mily Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Hej!! Witam hamulec ręczy jest w naszych autkach samoregulujący i to już wiemy. Ale jak to działa, bo nie mogę zakumać? Kiedy on się podciąga?? Jak wciskamy hamulec nożny, a ręczny ma być w spoczynku?? O co w tym biega??
slodki79 Opublikowano 14 Marca 2009 Opublikowano 14 Marca 2009 Kolego sprawa wygląda tak,że za wszystko odpowiedzialny jest ogólnie mówiąc tłoczek zacisku.A mianowicie w skład tłoka wchodzi jeszcze samoregulator ze sprzęgiełkiem,który wciśnięty jest od środka w tłok.Natomiast w budowe zacisku wmontowana jest ośka z grubym gwintem,za nią jest taki mały popychacz na ktory działa siła dźwigni do ktorej zaczepiona jest linka od ręcznego. Na ośkę z gwintem nakręcany jest tłok-samoregulator(dlatego przy każdej wymianie klocków zasada wkręcania tłoka w zacisk) Samoregulator jest tak skonstruowany,że ( i teraz już nie wiem,czy podczas naciskania na ręczny czy zwalniania ) chyba raczej przy zwalnianiu ręcznego, wykonuje delikatny obrót w tłoczku i pozostawia go delikatnie wysunietym na zewnątrz.Sprzęgiełko odpowiedzialne jest za obrót podczas pracy samego samoregulatora,a nie całego tłoczka.No i tak to by wyglądało. Podczas pracy recznego ośka zostaje wypychana na zewnątrz z całym tłokiem,natomiast powraca pozostawiając tłok tzw"wykręconym"samoregulatorem. Opisałem panowie jak tylko mogłem. :hi:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się