dniu 5.05.2019 o 14:06, przem8 napisał:

Wystarczy. Klar możesz kłaść po 10-15 min od położenia bazy. Szlifowanie i polerowanie następnego dnia po malowaniu. Nie zapomnij o odtłuszczaniu powierzchni przed położeniem podkładu i bazy.

Ten ubytek jaki masz to spróbował bym ręcznie pędzelkiem to malować, powinno dobrze wyjść jak się przyłożysz, a wtedy to klar po wyschnięciu bazy ?

Powiedz mi cxy szlifujac juz przed polerka na mokro nie zniszcze sobie reszty lakieru ? Bo bede musiał wyrownac to z reszta rozumiem.

 

Chyba ze po szlifowaniu na koncu miejsce przejscia zalatwi wszystko polerka?

Aktualnie czekamnaz baza wyschnie :) 

 

niestety w sklepie mieli max 2000 na mokro na jutro

Opublikowano

Nie zniszczysz ale p2000 chyba będzie za gruby żeby to dobrze wypolerować...

Opublikowano
47 minut temu, przem8 napisał:

Nie zniszczysz ale p2000 chyba będzie za gruby żeby to dobrze wypolerować...

hmm w takim razie jeszcze skoczę do  innego sklepu z nadzieją żę będą mieć 

Opublikowano
7 godzin temu, Marciol napisał:

hmm w takim razie jeszcze skoczę do  innego sklepu z nadzieją żę będą mieć 

P2000 to lajtowy papier, normalna pasta tnąca i twarda gąbka bez problemu.

Opublikowano

Hmm wydaje mi sie ze kiepsko mi to wyszlo ?

Szlifowalem na mokro juz ale chyba za mocno bo do bazy dotarlem znow, więc teraz znow poprawilem te miejsca baza i narazie tak to wyglada. 

 

Cos czuje ze i tak do jakiegos pseudo lakiernika pojdzie do poprawki ?

20190512_115054_HDR~2.jpg

20190512_115038_HDR.jpg

Opublikowano

Pewne niedociągnięcia są, ale sam bym lepiej nie zrobił :) pozdro 

Opublikowano
43 minuty temu, viper815 napisał:

Pewne niedociągnięcia są, ale sam bym lepiej nie zrobił :) pozdro 

Tzn fotka jest po poprawkach lakierem po szlifowaniu na mokro i jutro myślę znów na mokro szlifnąć delikatnie i polerka to ciut lepiej powinno jeszce być ale niestety nadal widoczne.

No cóż mi nigdy naprawy "lakiernicze" nie wychodzą najlepiej, po polerce wyglądało to lepiej ale fakt faktem nadal niebo a ziemia w porównaniu do ori lakieru obok

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...