Jump to content
3 3
shogu

K03 Hybryda vs GT28

K03 Hybryda vs GT28  

9 members have voted

  1. 1. Moc ok 300km jakie turbo wybrałbyś?

    • K03 hybryda
      7
    • GT28 nie oryginał
      2


Recommended Posts

Witam wszystkich,

Przyszedł czas na montaż większego turba przed strojeniem (reszta już ''siedzie na aucie'', poza wtryskami). Mam dylemat co założyć, obecne turbo jest zdrowe, a przeróbka na hybryde to koszt +- 2000 zł, gdzie w podobnej cenie można dostać GT28 nowe oczywiście nie mówię o oryginalnym Garrecie. Miał może ktoś z Was styczność z GT28, a przede wszystkim z montażem itd ? Co Wy byście wybrali ? 

Pozdrawiam,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie jaka trwalosc tego gt28 i jak wstaje ten nie-oryginal. Bo opinie sa rozne, lacznie z takimi ze wstaje przy 4k rpm co raczej mija sie z celem. Moze ktos tu mial takie turbo.

Dla mnie bylaby opcja nr 3 czyli k04-064.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, bartez90 napisał:

Pytanie jaka trwalosc tego gt28 i jak wstaje ten nie-oryginal. Bo opinie sa rozne, lacznie z takimi ze wstaje przy 4k rpm co raczej mija sie z celem. Moze ktos tu mial takie turbo.

Dla mnie bylaby opcja nr 3 czyli k04-064.

@bartez90 z tego co pisze sprzedawca turbo wstaje ok 3700 rpm. Poniżej filmik jak GT28 lata w A4. Co do K04-064 przy jakim momencie wstaje ?
 


 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jak z montazem gt28 i k04-064 ? Nie mowie tu o dostosowaniu kolektora czy wydechu ale przewody itp.

Z trwaloscia nie oryginalu to wydaje mi sie ze nowa to nowa. Mimo ze fake to i tak powinna wytrzymac dluzej jak hybryda. Takie moje zdanie. Nie mam doswiadczenia z tym tematem.

 

Edited by Lukasz Stanislawczyk

Share this post


Link to post
Share on other sites

3700 rpm. to jak dla mnie w DD strasznie późno, osobiście szedłbym w tą stronę co kolega bartez ci podpowiedział i powinno być dobrze:) Poza tym wrazie wu, wydaje mi się że K04 ma większy potencjał na power ( ale mogę się mylić:D) :)


Marzenie małego chłopca :audi: Sport Quattro i biały kruk RS2 limo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ktoś z Was może nr oem k064?  Ciężko znaleźć na necie jakąś używkę, jedynie gotowe zestawy po regeneracji powyżej 5kk zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U sida jest za 4k nowka prosto z pudelka. Ale potrzebujesz jeszcze adapter (koszt kolo 700 zl). Uzywki powinienes na olx znalezc.

Plusem k04-064 bedzie trwalosc, nowka pewnie zrobi te 150tys km minimum, a moze i wiecej. Na zadnej hybrydzie na taka moc nawet nie zblizysz sie do takiego wyniku, a z nie ori gt28 to trudno powiedziec.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, bartez90 napisał:

U sida jest za 4k nowka prosto z pudelka. Ale potrzebujesz jeszcze adapter (koszt kolo 700 zl). Uzywki powinienes na olx znalezc.

Plusem k04-064 bedzie trwalosc, nowka pewnie zrobi te 150tys km minimum, a moze i wiecej. Na zadnej hybrydzie na taka moc nawet nie zblizysz sie do takiego wyniku, a z nie ori gt28 to trudno powiedziec.

@bartez90 udało mi się znaleźć po numerach oem używki, cena ok 2000zł nie które są po regeneracji już a niektóre dopiero co ściągnięte z auta.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

wstawanie tej k04 patrzac na link ponizej troche mija sie z celem, bo dolny zakres obrotow jest wykastrowany ze wzgledu na seryjny dol silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, DivaynEays napisał:

wstawanie tej k04 patrzac na link ponizej troche mija sie z celem, bo dolny zakres obrotow jest wykastrowany ze wzgledu na seryjny dol silnika.

