Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nowy dpf JMJ szybko sie zapycha


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

Jakiś czas temu zaczął mi się szybko zapychać dpf (miał też 160g popiołu), to wymieniłem go na nowy firmy jmj. Zrobiłem bezproblemowo tak z 3k km, aż tu nagle cyklicznie, zaczęła mi się odpalać procedura wypalania filtra co ok. 50km jazdy miejskiej. Sprawdziłem stan popiołu i jest tylko 1g.

Dzieje się tak od kiedy włożyłem do egr blachę z kryzą, żeby potestować temat z szarpaniem auta. Chyba miałem trochę za małą kryzę, bo czasami wyskakiwał check i świece "natężenie przepływu za małe". W każdym razie po wyciągnięciu kryzy dalej jest problem z dpf, a błędów na kompie nie ma.

Dodatkowe informacje:
- mam zerwany jeden gwint przy łączeniu kolektora z rurą od egr, więc z jednej strony trzyma śruba, a  z drugiej opaska zaciskowa przez co czasami słychać charakterystyczny świst

- niedawno zmieniałem przepustnicę na inną używkę  (ale chyba działa dobrze, bo przy gaszeniu auta nie szarpie

- moc jest 

- oleju trochę bierze, ale to przez nieszczelną pokrywę

- rok temu miałem remont silnika (głowica, pompowtryski, turbina)

 

Jak myślicie, co jeszcze mogę sprawdzić?

Edytowane przez Edo112
uściślenie
Opublikowano

To w końcu olej bierze czy gubi bo to różnica. Remont silnika czy tylko remont głowicy Pd i turbo ? Do remontu silnika zalicza się sporo więcej. Dopala DPF bo ma pewnie zbyt małą przaepustowość albo któryś z czujników przekłamuje. Bez zrobienia pełnej diagnostyki VCDS niczego się nie dowiesz i można tylko gdybać.

Opublikowano (edytowane)

Na pewno gubi, czy bierze, to się okaże po wymianie pokrywy.

W takim razie był tylko remont głowicy, pd i turbo 

Ok, na dniach zrobię kompletne logi, to może coś wyjdzie.

 

@EDIT:

Link do logów: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_l3KKg.html

Prośba chłopaki o info, czy coś tam widać:))

 

Edytowane przez Edo112
uściślenie
Opublikowano

Witajcie!

Od czerwca nic się nie zmieniło, nadal dpf szybko się zapycha. Zauważyłem jednak dziwną przypadłość - jak robię trasę, to dpf zapycha się do ok. 45,5%, a następnie następuje wypalenie. Jak już się wypali, to 0% zapełnienia towarzyszy mi aż do zjechania z trasy, by później, po przejechaniu miastem ok. 5-10km zapchał się do 30%. Jak to możliwe? Błędów brak.

 

Opublikowano

jak na turbo w BPW, to wstaje bardzo późno, pisałeś że było regenerowane, może przydałaby się wizyta u jakiegoś ogarniętego tunera, poprawiłby sterowanie podciśnieniem.

Może być tak, że przez niedoładowanie, puszcza mocnego bąka i zapycha się szybko cegła..

Opublikowano

Dzięki za odp.

A może być tak, że czujnik jest walnięty, ale nie wyskakuje żaden błąd?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...