Jump to content
1 1
andrzej-pts

Zmiana tarcz na grubsze

Recommended Posts

Witam

Zamierzam zmienić u siebie w aucie tarcze i klocki. Obecnie mam tarczę chyba 288 a grubość to na pewno 22 mm, zaciski to Ate 885 i 886/57

Moje pytanie to czy taki zestaw 25 mm grubości podejdzie pod te zaciski ? Nic nie będzie trzeć obcierać i czy będzie pasował na piastę ?

TARCZE-KLOCKI-TEXTAR-PRZOD-VW-PASSAT-B5-
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 357 zł - TARCZE KLOCKI TEXTAR PRZÓD VW PASSAT B5 B5FL 288MM (7932924750). Allegro.pl - Radość zakupów i...

Z góry dziękuje za odpowiedź

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nie było tarcz 288/22mm tylko 280/22 i 288/25mm

Możesz zrobić swapa na 312/25mm albo 320/30mm 

Edited by Dev

+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dev dzięki za wyjaśnienie

A powiedz mi jeszcze jedno w  te zaciski co mam wejdzie ten w/w zestaw ?

Edited by andrzej-pts

Share this post


Link to post
Share on other sites

288/25


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak 288/25 ten textara

Share this post


Link to post
Share on other sites

swapa na razie nie chcę robić

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Taki "przeskok" na 288/25 nie ma sensu choćby z ekonomicznego punktu widzenia więc jeśli kolegę nie przekonują argumenty by zrobić swap na coś konkretniejszego (320/30), to lepiej mu będzie pójść chociaż w 312/25 gdyż:

komplet klocki+tarcze 280/22: 392-415zł
komplet klocki+tarcze 288/25: 448-479zł
komplet klocki+tarcze 312/25: 482-513zł

komplet klocki+tarcze 320/30: 608zł
(tarcze: gładkie Otto Zimermanny, klocki: Ferodo lub Zimmermanny)

A zaciski od hamulców 280/22 mają inne numery oryginałów w porównaniu do 288/25 (oraz 312/25) bo m.in. mają inne średnice tłoczków (54 vs. 57mm). Jarzma też są inne. Więc tak czy siak trzeba zainwestować również w te części... :whistling: 

Edited by BeyerBrown

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bayer nie chcę robić swapa i pchać się w dodatkowe koszta bo i tak w przyszłym roku zmieniam autko na B8, po prostu chcę bezpiecznie pojeździć do wiosny.

Powtórzę jeszcze raz

- mam zaciski z wybitymi numerami 885/57 i 886/57

- na jarzmie jest numer 569

Interesuje mnie tylko jedna sprawa czy w te moje zaciski i jarzma wejdzie ten zestaw textara

TARCZE-KLOCKI-TEXTAR-PRZOD-VW-PASSAT-B5-
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 357 zł - TARCZE KLOCKI TEXTAR PRZÓD VW PASSAT B5 B5FL 288MM (7932924750). Allegro.pl - Radość zakupów i...

Oczekuje jasnej odpowiedzi TAK czy NIE

Ps. A że teraz mam założone tarcze 280/20 to pewnie poprzedni właściciel założył je z oszczędności tak przynajmniej mi się wydaje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmierz średnicę tarczy która masz na aucie


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

ok zaraz podjadę do kolegi i zmierzę te cholerne tarcze

Dev a po numerach zacisków nie możesz mi powiedzieć czy ten zestaw będzie pasował ???

Edited by andrzej-pts

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

W tej samej cenie co te Textary z klockami które podlinkowałeś masz kompletny swap na 320/30, wiesz od kogo :hi: :wink: 
Starczy Ci z luzem do przyszłego roku, kolejny właściciel też będzie jeszcze długo zadowolony.

Jedyna dodatkowa robota to wymiana jarzm i odpowietrzenie układu hamulcowego...

No ale to już SWAP :whistling: 

Edited by BeyerBrown

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zmierzyłem tarczę i ma dokładnie 284 mm średnicy (zapewne wcześniej jakiś baran je przetaczał} i 21,5 mm grubości na górnym rancie a tam gdzie chodzi klocek to jest około milimetr cieńsza. Jest też 5 mm luzu między górą tarczy a jarzmem.

