Jump to content
1 1
Lekoman

Powoli umierające turbo...

Recommended Posts

Witam,

Wczoraj wymieniałem olej i filtry,  ( wymiana co 10 tyś km ) , zmartwiło mnie bo musiałem dolać od wymiany do wymiany ok 1,5 litra niż zwykle.  ( zwykle kupowałem 1 litr na dolewkę i było git ). Odkręciłem wąż od przepustnicy, było tam wyczuwalne więcej oleju niż zwykle,  zszedłem niżej i odkręciłem kolanko przy ICku  a tam dużo oleju 😕   i dobrze zakonserwowany przed korozją icek :P . Tak na serio to mnie to zmartwiło, bo szykuje się większy wydatek. No i czy coś robiłem źle ?  Audi mam 2 lata,  w ciągu tego czasu przejechałem 70 tyś , co 10 tyś wymiana filtrów plus olej liqui moly 5w30 polecany z forum i taki też był zalany przy kupnie mojej niemki :P. ostatnio wymieniłem uszczelkę pod pod pokrywą zaworów plus jej czyszczenie ( taki ,,piaseczek"  , wyczytałem na forum że to pozostałości po long life ). Zwykłe użytkowanie bez wybitnego pałowania do odcinki, raz w tygodniu przedmuchanie na Sce :P . Jedyny eksperyment to 2 razy płukanka liqui moly, ale uznałem że nie ma sensu bo olej po 10 tyś nie jakiś ,,czorny".
Pytania:
A) turbo pada bo ma przebieg 220 tyś obecnie? Czy to moja wina lub jakiegoś Hansa ?
B ) napisałem do ASO i koszt niby ori to 4 tyś po oddaniu obecnej. To nowe które czeka grzecznie w magazynie czy ,,nowe" regenerowane bo i tak wyczytałem na forum ? odkładać kasę na to czy regeneracja?
C) Regeneracja u kogo ? Perun turbo? turbospec?  pokusić się o hybrydę? mam 163 kuca ( jak nie zdechło ) . Czy jak zrobię mocniejsze turbo to muszę robić program od razu? czy np na wiosnę plus centralny fmic bo ori nie wydali ?
D) Ile km wytrzyma  nowe a ile hybryda ? 
Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Lekoman napisał:

Czy jak zrobię mocniejsze turbo to muszę robić program od razu? czy np na wiosnę plus centralny fmic bo ori nie wydali ?

Nie musisz, przerób swoje na k03s chyba, że planujesz robić więcej niż 230-240km. Jeśli żeliwo całe to w tysiaku się spokojnie zamkniesz. Seryjny icek w serii nie daje rady latem więc o czym mowa..

Godzinę temu, Lekoman napisał:

D) Ile km wytrzyma  nowe a ile hybryda ? 

Tego nikt Ci nie powie, zależy od eksploatacji i różnych czynników, często niezależnych od Ciebie 😛  W a3 mam ori turbo k03s, które ma ponad 270 tys. nalotu, ponad 50 tys na sofcie i dmucha 1,2bara. Odpukać nie pije oleju, chce dmuchać :D W a4 przy 220tys działa ale już trochę przepuszcza olej.

Co do oleju to zmień na 5w40 jeśli rzeczywiście lejesz 5w30, jak napisałeś.

Godzinę temu, Lekoman napisał:

A) turbo pada bo ma przebieg 220 tyś obecnie? Czy to moja wina lub jakiegoś Hansa ?

Nie doszukuj się niczyjej winy, to jest część eksploatacyjna i się zużywa jak wszystko inne w samochodzie.

