Jump to content
1 1
endriux5

Problem z tempomatem

Recommended Posts

Witam. Nie załącza  się  tempomat i tak zwane przegazówki przy zmianie biegów. Manetka od tempomatu sprawdzona Vagem( reaguje na kazdy ruch), czujnik hamulca też Ok. Czujnik sprzęgła pokazuje cały czas w Vagu grupa 66 pozycja 6 i 5 cały czas jedynki(nawet jak jest zdjęta kostka z czujnika sprzęgła). Co pokazuje Vag w tej grupie w piątym okienku bo tam też cały czas jedynka się wyświetla. Czujnik prędkości też pokazuje Ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tempomat zazwyxzaj nie dziala przy awari czujnika sprzegla lub hamulca.Raczej masz padnięty  sprzegla ,wywala błędy w sterowniku przy odpieciu lub gdy jest podpięty?

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minut temu, stanek90 napisał:

Tempomat zazwyxzaj nie dziala przy awari czujnika sprzegla lub hamulca.Raczej masz padnięty  sprzegla ,wywala błędy w sterowniku przy odpieciu lub gdy jest podpięty?

Właśnie oto chodzi że czujnik sprzęgła sprawdzony omomierzem i tak jak pisałem Vag w grupie 66 pozycja 5 i 6 pokazuje cały czas jedynki(Jakby sprzęgło było cały czas wcisniete) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według mnie niesprawny czujnik sprzęgła. 0 - puszczony, 1 - wciśnięty. Grupa 66, pozycja 3. Jak nie masz żadnych błędów z tym czujnikiem to zobacz w grupie 66 czy na podpiętym czujniku sprzęgła coś się zmienia po wciśnięciu/puszczeniu - powinno.
Możesz wymienić albo reanimować. Wymiana 5 minut.

Wymiana:
https://www.youtube.com/watch?v=UbYCRMDFF8g

Reanimacja:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, traczu_lca napisał:

Według mnie niesprawny czujnik sprzęgła. 0 - puszczony, 1 - wciśnięty. Grupa 66, pozycja 3. Jak nie masz żadnych błędów z tym czujnikiem to zobacz w grupie 66 czy na podpiętym czujniku sprzęgła coś się zmienia po wciśnięciu/puszczeniu - powinno.
Możesz wymienić albo reanimować. Wymiana 5 minut.

Wymiana:
https://www.youtube.com/watch?v=UbYCRMDFF8g

Reanimacja:

 

Koledzy przecież piszę że w grupie 66 w tym okienku trzecim licząc od końca cały czas jedynka, czy sprzęgło wciśnięte czy nie, czy nawet zdjęta wtyczka z czujnika. Po zdjeciu wtyczki z tego czujnika podlaczam miernik i pokazuje zwarte styki, po wciśnięciu pedała  sprzęgła styki się rozwieraja, także czujnik sprawny na 100%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób log z kanału 066 podczas jazdy, powciskaj poszczególne pedały i przyciski na manetce tempomatu. 

Włączasz tempomat pchając manetkę do przodu ? ? ? 

Pokaż tez screen z grupy na postoju.


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 5.05.2019 o 14:40, kamil-vag napisał:

Zrób log z kanału 066 podczas jazdy, powciskaj poszczególne pedały i przyciski na manetce tempomatu. 

Włączasz tempomat pchając manetkę do przodu ? ? ? 

Pokaż tez screen z grupy na postoju.

Trochę długo trwało ale logi zrobione, proszę o diagnozę

09.05 gr66stat.CSV 09.05gr66dyn.CSV

Edited by endriux5

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nie ma co bardzo przeglądać bo cały czas masz w okienku 2 status 1100 - cluth applied...

 

 


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, kamil-vag napisał:

No nie ma co bardzo przeglądać bo cały czas masz w okienku 2 status 1100 - cluth applied...

 

 

Kamil też mnie to dziwi że te 1100 jedynki cały czas są, bo nawet jak zdejmę kostkę z czujnika sprzęgła to one są, a powinno być tak 0000. Czujnik sprzęgła sprawdzony omomierzem jest OK. Od czego jest 1000 jedynka w takim statusie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000 - tempomat aktywny

1100 - sprzęgło wciśnięte

1011 - hamulec wciśnięty (dwie jedynki bo jest czujnik pedału i światło stopu)

Jak wciśniesz i sprzęgło i hamulec to masz 1111

Jaki masz numer OE tego czujnika ? ? ? to spojrzę jaki powinien iść...

