Rezori Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Cześć, Mam nadzieję, że znajdę tutaj odpowiedź na nurtujące mnie ostatnio pytanie i ktoś pomoże mi rozwikłać zagadkę Trochę historyjki Mianowicie rok temu przy kupnie mojego Audi A4 B7 1.8T wtedy z przebiegiem 219 tys km (sprowadzony ze Szwecji), dostałem informację, że wymieniany był rozrząd przy ok 208 tys km i zgodnie z tą wiedzą nie robiłem tego po kupnie(co może było błędem lub nie, ale tak mi znajomy mechanik doradził skoro są papiery od sprzedawcy) i do tej pory nic się nie dzieje, przynajmniej tego nie odczuwam. Po zrobieniu 20 tys km, po roku zacząłem robić sobie małe "remonciki" i zerknąłem sobie do książki serwisowej, którą dostałem wraz z samochodem i tam znajduje się informacja o tym rozrządzie, o którym mówił sprzedawca. I tutaj pojawia się mój problem, mianowicie posiłkując się tłumaczami próbuję dojść do tego, co było konkretnie wymieniane, ale nie jestem do końca pewny czy był kompletny rozrząd, bo różne tłumacze to trochę inne wyniki. Jednakże patrząc na kwoty paragonów to wydaje mi się, że był komplet wymieniony, ale mogę się mylić ;/ W związku z tym mam nadzieję, że ktoś będzie umiał odczytać z tego jakieś pożyteczne informacje być może na podstawie doświadczeń ze Szwedzkimi mechanikami Poniżej w załącznikach wrzucam zdjęcia z książki serwisowej wraz z paragonami i nalepka na silniku. Z góry dzięki za pomoc
AndrzejK. Opublikowano 24 Sierpnia 2019 Opublikowano 24 Sierpnia 2019 W tłumaczeniu nie pomogę,ale pierwszą czynność jaką bym na Twoim miejscu wykonał zaraz po zakupie lub chwilę pózniej to zdjąłbym górną osłonę i zerknął organoleptycznie na pasek, jego wygląd (więcej nic nie zobaczysz od góry za bardzo). Pasek po takim przebiegu jak piszesz powinien wyglądać jak "nowy". Wiesz, różne są "szkoły" jeżeli chodzi o rozrząd. Znakomita większość radzi wymieniać bezwzględnie po zakupie bez względu na to jakie są papiery na ewent. wymianę lub nie. Ja akurat jestem zwolennikiem racjonalnego myślenia w tej kwestii i uważam,że jeżeli przebieg jest pewny (z tym bywa różnie w PL delikatnie mówiąc) ale jak np. sprowadzałbyś auto osobiście z innego kraju jak ja i miałbyś pewność w zasadniczych kwestiach to nie robiłbym przerostu formy nad treścią. Ale to jest oczywiście indywidualna decyzja każdego z osobna i każdy w znaczących kwestiach podejmuje decyzję sam. No i zasadnicza kwestia, miej zawsze "wyczulone" ucho bez względu na to czy jesteś przed czy po wymianie rozrządu i osłuc**j sobie okolice rozrządu od czasu do czasu. Jak jest wszystko w porządku to wszystko powinno pracować "aksamitnie", miękko", przyjemnie dla ucha. Nie wiem, może coś Ci pomogłem w tej kwestii..... I nie kupuj jakbyś kiedyś wymieniał zestawu rozrządu INA, ostatnimi czasy "kuleje" troszkę z jakością.
Rezori Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2019 (edytowane) Dziękuje za odpowiedź Właśnie osobiście go nie sprowadzałem i tutaj jest problem, bo kupowałem od handlarza i według jego informacji był robiony, co pokazują paragony (ale wiadomo jak to z informacjami od handlarza, nie zawsze to prawda ;/). Generalnie nie słyszę nic niepokojącego i pasek wygląda na nowy, ale po różnych opiniach w internecie nie jest to wyznacznikiem chyba czy będzie wszystko ok ;/ Jakbym wymieniał rozrząd to rozumiem z pompą wody i jaką firmę polecacie ? Continental, Bosch ? Edytowane 26 Sierpnia 2019 przez Rezori
AndrzejK. Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 (edytowane) 11 godzin temu, Rezori napisał: Jakbym wymieniał rozrząd to rozumiem z pompą wody i jaką firmę polecacie ? Continental, Bosch ? Hepu - wg. mnie najlepszy typ i nie tylko według mnie. Pamiętaj,że w tym silniku pompa wody jest napędzana przez pasek rozrządu, a więc nie ma miejsca na oszczędności i eksperymentowanie.... Edytowane 26 Sierpnia 2019 przez AndrzejK.
