Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak mocy i elastyczności silnika 2.0TDI CAHA w A5


A5 2.0 tdi 170

Rekomendowane odpowiedzi

Witam problem z którym się borykam jest totalnie dziwny. A wiec audi a5 2.0 CAHA 170km, bardzo słabo przyśpiesza, do 2 tyś totalnie muł, później coś tam jedzie. Błędów brak. Do tego bardzo ciężko kręcić kierownicą. Czasami jest jednak tak, ale tylko na chwilę że  coś się dzieje że kierownica lekko chodzi do tego auto idzie jak szalone na 2 biegu traci trakcje. Może ktoś coś podpowie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ok. 2k obrotów wstaje turbo i jest skok momentu. Normalne w każdym dieslu, a to czy Ci akurat zerwie trakcję zależy w dużym stopniu od temperatury opon i rodzaju asfaltu ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Grubychudas napisał:

Przy ok. 2k obrotów wstaje turbo i jest skok momentu. Normalne w każdym dieslu, a to czy Ci akurat zerwie trakcję zależy w dużym stopniu od temperatury opon i rodzaju asfaltu ;) 

Chyba nie oceniasz osiągów auta i jego chęć do jazdy po oponach i asfalcie. Ja też mam CAHA w Seat Exeo i auto miało moc, a później przestało mieć. Jedzie jakby było ze 40 koni mniej. Zero błędów, płynnie jedzie itd. Auto ponoć po programie na 200km. Jeszcze się nie zagłębiałem w czym może być rzecz. Mam na pewno rurkę od EGR do wymiany i EGR z przepustnicą do czyszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 9/17/2019 at 8:17 AM, adamm_85 said:

Chyba nie oceniasz osiągów auta i jego chęć do jazdy po oponach i asfalcie. Ja też mam CAHA w Seat Exeo i auto miało moc, a później przestało mieć. Jedzie jakby było ze 40 koni mniej. Zero błędów, płynnie jedzie itd. Auto ponoć po programie na 200km. Jeszcze się nie zagłębiałem w czym może być rzecz. Mam na pewno rurkę od EGR do wymiany i EGR z przepustnicą do czyszczenia.

A robiłeś pomiar? Chyba nie ocenisz auta po własnych odczuciach z jazdy ?  Na to ile mocy produkuje w danej chwili silnik składa się wiele czynników i niekonieczni musi to objawiać się jakąś awarią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,  czy udało Ci się rozwiązać problem? Mam podobne wrażenia z jazdy swoją audi. Ten sam motor. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam sie. Też mam taki problem, ten sam silnik tylko Seat Exeo. Rok temu czyściłem przepustnice i egr, zero poprawy. Ogólnie problem od dawna. Czasem zdarza sie, że ruszy z kopyta, ale najczęściej nie ma mocy, dlatego uważam to za usterkę. 1, 2, 3 to jakaś porażka (obroty w góre do 4000 tys. a auto nie ciągnie) dopiero na czwórce coś zaczyna jechać. Robiłem też logi turbo i były ok, ale miałem dziwne wrażenie, że gdy je robiłem to przyspieszało całkiem dobrze :D 

Co po kolei radzicie sprawdzać? Ewentualnie znacie jakiegoś speca we Wrocławiu lub okolicach, który to zdiagnozuje?

Edytowane przez daw9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.04.2022 o 23:03, daw9 napisał:

Podłączam sie. Też mam taki problem, ten sam silnik tylko Seat Exeo. Rok temu czyściłem przepustnice i egr, zero poprawy. Ogólnie problem od dawna. Czasem zdarza sie, że ruszy z kopyta, ale najczęściej nie ma mocy, dlatego uważam to za usterkę. 1, 2, 3 to jakaś porażka (obroty w góre do 4000 tys. a auto nie ciągnie) dopiero na czwórce coś zaczyna jechać. Robiłem też logi turbo i były ok, ale miałem dziwne wrażenie, że gdy je robiłem to przyspieszało całkiem dobrze :D 

Co po kolei radzicie sprawdzać? Ewentualnie znacie jakiegoś speca we Wrocławiu lub okolicach, który to zdiagnozuje?