Bayer nie mam nic przeciwko swapowi ale mam stalowe zimówki 16 cali 6J z ET50 i myślę że zacisk pod tarcze 320 mógłby tam nie wejść, poza tym załóżmy ze miał bym już te 320 z przodu to pasowało by też tył powiększyć no i zapodać nowe przewody elastyczne na tył i przód. Teraz to już bardziej skłaniał bym się na zmianę tylko przodu na 312.

hm biorąc pod uwagę stan moich tarcz to po zmianie na nowe 288 różnica w hamowaniu była by wielka a już po zmianie na 312 to pewnie była by masakra haha

tarcza 2.jpgmoja tarcza.jpg

Edited by andrzej-pts

Share this post


Link to post
Share on other sites

pierwsze zdjęcie to około 1,5 roku temu jak zmieniałem klocki a drugie to stan obecny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem :)
O zaciski pod 312/25 z klockami ATE i tarczami ori ze sporym mięsem też wiesz kogo pytać jakby co :wink: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i postanowione zaczynam szukać części i robię swapa na 312

Może mi ktoś powiedzieć jaki numer jest wybity na jarzmie pod zaciski Ate 886,885/57 tak żeby weszła tam tarcza 312 mm ?

451 czy 569 ? Czy może jakiś inny ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak  by co mam komplet na przód 320 robiony przez Deva (kolor czerwony)z rok jeździł u mnie i z rok leży w garażu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

320 nie wejdą mi w stalowe zimówki

szukam części pod 312 bo w zupełności mi wystarczą

ma ktoś może taki zestaw jarzma zaciski tarcze i klocki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już Ci pisałem - mam na zbyciu zaciski, praktycznie nowe klocki ATE i ori tarcze 312/25 (zużycie 1mm) - zdjęte z auta tylko dlatego, że robiłem kiedyś swap na heble S4. BEZ JARZM.

PW jakby co :hi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak byś miał jeszcze jarzma do tego to na pewno byśmy się dogadali a tak to troszkę lipa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

mam już jarzma i zaciski  :banan:

komplet P+L  za 180 zeta i myślę że jest to dobra cena bo są w dobrym stanie :)

mimo wszystko i tak je dokładnie wyczyszczę i pomaluje bo lubię taką robotę

koleś przy mnie demontował je z auta w którym siedziały tarczę 312 tak że mam pewność że będą pasowały

Teraz pozostaje mi tylko zakup nwych tarcz i klocków i jadę z tematem haa

hm cały czas chodzi mi po głowie zestaw Textara bo w sumie to dobra firma

co o tym myślicie ?

Edited by andrzej-pts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Textar jest jak najbardziej Oki. 


jest B6 AVF quattro pierwszy diesel, i chyba jednak ostatni ;)

było B5 AAH quattro | krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8 | było B4 AAH quattro

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Kup do tych zacisków reperaturki Frenkita albo Autofrena bo te wszystkie gumki i uszczelki po latach zawsze proszą się o wymianę, nawet jak "do końca działały OK"
Czy dobra cena za zaciski i jarzma pod hebel 312/25? Polemizowałbym :D
U mnie komplet pod 320/30 miałbyś za 250zł a za dodatkowe 100zł tarcze i klocki do tego, niedawno zdjęte z samochodu, a w hamowaniu to przeskok, także interesu życia nie zrobiłeś...
Tak, pamiętam - nie podejdzie Ci ten zestaw pod stalówki. 
Jakby co mam tarcze ori i klocki ATE pod 312/25 - odezwij się na PW jakby co :hi:

 

PS.

W dniu 9.07.2019 o 19:57, andrzej-pts napisał:

mimo wszystko i tak je dokładnie wyczyszczę i pomaluje

Ja tam bym takich hamulców specjalnie nie eksponował jakimś żywym kolorem... bo nie ma czego pokazywać... na Twoim miejscu pomalowałbym je na kolor PRZEŹROCZYSTY :decayed:
W cabrio miałem hamulce z S4 i były pomalowane na czarno, nie miałem nawet blaszek S4. Takie kolorowanie zacisków w samochodzie niesportowym kojarzy mi się ze świecącymi adidasami... no ale co kto lubi.

:wink:

Edited by BeyerBrown

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha bayer dobry masz bajer

wiem że nie zrobiłem interesu życia ale dla mnie to dobra cena i uj nie pieniądze

nie martw się nie będę ich malował jakimś krzykliwym kolorem po prostu będą czarne lub szare bo przezroczystego nie znalazłem :P

a reperaturki autofrena zamówiłem już we wtorek

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i git, grunt byś dobrze wszystko tam oczyścił, przesmarował i poskładał ze sobą. Wężyki też bym wymienił, ~50zł/szt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
13 godzin temu, andrzej-pts napisał:

A reperaturki autofrena zamówiłem już we wtorek

Ciekaw jestem jak to poskładasz :decayed:

Edited by Dev

+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dev Ty nie wiesz jak ? To Ci wyjaśnię - po prostu zakładasz gumę na instrument i i i :sex:

a tak na marginesie tow czerwcu robiłem kompletną regeneracje tylnych zacisków , tam jest wszystko o wiele bardziej skomplikowane i dałem radę, wszystko śmiga aż miło :pali:

przód to dla mnie bajka 😎

Edited by andrzej-pts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...