Edited by przem8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak najbardziej masz rację ;)  jak w czerwcu było w cieniu 36 stopni to Audi mało dość :D i seryjny nie dawał rady.  Normalnie przygoda ze zwiększaniem mocy zaczyna się od porządnego Intelcolera, ale muszę najpierw uporać się z turbo.  Myślę celować w ok 200 KM,  więc dobrze zrobione K03S powinno być ok. 
Jeżeli oddam turbo na hybrydę to zrobią mi sekcję zwłok i się dowiem dlaczego zaczęło przepuszczać olej?  Aaaa i ważne pytanie!  Ile mam czasu ? Taka kulturka jazda to jeszcze z 10 tyś km wytrzyma ?

Dlaczego 5W40 będzie lepsze niż 5W30 ?  ;)

Pozostaje kwestia jaka firma będzie najlepsza do wykonania hybrydy.  Poczytałem trochę o Perun Turbo, Ba!! nawet natrafiłem na filmik od Turbobiedy ,  wydają się być całkiem spoko, z negatywnych opinii to mówią że są dosyć drodzy. Chcę mieć moje auto jeszcze kilka lat i nie chcę robić na odp*** :D  tylko porządnie, ale 4 tyś za niby nowe ORI  turbo to chyba mija się troszkę z celem.

 

Pozdrawiam ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Lekoman napisał:

Dlaczego 5W40 będzie lepsze niż 5W30 ? 

Bo jest lepszy w wysokich temp, które osiąga ten silnik i olej dłużej utrzymuje parametry itp. Nie wiem gdzie wyczytałeś o poleceniu 5w30 do tego silnika ale na pewno nie na tym forum, bo każdy siedzący w temacie zaleca 0w40 lub 5w40.

Daj sobie spokój z hybrydą do 200KM, które planujesz. K03s Ci w zupełności wystarczy. Płacenie 4tys za ori turbo, ciekawe czy też nieregenerowane, no kto bogatemu zabroni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Człowiek uczy się całe życie,  zastosuje teraz 5w40 , mam tylko nadzieję że do tej pory ten nie wyrządził jakiejś poważniejszej szkody 🤔

Czy przy regeneracji mam powiedzieć że chce turbo k03s i tylko tyle ?  K03s  jest w wersji Bex w a4 b6 i seryjnie miało 190 KM , co masz na myśli żebym dał sobie spokój?   😁

Właśnie też mam obawy że zapłaci się hmmm za markę?  wydając 4 tyś bo to ASO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyślij do gregora, on zregeneruje i przerobi od razu na hybrydę.


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Gregor10 też regeneruje ? Nie wiedziałem 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisałem, że jeśli nie celujesz w moce powyżej 230-240 to nie ma sensu. Zbędne koszty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok , dzięki wielkie za rady, teraz zostaje mi tylko znaleźć odpowiedni zakład 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Lekoman napisał:

To Gregor10 też regeneruje ? Nie wiedziałem 😁

Nie regeneruje :) Kiedyś robił dla niego to TurboSpec

Share this post


Link to post
Share on other sites

O to mi bardziej chodziło, ma zaufane firmy które się tym zajmują i nie spartolą roboty.


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Langista napisał:

O to mi bardziej chodziło, ma zaufane firmy które się tym zajmują i nie spartolą roboty.

Ale taniej będzie uderzyć bezpośrednio do takiej firmy, bez prowizji tunera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko jeszcze trzeba wiedzieć jakie firmy nie spartolą roboty, bo pełno teraz takich ofert. Tak czy inaczej już wyżej jest wyjaśnione, że gra nie warta zachodu w tym przypadku.


Pierwszy - A4 B5 Avant 2001 1.9 TDI AJM

Drugi - A4 B6 Avant 2002 3.0Q ASN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaraz zaraz 😄, może i nie chce 250 kunia, ale regenerację chce przeprowadzić profesjonalnie 😉. Czyli co Panowie ? TurboSpec będzie dobrym rozwiązaniem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisz mi pw to podeślę Ci jakieś namiary, podzwonisz i się zdecydujesz. Też robiłem rozeznanie, bo miałem regenerowac niedługo ale jeszcze to odkładam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...