 


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, kamil-vag napisał:

1000 - tempomat aktywny

1100 - sprzęgło wciśnięte

1011 - hamulec wciśnięty (dwie jedynki bo jest czujnik pedału i światło stopu)

Jak wciśniesz i sprzęgło i hamulec to masz 1111

Jaki masz numer OE tego czujnika ? ? ? to spojrzę jaki powinien iść...

 

Nie wiem czy my się dobrze rozumiemy, ale tempomat u mnie nie był dokładamy ja używam auta już 3 lata wszysko było Ok, także czujnik jest na pewno dobry Ale pomijając ten czujnik dlaczego pokazuje 1100 ( tzn styki zwarte) jeśli kostka jest zdjęta czy jednak jakiś  sygnał dochodzi z innego modułu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie zostaje nic innego jak sprawdzić czy do ECU wchodzi prawidłowy sygnał... Może jest dziura/zwarcie na przewodzie i dlatego jest ciągle status 1 dla sprzęgła. 


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, kamil-vag napisał:

To nie zostaje nic innego jak sprawdzić czy do ECU wchodzi prawidłowy sygnał... Może jest dziura/zwarcie na przewodzie i dlatego jest ciągle status 1 dla sprzęgła. 

No właśnie do którego modułu trafia ten sygnał z czujnika sprzęgła i hamulca?

Share this post


Link to post
Share on other sites

F36 - czujnik sprzęgła

F - czujnik hamulca dla światła stopu i sygnał do ECU

17e/13 - biała wtyczka, pin 13 pod komputerem... 

A20 to jest 15a, czyli to jest sygnał napięciowy na to wychodzi...

Czyli po wciśnięciu sprzęgła na pinie 39 przy ECU powinno pojawić się napięcie. Zobacz najpierw czy do samego czujnika dochodzi Ci 12V na przewodzie czarno-brązowym...

Bez tytułu.png


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego, zacznijmy od podstawowych rzeczy. Kiedy pojawił się problem? Czy od samego początku, czy po dołożeniu jakiegoś elementu np. LPG? A może podnosiłeś moc?

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, kamil-vag napisał:

F36 - czujnik sprzęgła

F - czujnik hamulca dla światła stopu i sygnał do ECU

17e/13 - biała wtyczka, pin 13 pod komputerem... 

A20 to jest 15a, czyli to jest sygnał napięciowy na to wychodzi...

Czyli po wciśnięciu sprzęgła na pinie 39 przy ECU powinno pojawić się napięcie. Zobacz najpierw czy do samego czujnika dochodzi Ci 12V na przewodzie czarno-brązowym...

Bez tytułu.png

Dzięki koledzy za pomoc a zwłaszcza Tobie Kamil, teraz tylko trochę czasu wygospodarować żeby posprawdzać to o czym piszesz. Tak naprawdę to się zaczęło się jeszcze tej zimy  od czujnika stopu. Zazwyczaj po przejechaniu jednorazowo około 100 km zapaliły się ABS i trakcja i wtedy też tempomatu nie mogłem włączyć. Wystarczyło wyłączyć zapłon i opalić auto i wszystko wracało do normy(na pewno tempomat się włączał).Po powrocie do domu wymontowałem czujnik stopu włożyłem nowy i się okazało że nie ma tempomatu. Aha jeszcze jedna sprawa bo zauważyłem spalony bezpiecznik od gniazda zapalniczki, ale włożyłem drugi i zapalniczka OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na wszelki wypadek wymieniłbym jednak czujnik sprzęgła, tym bardziej jeśli masz jeszcze oryginalny - one są sypały.

Czy na inne czujniki i manetkę reakcja w vagu jest poprawna? (tak jak opisywał endriux5):

1000 - tempomat aktywny

1100 - sprzęgło wciśnięte

1011 - hamulec wciśnięty (dwie jedynki bo jest czujnik pedału i światło stopu)

Jak wciśniesz i sprzęgło i hamulec to masz 1111

Jaka skrzynia biegów wynika z wlepki auta?

Jeśli było ok a po wymianie czujnika stopu nie jest to nie upatrywałbym problemu w kablach, chyba że coś jednak było dokładane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W logach widać, że testowany był czujnik stopu i wygląda, że działa u kolegi OK. Także trzeba sprawdzić ten czujnik sprzęgła/instalacje... 


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, kamil-vag napisał:

W logach widać, że testowany był czujnik stopu i wygląda, że działa u kolegi OK. Także trzeba sprawdzić ten czujnik sprzęgła/instalacje... 