@DivaynEays Jakie rozwiazanie bys sugerowal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zalezy tez jakiej mocy i momentu oczekujesz. Dla wszystkiego powyzej 300KM/400nm najlepszym wyjsciem i tak bedzie kuta korba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, shogu napisał:

@DivaynEays Jakie rozwiazanie bys sugerowal?

glownie chodzi o to w co celujesz i czego oczekujesz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, bartez90 napisał:

Zalezy tez jakiej mocy i momentu oczekujesz. Dla wszystkiego powyzej 300KM/400nm najlepszym wyjsciem i tak bedzie kuta korba.

Wszystko z glowa, na serii maksymalnie 290KM, zdaje sobie sprawe ze w wyzszych mocach bedzie trzeba silnik zakuwac. Z racji tego ze seria doprowadzona do porzadku i zdrowa (167KM po hamowaniu) bezpiecznie bedzie 280-290 KM. W pozniejszym czasie bede celowal w wieksze mocy, ale to napewno troche czasu potrwa, wszystkie czesci ktore wymieniane byly sa gotowe udzwignac 500++.

10 godzin temu, DivaynEays napisał:

glownie chodzi o to w co celujesz i czego oczekujesz?

Turba ktore bedzie sie ladnie zbieralo od ok 3000rpm :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, shogu napisał:

Wszystko z glowa, na serii maksymalnie 290KM, zdaje sobie sprawe ze w wyzszych mocach bedzie trzeba silnik zakuwac. Z racji tego ze seria doprowadzona do porzadku i zdrowa (167KM po hamowaniu) bezpiecznie bedzie 280-290 KM. W pozniejszym czasie bede celowal w wieksze mocy, ale to napewno troche czasu potrwa, wszystkie czesci ktore wymieniane byly sa gotowe udzwignac 500++.

Turba ktore bedzie sie ladnie zbieralo od ok 3000rpm :)

i hybryda k03 da rade i k04 kazde jedne. A ten chinski wynalazek to cholera wie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba przystane na k04, tym bardziej ze mam dobry dostep :) Na co zwrocic uwage pry zakupie, niestety sprzedaz jest tylko wysylkowa i 7 dni na zwrot.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, klattaa napisał:

Moja propozycja to turbo z mercedesa 45amg można dostać w dobrej kasie spool w okolicach 3000-3500

przykładowy projekt http://www.racingforum.pl/GOLF-MK4-czarny-rdzewiuch-400-t141680.html

Ciekawy watek, po przeczytaniu calosci faktycznie z turbo a45 mozna otrzymac lepszy spool niz z k064, nie wiele jest tez projektow na tym turbo. Porownujac ceny rynkowe, turbo z a45 amg kosztuje wiecej oraz borykalo sie  z wieloma problemami i bylo duzo akcji serwisowych...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Teraz te turbiny   są już "poprawione" projekt już trochę ma przecież. Ogromna zaleta że to jest to oryginale turbo.  Można podzwonić popytać (speców od turbo) , jakiej szukać. Myślę że fajnie czasem mieć coś innego niż wszyscy. 

Edited by klattaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracajac do temu, analizujac koszta przerobek i rzeczy ktore maja byc zrobione oprocz podniesienia mocy postanowilem podniesc moc na k04 z racji ze ma lepszego spoola i autko szybciej sie zbiera niz na GT28 :)

Przegladajac rynki polskie i zagraniczne wpadlem na wiele rodzaji K04, moja prosba do Was, czy ktos mial/ma doswiadczenie z jakakolwiek z nich:

K04 - 064 BorgWarner - oczywiscie najdrozsza moce pod 400KM
K04 - 015  
K04 - 023


Ceny ostatnich dwoch sa przystepne, w razie przerobki na hybryde o jakich mocach mowimy? 

Czas sie brac do roboty bo lato sie konczy :D

Pozdrawiam,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

K04-015 moze 240-250hp realne, a z hybrydy nie bedzie wiecej niz z k03 hybrydy.

