Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proszę o analizę logów 1.9 TDI 90 KM AHU


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę o pomoc w analizie logów. (Mam problem z zwiększonym spalaniem w granicach 8l/100km. Auto mam od 8 lat i zawsze paliło w granicach od 5,5 do 6,2 / 100 km. Błędów na VAG'u brak.)

Dynamiczny:
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_cihk0Q0.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_2x0tog.html

Statyczny:
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_CNr318k.html

Z góry dziękuję za pomoc

 

Opublikowano

Możesz zrobić dynamiczny 003+008+011? 

Opublikowano

Ok, zrobię później i wrzucę.

Opublikowano

Dawka jest cięta po zaniżonym wskazaniu przepływomierza. Szukaj nieszczelności na linii MAF - Turbo. Jeśli nic nie znajdziesz trzeba by spróbować MAF zapsikać IPA, czasami pomaga.

 

Opublikowano

Podobne objawy może też dawać zapchany kat, ale najpierw obadaj ten MAF. 

Opublikowano

Sprawdzę i jutro dam znać

Opublikowano

Sprawdziłem wąż od przepływki do turba i jest cały. To tylko ten jeden czy jeszcze gdzieś jest jakiś? 

To w takim wypadku wymieniać przepływke czy coś jeszcze obadać? Wspominaleś coś jeszcze o kat? 

Opublikowano

Najpierw spróbuj ją zapsikać IPA... dopiero potem wymień.

Kat daje podobne objawy, nie ma dynamiki gazów wydechowych, wolniej rozpędza się turbo, to i mniej ssie powietrza - takie błędne koło...

To samo MAF zaniża, mniejsza dawka paliwa i potem jak wyżej...

Wszystko jest od siebie zależne...

Może być jeszcze tak, że ciężko pracuje sztanga turbiny...chociaż wysterowanie N75 jest dość łagodne, od niczego możesz zobaczyć w trybie BS011 czy chodzi płynnie, bez zacięć...

 

Opublikowano

Ok, a możesz przybliżyć jak ma wyglądać to zapsikanie? Mam wyciągnąć przepływke i poprostu napsikać tam tym IPA, w jakiej ilości? Czy wystaczy że psikne jak podniosę obudowę od filtra powietrza?

Dodam jeszcze że spalanie jest o ok. 2 litry większe, kiedyś miałem problem z n75, został wymieniony jakiś czas temu (kilka lat) ale wtedy jak było padnięte n75 to nie miałem większego spalania. Jak sprawdzić ten tyb BS011? 

Opublikowano

 Porządnie zapsikać, ma kipieć :P Wyciągasz z obudowy...

Vag wchodzisz w Basic Settings, grupa 011 i dajesz go, możesz zrobić loga tej grupy i również 003 w BS.

Opublikowano

Ok, i potem jak już go zapsikam, to czekam aż sam wyschnie? Czy mam go przetrzeć?

Zrobiłem logi grupy 003 na postoju 

Basic settings:
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_U7A0v65.html

W czasie logu mrugała mi cały czas lampka od świec. Gdy wciskałem gaz, gasła ale na vagu pojawiał się odrazu błąd error grupa 003 nie dostępna.

Co do grupy 011 odrazu mi wyskakuje error grupa 011 nie dostępna, i nie mogę zrobić loga. Załączam screena. 

vag011.png

Opublikowano (edytowane)

Nie masz wciskać gazu, tak ma być, ta lampka ma migać. 

Możesz go podsuszyc suszarką lub zostawić na chwilę do wyschniecia, IPA szybko odparowuje

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano

To ten log co załączyłem był bez wciskania gazu. Ale obroty się nie zwiększały. Stały w miejscu. Zrobiłem teraz jeszcze raz i jest tak samo nie zwiększają się obroty. 

A co z tą grupą 011, że wyskakuje error? Coś jest nie tak?

 

Opublikowano

Być może sterownik nie obsługuje BS, nie wiem, musiałby inny właściciel AHU się wypowiedzieć, nie miałem do czynienia z tym silnikiem. 

Druga sprawa trochę zasięgnąłem wiedzy z Google i wychodzi, że:

Niedoladowanie w przedziale 1300-1600 rpm to rzecz normalna w tym silniku z ta sprezarka

Także skupilbym się teraz na tej przepływce. 

Opublikowano

Ok, czyli z BS 003 jest  wszystko ok? 

To jutro będę czyścił IPA przepływke. I ponownie wykonać logi dynamiczne grup 003+008+011 czy osobno zrobić?

Opublikowano

Mogą być razem. 

Opublikowano (edytowane)

Przepływka zapsikana, logi zrobione dwukrotnie 

Dynamiczny:
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_hXmQu.html
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_HKo0Au.html

Dodam jeszcze że przypływka nie była jakoś specjalnie brudna (olej), natomiast jak poptrzyłem do weża to na jego zgięciu było widać osadzony olej.

Edytowane przez morpheus87
Opublikowano

Jest trochę lepiej, już minimalnie przycina dawkę... Zostaje chyba znaleźć używkę na podmianę i zrobienie logów, najlepiej z możliwością zwrotu jeśli nic by się nie zmieniło... 

A jak wyglądają korekcje wtryskiwaczy ? 

No i jeszcze pytanie, które powinno paść na początku. Kiedy zmieniany filtr powietrza? 

Możesz jeszcze na próbę odpiać wydech od turbo i się przejechać, zrobić loga, wykluczysz wtedy zapchany katalizator...

Chociaż obstawiam cały czas ten MAF, bo turbo swoje pompuje... 

Po tym ostatnim logu, ogólnie nie jest już źle... Sprawdzales hamulce, czy któreś koło nie trzyma? Nie ma oporów w toczeniu? 

Można by sprawdzić wskazania grupy 007 rano po nocy i na rozgrzanym... 

Opublikowano

W której grupie mogę sprawdzić te korekcje wtryskiwaczy? Dynamicznie czy statycznie?

Filtr powietrza wymieniany na jesieni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...