Drugi czujnik sprzęgła raczej nie zmieni tego statusu 1100 w Vagu na 1000 bo przecież bez włożonej wtyczki na ten czujnik już jest cały czas  1100. Kamil z tego schematu co podesłałeś to widać że bezpośrednio z czujnika idzie na pin 39 ECU, to znaczy że u mnie na opinie 39 w ECU jest cały czas +12V i stąd te przegazówki i nie mogę  załączyć tempomatu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja nie wiem czy to nie jest tak, że przerwanie tego obwodu sygnalizuje komputerowi wciśnięcie sprzęgła. Dlatego pierwsze co zobacz czy w ogóle dochodzi Ci te 12V... 

Ewentualnie podaj 12V na ten pin wyjściowy z czujnika i zobacz status...

Jesli jest tak jak myslę, i nie masz napięcia to do sprawdzenia bezpiecznik S7 10A.


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, kamil-vag napisał:

A ja nie wiem czy to nie jest tak, że przerwanie tego obwodu sygnalizuje komputerowi wciśnięcie sprzęgła. Dlatego pierwsze co zobacz czy w ogóle dochodzi Ci te 12V... 

Ewentualnie podaj 12V na ten pin wyjściowy z czujnika i zobacz status...

Jesli jest tak jak myslę, i nie masz napięcia to do sprawdzenia bezpiecznik S7 10A.

Gdyby przerwanie obwodu powodowało zmianę statusu z 1100 na 1000 to przy zdjęciu wtyczki z czujnka sprzęgła powinno się zrobić 1000 a tu cały czas 1100. Przy czujniku od światła stop właśnie po zdjęciu wtyczki robi się 0010 albo 0001 (chyba dla bezpieczeństwa gdyba wtyczka się  rozłączyła albo nastąpiła przerwa w obwodzie światła stop)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nic, tak czy siak musisz sprawdzić czy dochodzi +12V...


A4 B6 Mingblau AVFant by kamil-vag

Audi A6 C5 2.4 ALF > Audi A4 B5 1.9 TDI AFN > Audi A3 8L 1.9 TDI ALH > VW Passat B5 FL 2.0 ALT > Audi A4 B6 1.9TDI AVF

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, kamil-vag napisał:

No nic, tak czy siak musisz sprawdzić czy dochodzi +12V...

Ok dzięki narazie za pomoc jak wrócę  do domu to sprawdzę 

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli kolega sam sobie potwierdził że czujnik może być zepsuty. Wypadałoby sprawdzić tzw logikę, bo prawdopodobnie jest tu zastosowana logia bezpieczna - styki rozwarte w przełączniku dają 1 w vag - tak wynika przynajmniej ze schematu  - inaczej tempomat działałby przy uszkodzonym czujniku. To co piszesz o czujniku hamulca też potwierdza schemat, jeden obwód jest normalnie zamknięty, drugi normalnie otwarty. Jeśli potrzebujesz sam się przekonać to zewrzyj styki w kostce czujnika sprzęgła, wtedy wyskoczy Ci 0 w vag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

częste uszkodzenie czujnika i jego sposób naprawy jest opisane poniżej, ale ja wolałbym jednak nowy czujnik

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a na sam początek sprawdź czy trzpień od czujnika nie za bardzo się schował w obudowie (on ma zapadki do samoregulacji podczas montażu)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, bobikos napisał:

a na sam początek sprawdź czy trzpień od czujnika nie za bardzo się schował w obudowie (on ma zapadki do samoregulacji podczas montażu)

Kolego bobikos chciałbym żebyś  miał rację ale tak jak na początku opisywałem czujnik sprzęgła dogłębnie sprawdzony. Po wymontowaniu sprawdzałem go omomierzem tzn plastikowe łapki przekroczone w pozycję  tak jak byłby zamontowany na pedale  sprzęgła i miernik pokazuje zwarcie i rozwarcie  styków. Gdy czujnik miałem sprawdzony w ten sposób bez wkładania go na swoje miejsce zwarłem te dwa piny w kostce(wiązka z kablami) i dalej na Vagu status  1100. Teraz tak z czujnika trzpień  wyciągnąłem do końca (pozycja sklepowa) wkładając go na miejsce trzpień się  wciągnął sam tyle co potrzeba (pedał nie ruszany) i przekrecony aż  kliknął, to chyba prawidłowy  sposób  montażu?

Edited by endriux5

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok skoro tak dokładnie sprawdziłeś temat to rzeczywiście wydaje się że czujnik jest dobry. Niemniej pomierz napięcie na kostce na wejściu i na wyjściu przy podłączonym czujniku, a następnie przejście przewodu do ecu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...