sebool12 Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Opublikowano 25 Sierpnia 2019 Cześć, Rozglądam się za kupnem B6/B7 1.8T Q i dzisiaj w mojej okolicy pojawił się B6 1.8T Q BEX z LPG, więc nie czekając długo pojechałem go obejrzeć. Ogólnie auto spoko, ale jest problem z obrotami na biegu jałowym. Gdy auto było zimne to obroty spadały zbyt mocno przez co silnik wpadał co chwile w zbyt niskie obroty tak, że prawie gasł. Gdy auto chwile pochodziło zaczęło się uspokajać, więc zrobiliśmy jazdę testową, w czasie jazdy zrobiłem mu standardową próbę, która często pokazuje jakieś niedoskonałości czyli 3 bieg i od najniższych obrotów pedał w podłogę i do 6,5k obr/min Tutaj zbierał się b.dobrze, aż do 5,5k obr/min, wtedy złapał na dosłownie ułamek sekundy jakąś zadyszkę czy coś. Dalej problemu już nie było. Zbierał się całkiem nie źle, ale nie jeździłem więcej BEX więc ciężko mi stwierdzić jaką miał moc. Po powrocie zauważyłem, że na postoju obroty lekko falują, ale po chwili podniosły do jakiś 1200obr na min i co jakiś czas zaczeły stopniowo rosnąc do 2200obr/min i spadać znów do 1200 Po ponownym uruchomieniu obroty spadły do jakiś 800 po czym po chwili znów zaczęły się podnosić jak wyżej. Po podłączeniu komputera wyszło trochę błędów, ale nie które były spowodowane zbyt słabym akumulatorem (ojciec otworzył drzwi rano i tak zostawił aby wywietrzyć auto i światełko w drzwiach dobiło leciwy już akumulator, nie zdziwiłbym się, jakby był podmieniony przed sprzedażą bo obecny właściciel ma już następne audi) VCDS-Lite Version: Release 1.2 Sunday, 25 August 2019, 19:51:01:0 Chassis Type: 8E - Audi A4 B6 Scan: 01,02,03,08,09,0F,11,15,16,17,18,36,37,45,46,55,56,57,65,67,69,75,76,77 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Controller: 8E0 909 518 AN Component: 1.8L R4/5VT 0002 Coding: 0011711 Shop #: WSC 63251 VCID: 7C8B77F37FF3 2 Faults Found: 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 16891 - Idle Control System RPM: Higher than Expected. P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded Readiness: 0110 0100 ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-517.LBL Controller: 8E0 614 517 A Component: ABS/ESP allrad 3429 Coding: 04475 Shop #: WSC 06435 VCID: 263F759BD1FF 3 Faults Found: 01826 - Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30 35-00 - - 00287 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Right (G44) 30-00 - Open or Short to Plus 65535 - Internal Control Module Memory Error 00-00 - - ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.LBL Controller: 8E0 820 043 AB Component: A4 Klimaautomat 1219 Coding: 00000 Shop #: WSC 63251 VCID: 61B52687F851 2 Faults Found: 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent 01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time 27-00 - Implausible Signal ------------------------------------------------------------------------------- Address 09: Cent. Elect. Labels: 8E0-907-279-8E2.LBL Controller: 8E0 907 279 F Component: int. Lastmodul NDL 0517 Coding: 01012 Shop #: WSC 63251 VCID: 351DA2D71C59 1 Fault Found: 01312 - Powertrain Data Bus 79-10 - Please Check Fault Codes - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- Address 15: Airbags Labels: 8E0-959-655-84.LBL Controller: 8E0 959 655 B Component: Airbag 8.4EP 3002 Coding: 0010602 Shop #: WSC 63251 VCID: 361FA5DB015F 1 Fault Found: 00532 - Supply Voltage B+ 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- Address 16: Steering wheel Labels: 8E0-953-549.LBL Controller: 8E0 953 549 F Component: Lenksáulenmodul 0308 Coding: 01012 Shop #: WSC 63251 VCID: 361FA5DB015F 1 Fault Found: 00474 - Control Module for Immobilizer 49-10 - No Communications - Intermittent ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments Labels: 8E0-920-9xx-8E2.LBL Controller: 8E0 920 900 L Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D37 Coding: 01100 Shop #: WSC 00186 VCID: 2D2D8AB7F409 WAUZZZ8E54A042467 AUZ6Z0C0188976 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 46: Central Conv. Labels: 8E0-959-433-MAX.LBL Controller: 8E0 959 433 AT Component: Komfortgerát T23 1210 Coding: 06976 Shop #: WSC 63251 VCID: 83798C0F820D 4 Faults Found: 00957 - Key 3 35-10 - - - Intermittent 01560 - Passenger Door 61-10 - Won't De-Safe - Intermittent 01561 - Left Rear Door 61-10 - Won't De-Safe - Intermittent 01562 - Right Rear Door 61-00 - Won't De-Safe ------------------------------------------------------------------------------- Address 55: Xenon Range Labels: 4Z7-907-357.LBL Controller: 4Z7 907 357 Component: dynamische LWR D09 Coding: 00060 Shop #: WSC 63251 VCID: 047B0F130703 1 Fault Found: 00532 - Supply Voltage B+ 07-10 - Signal too Low - Intermittent (jeden błąd braku komunikacji jest spowodowany tym, że mam załamany kabel i przez chwile nie łączył - odkryłem to dopiero podczas oględzin ?) Właściciel przez telefon wspominał, że auto ma wymienioną jedną cewkę, na miejscu brat właściciela (właściciel przebywa za granicą) dodał jeszcze, że jest problem z jeszcze jedną cewką i jest już kupiona (pokazywał mi) tylko trzeba ją wymienić bo auto nie trzyma dobrze obrotów na jałowych Diagnozę podobno wystawił znajomy mechanik tylko nie było kiedy tego wymienić bo nie zdiagnozowali jeszcze, który to cylinder Teraz pytanie, czy takie objawy może dawać uszkodzona cewka? Czy to raczej wypalony zawór? Ewentualnie co jeszcze i jak mogę sprawdzić, aby wiedzieć na czym stoję? Muszę dać znać do jutra rano czy jestem zainteresowany bo jutro ktoś inny ma też oglądać auto.
grubcio1980 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 To falowanie obrotów to nie od cewek, tylko od zaworka odpowietrzenia skrzyni korbowej. Standard. Ori jakieś 70 i po problemie. Szkoda że nie zrobiłeś logów, bo byś wiedział dużo więcej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się