Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z tempomatem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, kamil-vag napisał:

A ja nie wiem czy to nie jest tak, że przerwanie tego obwodu sygnalizuje komputerowi wciśnięcie sprzęgła. Dlatego pierwsze co zobacz czy w ogóle dochodzi Ci te 12V... 

Ewentualnie podaj 12V na ten pin wyjściowy z czujnika i zobacz status...

Jesli jest tak jak myslę, i nie masz napięcia to do sprawdzenia bezpiecznik S7 10A.

Gdyby przerwanie obwodu powodowało zmianę statusu z 1100 na 1000 to przy zdjęciu wtyczki z czujnka sprzęgła powinno się zrobić 1000 a tu cały czas 1100. Przy czujniku od światła stop właśnie po zdjęciu wtyczki robi się 0010 albo 0001 (chyba dla bezpieczeństwa gdyba wtyczka się  rozłączyła albo nastąpiła przerwa w obwodzie światła stop)

Opublikowano

No nic, tak czy siak musisz sprawdzić czy dochodzi +12V...

Opublikowano
2 minuty temu, kamil-vag napisał:

No nic, tak czy siak musisz sprawdzić czy dochodzi +12V...

Ok dzięki narazie za pomoc jak wrócę  do domu to sprawdzę 

Opublikowano

czyli kolega sam sobie potwierdził że czujnik może być zepsuty. Wypadałoby sprawdzić tzw logikę, bo prawdopodobnie jest tu zastosowana logia bezpieczna - styki rozwarte w przełączniku dają 1 w vag - tak wynika przynajmniej ze schematu  - inaczej tempomat działałby przy uszkodzonym czujniku. To co piszesz o czujniku hamulca też potwierdza schemat, jeden obwód jest normalnie zamknięty, drugi normalnie otwarty. Jeśli potrzebujesz sam się przekonać to zewrzyj styki w kostce czujnika sprzęgła, wtedy wyskoczy Ci 0 w vag.

Opublikowano

częste uszkodzenie czujnika i jego sposób naprawy jest opisane poniżej, ale ja wolałbym jednak nowy czujnik

 

Opublikowano

a na sam początek sprawdź czy trzpień od czujnika nie za bardzo się schował w obudowie (on ma zapadki do samoregulacji podczas montażu)

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, bobikos napisał:

a na sam początek sprawdź czy trzpień od czujnika nie za bardzo się schował w obudowie (on ma zapadki do samoregulacji podczas montażu)

Kolego bobikos chciałbym żebyś  miał rację ale tak jak na początku opisywałem czujnik sprzęgła dogłębnie sprawdzony. Po wymontowaniu sprawdzałem go omomierzem tzn plastikowe łapki przekroczone w pozycję  tak jak byłby zamontowany na pedale  sprzęgła i miernik pokazuje zwarcie i rozwarcie  styków. Gdy czujnik miałem sprawdzony w ten sposób bez wkładania go na swoje miejsce zwarłem te dwa piny w kostce(wiązka z kablami) i dalej na Vagu status  1100. Teraz tak z czujnika trzpień  wyciągnąłem do końca (pozycja sklepowa) wkładając go na miejsce trzpień się  wciągnął sam tyle co potrzeba (pedał nie ruszany) i przekrecony aż  kliknął, to chyba prawidłowy  sposób  montażu?

Edytowane przez endriux5
Opublikowano

ok skoro tak dokładnie sprawdziłeś temat to rzeczywiście wydaje się że czujnik jest dobry. Niemniej pomierz napięcie na kostce na wejściu i na wyjściu przy podłączonym czujniku, a następnie przejście przewodu do ecu.

Opublikowano
W dniu 17.05.2019 o 21:13, bobikos napisał:

ok skoro tak dokładnie sprawdziłeś temat to rzeczywiście wydaje się że czujnik jest dobry. Niemniej pomierz napięcie na kostce na wejściu i na wyjściu przy podłączonym czujniku, a następnie przejście przewodu do ecu.

Witam ponownie. Problem tempomatu rozwiązany, powodem usterki był przerwany przewód (oczywiście izolacja cała a przerwane druty w środku) łączący czujnik sprzegła z pinem 39 ECU. Dzieki wszystkim za pomoc a w szczególności koledze kamil-vag za podesłanie wycinka schematu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...