orkisz Opublikowano 25 Września 2019 Opublikowano 25 Września 2019 Cześć, Zgodnie z zasadą jak w temacie podczas jazdy na autostradzie przy puszczeniu pedala gazu silnik gaśnie i auto zaczyna żeglować. I moje pytanie jest takie jak ten system wpływa na pracę turbosprężarki, która momentalnie jest odcięta od smarowania kiedy silnik gaśnie a jest rozgrzana. To samo dotyczy automatycznej skrzyni biegów. Czy przypadkiem po 100 lub 200 tys. Km turbo będzie do wyrzucenia?
Korton555 Opublikowano 25 Września 2019 Opublikowano 25 Września 2019 Pewnie turbo jest chlodzone ciecza wiec tu nie ma problemu. Co do automatu to bylby potencjalny problem jesli skrzynia byla by hydrokinetyczna, a pewnie siedzi s-tronic ktory ma normalne sprzeglo.
orkisz Opublikowano 25 Września 2019 Autor Opublikowano 25 Września 2019 55 minut temu, Korton555 napisał: Pewnie turbo jest chlodzone ciecza wiec tu nie ma problemu. Co do automatu to bylby potencjalny problem jesli skrzynia byla by hydrokinetyczna, a pewnie siedzi s-tronic ktory ma normalne sprzeglo. Skrzynia jest DSG 7G. Jeżeli turbo jest chłodzone cieczą to czy wtedy nie ma efektu z przegrzaniem sprężarki nawet po wyłączeniu silnika (pompa wody również zostaje zatrzymana)
Korton555 Opublikowano 26 Września 2019 Opublikowano 26 Września 2019 22 godziny temu, orkisz napisał: Skrzynia jest DSG 7G. Jeżeli turbo jest chłodzone cieczą to czy wtedy nie ma efektu z przegrzaniem sprężarki nawet po wyłączeniu silnika (pompa wody również zostaje zatrzymana) Mysle, ze jakos to rozwiazali, nie chce mi sie wierzyc, ze nie przewidzieli tak oczywistego faktu
marcin4x4 Opublikowano 17 Grudnia 2019 Opublikowano 17 Grudnia 2019 (edytowane) obieg jest elektryczny, oleju najprawdopodobniej jest podwójny. To nie jest głupi japoniec. Edytowane 17 Grudnia 2019 przez marcin4x4
DarekS4 Opublikowano 26 Stycznia 2020 Opublikowano 26 Stycznia 2020 jest dodatkowa pompa wody elektryczna. Sterowana jest z ECU. tak samo po zgaszeniu auta pompa bezszelestnie pracuje jeszcze kilka minut.
Dr_J Opublikowano 13 Czerwca 2021 Opublikowano 13 Czerwca 2021 W dniu 26.01.2020 o 21:21, DarekS4 napisał: jest dodatkowa pompa wody elektryczna. Sterowana jest z ECU. tak samo po zgaszeniu auta pompa bezszelestnie pracuje jeszcze kilka minut. Czy to znaczy, że praca turbo jest podtrzymana po wyłączeniu silnika i turbo schładza się samo?
Dr_J Opublikowano 14 Czerwca 2021 Opublikowano 14 Czerwca 2021 8 godzin temu, DarekS4 napisał: Nie, no bo jak. Ehh czyli jednak trzeba chwile poczekać po dłuższej jeździe Niby człowiek wiedział, a jednak się łudził
DarekS4 Opublikowano 14 Czerwca 2021 Opublikowano 14 Czerwca 2021 Nic nie trzeba czekac. To jest mit wyssany z palca. Niejednokrotnie na samochodach które miały zamontowany czujnik temp oleju i EGT widziałem że dojechanie do miejsca docelowego na spokojnie np 1-2 km wystarcza. Czas w jakim EGT spadło o kilkaset stopni przy mega spokojnej jeździe od butowania i tak samo temp oleju był dużo mniejszy od czasu zatrzymania się i czekania. Owszem jak juz dojeżdżasz pełnym ogniem na miejsce docelowe to inna sprawa. Ale wystarczy odpuścic ostatnie 2km i wszystko wychładza sie z automatu. 1
Dr_J Opublikowano 15 Czerwca 2021 Opublikowano 15 Czerwca 2021 @DarekS4 W sumie na logikę ma to sens. Dzięki!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się