Jak wyglądał u Ciebie kolektor, bo jak sciagales egr i przepustnice to było widać. U mnie to kolektor będzie kolejnym krokiem. Było gruubo zalepionego goowna już, A widziałem robiąc termostat i czyscilem właśnie egr z przepustnica. U mnie problem całkowicie znikł z nietrzymaniem temperatury. Niezależnie od pogody po 7-10km jest w końcu 90 stopni na stałe. Kupione w ASO. 

Teraz jestem po kilku pierwszych krokach jak chodzi o złapanego muła przez auto. Badam czy jest poprawa. Jak coś będę tutaj pisał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg jakieś 245 tys. 

Przypomniałem sobie, że kolektor też zdejmowałem i czyściłem. Z dużym termostatem również walczyłem, ale popełniłem błąd, bo kupiłem zamiennik gates i niestety miał delikatnie inne wymiary (katalogowo się zgadzał) przez co sączył się płyn chłodniczy i wróciłem do starego. Nowy kupiłem meyle, ale leży i czeka na wymiane. Wcześniej wymieniłem  mały termostat i zawór zwrotny na ori, ale poprawy nie ma

20201126_163052.thumb.jpg.a4c4048d7baf9a3e574cbb3cd1c610b6.jpg


20201126_163041.thumb.jpg.bb53d8134e5cededeb103e32e05c25d6.jpg

Rury od EGR nie czyściłem

20201126_162632.thumb.jpg.e4ca53f7e97f26e0f5b0030907c1b877.jpg

20201126_162144.thumb.jpg.852e52e3cfd9313c0d1a5774bc9d3e56.jpg

20201126_164525.jpg

20201126_164641.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, widzę że już to przerabiałeś, patrząc na Twoje zdjęcia to myślę że mam grubiej tego syfu w kolektorze niestety. Nastąpiła po oczyszczeniu jakakolwiek poprawa u Ciebie? 

Ja mam trochę więcej przebiegu bo 330k czyli newralgicznych dosyć. Ogólnie krok po kroku eliminuje punkty które finalnie chciałbym aby daly efekt przebudzenia autka. Po kompie, egr, przepustnicy, przepływce ktore zostały wyszorowane przyszedł czas na kolektor. W między czasie termostat, oraz w zeszłym tygodniu zdecydowałem się na dodanie do baku oczyszczacz wtryskiwaczy Diesel Spulung 0,5L na bak paliwa. Akurat przed trasą 500km. Powiem Ci, i jestem przekonany że coś drgnęło i nie jest to efekt placebo. Zauważyłem ostatnio podniesione spalanie przy tym samym trybie jazdy i zaczęło mnie to nurtować. Poczytałem trochę i zaryzykowałem te 50zl na ten produkt. Ku mojemu zdziwieniu już po około 80-100km zauważyłem poprawę podczas przyspieszania z niższych biegów szczególnie oraz że spalanie ustabilizowało się na dawnym, niskim poziomie! Jestem pozytywnie zaskoczony. Teraz czas na kolektor, po otwarciu ocenie jak to tam głębiej wygląda i podejmę ewentualnie kolejne kroki. 

Co do termostatu, zdecydowanie polecam wymianę na ORI z ASO.  Choć też miałem pewne problemy z uszczelką to akcja zakończyła się pełnym sukcesem. 

W temacie z linku na końcu moje wypociny. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Piter281 napisał:

O, widzę że już to przerabiałeś, patrząc na Twoje zdjęcia to myślę że mam grubiej tego syfu w kolektorze niestety. Nastąpiła po oczyszczeniu jakakolwiek poprawa u Ciebie? 

Nie zauważyłem poprawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dużo km nim nie robię, nie więcej jak 15 tys. rocznie. Olej raz w roku, filtr paliwa co drugi rok

Edytowane przez daw9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś w końcu zdiagnozował problem ? Borykam się z tą samą usterką 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...