K04-023 jest do poprzeczniaka

Only k04-064, ale na 400hp nie licz, to niemozliwe w 1.8t nawet na hybrydzie i po strokerze, 360-370 to kompletny maks. Na seryjnym k04-064 moze 320-330. Tfsi to jednak inna technologia, inny cr, mniejsze stuki i lepszy uklad paliwowy.

Edited by bartez90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozmawiałem z tunerem który przerabiał juz setki tych wersji, tak jak mówisz tylko i wyłącznie k04 064 :D Najbliższe terminy montażu w przyszłym roku...
Teraz kolejne pytanie ponieważ nie każda k04 064 kosztuje tyle co Borg, czy warto się interesować tymi tańszymi?

Lub zrobić dobrą hybrydę, aczkolwiek tuner nie polecał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tzn wiesz, pytanie czy chcesz nowa z pudelka, ktora wiesz ze pojezdzi dlugo, no ale kosztuje te 4tys. Mozesz szukac uzywki za polowe tej sumy, czy jakiejs regenerowanej. Hybryde tez pewnie znajdziesz w przedziale 2-3 tys. Co do trwalosci tutaj nikt Ci niczego nie zagwarantuje na 100%.

Kolejna kwestia co zamierzasz robic w silniku? Bo jak ma zostac seria to hybryda mija sie z celem, chociaz ja radzilbym wrzucic kuta korbe nawet do seryjnej k04-064. Zrobisz wtedy mocny dol i niczego nie bedzie trzeba ograniczac. Dla hybrydy zeby zrobic to na 350hp to juz troche wiecej rzeczy niz sama kuta korba potrzeba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nie musi być z pudełka, budżet zmniejszył się z powodu innych wydatków. Czytając forum i wypowiedzi użytkowników oraz rozmowach z tunerami bez kucia (korba, tłoki, panewki) powyżej 300KM nie ma sensu iść ponieważ wszystko się rozsypie. 
Dzisiejsza rozmowa z kolegą z forum uświadomiła mnie że set up k04-064 (najlepiej tylko nówka bo używki są zajechane) do tego wymiana DP na 3'' ponieważ 2,75'' nie podejdzie, cały osprzęt oraz jego praca to ok 10KK ze wszystkim, poza tym jak już robić to porządnie i silnik kuć od razu, aby później nie rozbierać wszystkiego jeszcze raz, czyli kolejne 10KK. :D
Sprawdzając jego projekty i kierując się sugestiami K03 - 073 (BEX) zrobiona na k03rs sprostałaby oczekiwaniom, zmieściłbym się w budżecie oraz, wystarczyłoby to do czasu przypływu kolejnej gotówki i rozbudowy projektu.

Kwestia jak to z tymi BEX-ami w rzeczywistości wygląda, czy to też biały kruk, oraz jak to się trawi, lepiej używkę do regeneracji + przeróbka na hybrydę czy zdrowego pacjenta?

Edited by shogu
update

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, shogu napisał:

Nie musi być z pudełka, budżet zmniejszył się z powodu innych wydatków. Czytając forum i wypowiedzi użytkowników oraz rozmowach z tunerami bez kucia (korba, tłoki, panewki) powyżej 300KM nie ma sensu iść ponieważ wszystko się rozsypie. 
Dzisiejsza rozmowa z kolegą z forum uświadomiła mnie że set up k04-064 (najlepiej tylko nówka bo używki są zajechane) do tego wymiana DP na 3'' ponieważ 2,75'' nie podejdzie, cały osprzęt oraz jego praca to ok 10KK ze wszystkim, poza tym jak już robić to porządnie i silnik kuć od razu, aby później nie rozbierać wszystkiego jeszcze raz, czyli kolejne 10KK. :D
Sprawdzając jego projekty i kierując się sugestiami K03 - 073 (BEX) zrobiona na k03rs sprostałaby oczekiwaniom, zmieściłbym się w budżecie oraz, wystarczyłoby to do czasu przypływu kolejnej gotówki i rozbudowy projektu.

Kwestia jak to z tymi BEX-ami w rzeczywistości wygląda, czy to też biały kruk, oraz jak to się trawi, lepiej używkę do regeneracji + przeróbka na hybrydę czy zdrowego pacjenta?