AndrzejK. Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 11 godzin temu, Rezori napisał: osobiście go nie sprowadzałem i tutaj jest problem, bo kupowałem od handlarza Problem nie problem, ale musisz uważać, bo w PL z rzetelnością handlarzy słabo to wygląda....Najlepszą opcją jest samodzielne sprowadzenie, ale Ciebie to już nie dotyczy. Jeżeli sam za bardzo nie ogarniasz tematu to jedynie znalezć (lub jeżeli masz) ogarniętego,zaufanego mechanika i niech się określi jak to widzi. Choć w większości padnie "diagnoza" wymienić dla świętego spokoju. Często ma to uzasadnienie,ale nie zawsze, wybór i decyzja jest Twój.
JarekST202 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 (edytowane) Masz rozrząd na którym rozumię masz przejechane 30 tyś,całość ma około dwa lata i do tego nie wymieniane przez handlarza a tak sprowadzony, pasek sam stwierdziłeś że wygląda na nowy a jakiekolwiek anomalie w napędzie rozrządu na pewno byś słyszał. To po co kombinujesz i chcesz to wymienić? Zrób tylko logi dla poprawności ustawienia i ciesz się z użytkowania. Tu masz pasek po lewej który ma 8 lat i przebieg niecałe 45 tyś a ten drugi ma niecałe dwa lata i przebieg ponad 40 tyś. Na życzenie właściciela wymieniłem tylko sam nowy pasek i już ma zrobione ponad 20 tyś ... Edytowane 27 Sierpnia 2019 przez JarekST202
AndrzejK. Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 19 godzin temu, JarekST202 napisał: To po co kombinujesz i chcesz to wymienić? No właśnie.... Ale biorąc pod uwagę to iż nasze gdybanie to tylko do porady można zakwalifikować to decyzja musi być podjęta przez zainteresowanego.
Rezori Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Dziękuję za odpowiedzi i zainteresowanie :) Generalnie podjechałem do zaufanego mechanika i ustaliliśmy, że lepiej wymienić "dla świętego spokoju", gdyż koszt 1000 zł a potem remont silnika przy ewentualnej awarii to żaden koszt. Wziąłem zestaw Continentala z pompa wody :)
ELLIOTT Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Opublikowano 29 Sierpnia 2019 4 godziny temu, Rezori napisał: Dziękuję za odpowiedzi i zainteresowanie Generalnie podjechałem do zaufanego mechanika i ustaliliśmy, że lepiej wymienić "dla świętego spokoju", gdyż koszt 1000 zł a potem remont silnika przy ewentualnej awarii to żaden koszt. Wziąłem zestaw Continentala z pompa wody Słaby wybór, choć sam posiadam zestaw conti + pompa wody hepu z metalowym wirnikiem. Ładuj zestaw snr+pompa wody hepu.
AndrzejK. Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Opublikowano 29 Sierpnia 2019 3 godziny temu, ELLIOTT napisał: Ładuj zestaw snr+pompa wody hepu. To właśnie sugerowałem, ale widać kolega inaczej zadecydował, ale to jego wybór.
AndrzejK. Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Opublikowano 29 Sierpnia 2019 8 godzin temu, Rezori napisał: gdyż koszt 1000 z Za co naliczona ta kwota??
Rezori Opublikowano 2 Września 2019 Autor Opublikowano 2 Września 2019 Mechanik dał zestaw continental z pompą hepu :) W dniu 29.08.2019 o 21:11, AndrzejK. napisał: Za co naliczona ta kwota?? Części plus robocizna
AndrzejK. Opublikowano 2 Września 2019 Opublikowano 2 Września 2019 Sporo....ale to tylko moja ocena.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się