morpheus87 Opublikowano 18 Czerwca 2019 Opublikowano 18 Czerwca 2019 Proszę o pomoc w analizie logów. (Mam problem z zwiększonym spalaniem w granicach 8l/100km. Auto mam od 8 lat i zawsze paliło w granicach od 5,5 do 6,2 / 100 km. Błędów na VAG'u brak.) Dynamiczny: Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_cihk0Q0.html Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_2x0tog.html Statyczny: Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_CNr318k.html Z góry dziękuję za pomoc
kamil-vag Opublikowano 19 Czerwca 2019 Opublikowano 19 Czerwca 2019 Możesz zrobić dynamiczny 003+008+011?
morpheus87 Opublikowano 19 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2019 Ok, zrobię później i wrzucę.
morpheus87 Opublikowano 19 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2019 Zrobiłem logi 003+008+011. Zrobiłem dwukrotnie. Dynamiczny: Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_2291j8.html Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_Qv050l.html
kamil-vag Opublikowano 19 Czerwca 2019 Opublikowano 19 Czerwca 2019 Dawka jest cięta po zaniżonym wskazaniu przepływomierza. Szukaj nieszczelności na linii MAF - Turbo. Jeśli nic nie znajdziesz trzeba by spróbować MAF zapsikać IPA, czasami pomaga.
kamil-vag Opublikowano 19 Czerwca 2019 Opublikowano 19 Czerwca 2019 Podobne objawy może też dawać zapchany kat, ale najpierw obadaj ten MAF.
morpheus87 Opublikowano 21 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2019 Sprawdziłem wąż od przepływki do turba i jest cały. To tylko ten jeden czy jeszcze gdzieś jest jakiś? To w takim wypadku wymieniać przepływke czy coś jeszcze obadać? Wspominaleś coś jeszcze o kat?
kamil-vag Opublikowano 21 Czerwca 2019 Opublikowano 21 Czerwca 2019 Najpierw spróbuj ją zapsikać IPA... dopiero potem wymień. Kat daje podobne objawy, nie ma dynamiki gazów wydechowych, wolniej rozpędza się turbo, to i mniej ssie powietrza - takie błędne koło... To samo MAF zaniża, mniejsza dawka paliwa i potem jak wyżej... Wszystko jest od siebie zależne... Może być jeszcze tak, że ciężko pracuje sztanga turbiny...chociaż wysterowanie N75 jest dość łagodne, od niczego możesz zobaczyć w trybie BS011 czy chodzi płynnie, bez zacięć...
morpheus87 Opublikowano 21 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2019 Ok, a możesz przybliżyć jak ma wyglądać to zapsikanie? Mam wyciągnąć przepływke i poprostu napsikać tam tym IPA, w jakiej ilości? Czy wystaczy że psikne jak podniosę obudowę od filtra powietrza? Dodam jeszcze że spalanie jest o ok. 2 litry większe, kiedyś miałem problem z n75, został wymieniony jakiś czas temu (kilka lat) ale wtedy jak było padnięte n75 to nie miałem większego spalania. Jak sprawdzić ten tyb BS011?
kamil-vag Opublikowano 21 Czerwca 2019 Opublikowano 21 Czerwca 2019 Porządnie zapsikać, ma kipieć Wyciągasz z obudowy... Vag wchodzisz w Basic Settings, grupa 011 i dajesz go, możesz zrobić loga tej grupy i również 003 w BS.
morpheus87 Opublikowano 21 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2019 Ok, i potem jak już go zapsikam, to czekam aż sam wyschnie? Czy mam go przetrzeć? Zrobiłem logi grupy 003 na postoju Basic settings: Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_U7A0v65.html W czasie logu mrugała mi cały czas lampka od świec. Gdy wciskałem gaz, gasła ale na vagu pojawiał się odrazu błąd error grupa 003 nie dostępna. Co do grupy 011 odrazu mi wyskakuje error grupa 011 nie dostępna, i nie mogę zrobić loga. Załączam screena.
kamil-vag Opublikowano 21 Czerwca 2019 Opublikowano 21 Czerwca 2019 (edytowane) Nie masz wciskać gazu, tak ma być, ta lampka ma migać. Możesz go podsuszyc suszarką lub zostawić na chwilę do wyschniecia, IPA szybko odparowuje Edytowane 21 Czerwca 2019 przez kamil-vag
morpheus87 Opublikowano 21 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2019 To ten log co załączyłem był bez wciskania gazu. Ale obroty się nie zwiększały. Stały w miejscu. Zrobiłem teraz jeszcze raz i jest tak samo nie zwiększają się obroty. A co z tą grupą 011, że wyskakuje error? Coś jest nie tak?
kamil-vag Opublikowano 21 Czerwca 2019 Opublikowano 21 Czerwca 2019 Być może sterownik nie obsługuje BS, nie wiem, musiałby inny właściciel AHU się wypowiedzieć, nie miałem do czynienia z tym silnikiem. Druga sprawa trochę zasięgnąłem wiedzy z Google i wychodzi, że: Niedoladowanie w przedziale 1300-1600 rpm to rzecz normalna w tym silniku z ta sprezarka Także skupilbym się teraz na tej przepływce.
morpheus87 Opublikowano 21 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2019 Ok, czyli z BS 003 jest wszystko ok? To jutro będę czyścił IPA przepływke. I ponownie wykonać logi dynamiczne grup 003+008+011 czy osobno zrobić?
morpheus87 Opublikowano 22 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2019 (edytowane) Przepływka zapsikana, logi zrobione dwukrotnie Dynamiczny: Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_hXmQu.html Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_HKo0Au.html Dodam jeszcze że przypływka nie była jakoś specjalnie brudna (olej), natomiast jak poptrzyłem do weża to na jego zgięciu było widać osadzony olej. Edytowane 22 Czerwca 2019 przez morpheus87
kamil-vag Opublikowano 23 Czerwca 2019 Opublikowano 23 Czerwca 2019 Jest trochę lepiej, już minimalnie przycina dawkę... Zostaje chyba znaleźć używkę na podmianę i zrobienie logów, najlepiej z możliwością zwrotu jeśli nic by się nie zmieniło... A jak wyglądają korekcje wtryskiwaczy ? No i jeszcze pytanie, które powinno paść na początku. Kiedy zmieniany filtr powietrza? Możesz jeszcze na próbę odpiać wydech od turbo i się przejechać, zrobić loga, wykluczysz wtedy zapchany katalizator... Chociaż obstawiam cały czas ten MAF, bo turbo swoje pompuje... Po tym ostatnim logu, ogólnie nie jest już źle... Sprawdzales hamulce, czy któreś koło nie trzyma? Nie ma oporów w toczeniu? Można by sprawdzić wskazania grupy 007 rano po nocy i na rozgrzanym...
morpheus87 Opublikowano 23 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2019 W której grupie mogę sprawdzić te korekcje wtryskiwaczy? Dynamicznie czy statycznie? Filtr powietrza wymieniany na jesieni.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się