Hybrydę z 0064 odpuść bo to bardzo grząski temat. Downpipe 2.75 puści 400kunia.

 

Opcje sensowne są 3 pod Twoje wymagania moim zdaniem.

1. Ori nowe k04-64

2. Hybryda gruba k03(lub k03s ale znaleźć nadająca się na hybrydę to duże koszta)

3. Hybryda  TD04 (kwestia jaka td04 i jak mocno zhybrydzona, ale 400 z małym plusem w zasięgu ręki)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Godzinę temu, DivaynEays napisał:

 Hybryda  TD04 (kwestia jaka td04 i jak mocno zhybrydzona, ale 400 z małym plusem w zasięgu ręki)

Pokaz mi wykres na 400+ na hybrydzie td04, bo to raczej ciężka sprawa. Tylko w 1.8t oczywiście, a nie jakimś nowoczesnym silniku. Na td05 z evo X ciezko zrobic 400 bo trzeba do tego mocno silnik odprezyc, walki adr wlozyc, glowice na szerokim kanale, plus caly standard - korby, tloki, panewki.

Do autora: napisz najpierw jaki masz budzet to bedziemy myslec.

Edited by bartez90

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, bartez90 napisał:

Pokaz mi wykres na 400+ na hybrydzie td04, bo to raczej ciężka sprawa. Tylko w 1.8t oczywiście, a nie jakimś nowoczesnym silniku. Na td05 z evo X ciezko zrobic 400 bo trzeba do tego mocno silnik odprezyc, walki adr wlozyc, glowice na szerokim kanale, plus caly standard - korby, tloki, panewki.

Do autora: napisz najpierw jaki masz budzet to bedziemy myslec.

O jakim td04 mówisz ? ;)

 

Ja mówię o takim setupie baran i td04hl-23t-7.0-9b. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, DivaynEays napisał:

Hybrydę z 0064 odpuść bo to bardzo grząski temat. Downpipe 2.75 puści 400kunia.

 

Opcje sensowne są 3 pod Twoje wymagania moim zdaniem.

1. Ori nowe k04-64

2. Hybryda gruba k03(lub k03s ale znaleźć nadająca się na hybrydę to duże koszta)

3. Hybryda  TD04 (kwestia jaka td04 i jak mocno zhybrydzona, ale 400 z małym plusem w zasięgu ręki)

Skreślmy całkowicie K064:

Zostaje nam K03-073 - koszt nieznany
Compressor Size: 38/51mm
Turbine Size: 40/45mm
Approx Power Rating: 190HP 

K03S K04 Hybrid Turbocharger 5303-970-0052 5303-970-0053 VW Golf 1.8 20V Turbo K03-052 K03-053 - 3000zł

Enlarged Compressor Housing  (To accept larger Billet K04 Compressor Wheel)
Lightweight Enlarged Performance K04 Billet Compressor Wheel with extended tip upgrade,slim nose hub and super slim blades
Uprated & Enlarged 360 Race Thrust Bearing (over 20% larger than OE)
Uprated & Enlarged Stainless Steel High Boost Thrust Collar (over 20% larger than the OE)
High Temperature Staggered Step Gap Oil Seal
Enlarged K04 Turbine Shaft & Wheel
Lightened and Balance
Reprofiled Turbine Housing (To accept larger Turbine shaft and wheel)
Power 250+BHP
High Speed VSR Trim Balanced (typically to much lower tolerances than OE)

TD04 - jest kilka rodzaji, podejrzewam że cena do ok 4000zł

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, bartez90 napisał:

Pokaz mi wykres na 400+ na hybrydzie td04, bo to raczej ciężka sprawa. Tylko w 1.8t oczywiście, a nie jakimś nowoczesnym silniku. Na td05 z evo X ciezko zrobic 400 bo trzeba do tego mocno silnik odprezyc, walki adr wlozyc, glowice na szerokim kanale, plus caly standard - korby, tloki, panewki.

Do autora: napisz najpierw jaki masz budzet to bedziemy myslec.

Mówimy +- 5000zł

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, shogu napisał:

Mówimy +- 5000zł

5 tys na całą zabawę na 300 czy mowa o samym turbo ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
3 3

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...