Miki95 0 Opublikowano 19 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2019 (edytowane) Cześć, posiadam problem z moim 2.0 TDI BPW z DPFem. Jakieś 3 lata temu kupiłem auto i po pół roku użytkowania jak się okazało wypadły mi broki w wałkach co przyczyniło się do wytarcia wałka rozrządu. Samochód szarpał i nierówno przyśpieszał i drgał na jałowym. Szklanki nie miały widocznych oznak zużycia a jedynie wałek na krzywkach był przytarty. Kupiłem wtedy wałek Kolbenschmidt, szklanki pozostały stare wraz z panewkami, wymienione przez mechanika. Auto przejeździło dobrze 25k kilometrów. Olej zmieniany na Castrol, i cholerka nie pamiętam czy spełniał normę 507. ? Problemu z dpfem nie miałem, nie wyskakiwała kontrolka dpf, a jeździłem dużo zarówno po mieście jak i w trasie. Auto zaczęło mi znów źle przyśpieszać, szarpać i drgać na wolnych. Mechanik rozebrał i okazało się że wałek jest wytarty na trzech krzywkach, wyklepane niektóre szklanki oraz przytarte panewki. Ciśnienie oleju, zmierzone na zimnym i ciepłym i jest prawidłowe. Ropa nie przedostawała się do oleju. Dużo jeździłem z wysokimi prędkościami, w związku z czym leciutko ubywało oleju ale nigdy nie spadł poziom poniżej minimum, uzupełniałem. Gdy jeździłem spokojnie olej utrzymywał się na jednym poziomie. Kolejny raz nastąpiła wymiana części ok 3 tygodnie temu. Nowy wałek Kolbenschmidt + nowe panewki + nowe szklanki Ina. Olej Motul X-clean 8100 Plus 5W30 efekt po 200 kilometrach odezwała się jedna szklanka. Przez 200 kilometrów silnik chodził jak z fabryki. Broki były cały czas na swoim miejscu przez 2,5 roku. W czym leży problem? W oleju czy wadliwie zrobionych częściach? W załącznikach wygląd wałka Kolbenschmidt i szklanek po przedostaniej wymianie (przejeździły 25k km) Edytowane 16 Października 2020 przez Miki95 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil-vag 1358 Opublikowano 19 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2019 Były dwa rodzaje wałka Kolbenschmidt. Na pewno kupiłeś ten mocniejszy 50006343 ? Spróbuj zastosować na przyszłość jakiś dodatek do oleju typu LM Ceratec czy Archoil 9200. Czasami się tak zastanawiam, czy nie lepiej włożyć do tych nie ori wałków szklanki z INA ale nie te wzmacniane... albo kupić szklanki też z Kolben... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miki95 0 Opublikowano 19 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2019 (edytowane) Wałek wziąłem ten droższy 50006342 on jest do dpf z końcówką AH a 50006343 jest bez dpf z końcówką AF, tak mi się wydaje. Zacząłem teraz szukać po numerze co mi podałeś. bo myślałem że przepłaciłem za gorszy. Edytowane 19 Września 2019 przez Miki95 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcy007 0 Opublikowano 11 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2019 wałek 50006343 jes przeznaczony do silników audi 1.9 tdi BKE, BRB i do VW 2.0 tdi BHW, BGW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miki95 0 Opublikowano 18 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2019 Mój Mechanik rozebrał machine i się okazało że po 200km już są lekko trącone popychacze oprócz jednego i na dodatek nie wypełniały się olejem. Broki są na miejscu, pompa oleju sprawna, ciśnienie oleju prawidłowe. Czego to może to być wina? Beznadziejna jakość produkowanych szklanek czy coś ze smarowaniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1476 Opublikowano 18 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2019 6 minut temu, Miki95 napisał: Mój Mechanik rozebrał machine i się okazało że po 200km już są lekko trącone popychacze oprócz jednego i na dodatek nie wypełniały się olejem. Broki są na miejscu, pompa oleju sprawna, ciśnienie oleju prawidłowe. Czego to może to być wina? Beznadziejna jakość produkowanych szklanek czy coś ze smarowaniem? zapchane kanały olejowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miki95 0 Opublikowano 18 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2019 Zmiany oleju co 8-10k km mogłyby zalepić te kanały w przeciagu 40k km? Bo ciała obce raczej by się tam nie miały skąd dostać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się