Jump to content
1 1
TomOskroba

Działanie 1 sondy przed katem

Recommended Posts

Panowie od pewnego czasu borykam się z błędem ubogiej mieszanki który pojawia się tylko na LPG. Logicznie myśląc to coś nie tak z gazem. Wymieniłem wtryski, reduktor, szczelność sprawdzona. Na pb nowa pompa + filtr pb z ASO. Ostatnio z gazownikiem po wymianie wtrysków zaczęliśmy strojenie a więc:

 Strojac gaz na dwa komputery zauważyliśmy problem ubogiej mieszanki na biegu jałowym w korektach krótkoterminowych. Po usunięciu błędu komputer ma nowo dostosowuje dawki paliwa/powietrza i na początku widać jak wyrównuje mocno benzyną.przy jeździe problem znika. Idealna praca na pb jak i lpg.dosliszmy do wniosku że sonda przed katalizatorem może powoli już nie domagać.i tu pytanie do was. Czy jest to możliwe ? Sonda może tak świrować np na jałowym bo jest niedogrzania, a przy obciążeniu normuje i wszystko jest ok ? Generalnie silnik śmiga zdrowo jednak na jałowym zaczyna dolewać mocno pb. Oczywiście na LPG tego nie ma ale na porannym rozruchu zanim przeskoczy na LPG ewidentnie leje za dużo paliwa. Stąd błędy i praca silnika po odpaleniu na zimnym. Ewentualnie jakiej firmy sonda przed katem ? Coś co będzie działało i zapomnę o tym na lata..Bosch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj logi statyczne i dynamiczne 2+33 na obu paliwach. Piszesz o ubogiej mieszance, a że go zalewa na pb więc coś kręcisz.

Na zimnym norma, że będzie bogato. Daj też loga z zimnego rozruchu, jak tylko sonda zacznie pracować.

Zamienniki tylko z boscha.

Edited by przem8

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, przem8 napisał:

Daj logi statyczne i dynamiczne 2+33 na obu paliwach. Piszesz o ubogiej mieszance, a że go zalewa na pb więc coś kręcisz.

Na zimnym norma, że będzie bogato. Daj też loga z zimnego rozruchu, jak tylko sonda zacznie pracować.

Zamienniki tylko z boscha.

Dlatego napisałem ten temat bo błąd jest ubogiej mieszanki a na korektach ewidentnie widać że podlewa za dużo paliwka i działo się również tak na ciepłym po skasowaniu błędu od razu telepanie silnikiem i dostosowywanie dawek. Jutro wrzucę logi bo jestem poza kompem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak mocno sie krotko terminowa rozjezdza na benzynie na wolnych obrotach zaraz po skasowaniu bledow ? 

auto po sofcie?

wtryski benzynowe z BEXa czy inne ? 


Profesjonalny montaż instalacji LPG Lublin, PW. Galeria montaży goo.gl/hCW2af
Silniki benzynowe - Strojenie, chip tuning, poprawki po tunerach :) o2-sai-kat off 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, soul87 napisał:

Jak mocno sie krotko terminowa rozjezdza na benzynie na wolnych obrotach zaraz po skasowaniu bledow ? 

auto po sofcie?

wtryski benzynowe z BEXa czy inne ? 

Zaraz po skasowaniu błędów, ale obstawiam, że podobnie dzieje się za każdym razem gdy odpalam motor na zimnym bo czuć.telepanie dość mocno.było to na pewno 20% .dalej igła nie ma do czego się przyczepić. Wtryski z bexa auto na serii bez softu. Jutro dam logi

 

Edited by TomOskroba

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, przem8 napisał:

Daj logi statyczne i dynamiczne 2+33 na obu paliwach. Piszesz o ubogiej mieszance, a że go zalewa na pb więc coś kręcisz.

Na zimnym norma, że będzie bogato. Daj też loga z zimnego rozruchu, jak tylko sonda zacznie pracować.

Zamienniki tylko z boscha.

LOG PB po odpaleniu na zimnym po nocy (przed każdym logiem kasowany błąd):

http://vaglogi.pl/log-002_033_569Dwk7.html

po rozgrzaniu do 90 stopni:

LOG Jałowy PB:

http://vaglogi.pl/log-002_033_9r18dV.html

LOG Jałowy LPG:

http://vaglogi.pl/log-002_033_W8UO805.html

LOG Dynamiczny PB:
http://vaglogi.pl/log-002_033_64u1tV5.html

LOG Dynamiczny LPG:

http://vaglogi.pl/log-002_033_WnlzJvH.html

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz ubogo na jałowych na zimnym, a nie bogato. Korekty na "-" to bogato.

Po rozgrzaniu jest w miarę ok na obu paliwach ale przepływka potrafi pokazywać poniżej 2g/s , a z tego co mi wiadomo to jest źle. Logi pod obciążeniem też słabo, bo na pb ubogo, a gaz do regulacji ale póki na benzynie nie będzie dobrze to gazu nie ma co ruszać. To jest seria bex bez modyfikacji? Przepływka z boscha siedzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, przem8 napisał:

Masz ubogo na jałowych na zimnym, a nie bogato. Korekty na "-" to bogato.

Po rozgrzaniu jest w miarę ok na obu paliwach ale przepływka potrafi pokazywać poniżej 2g/s , a z tego co mi wiadomo to jest źle. Logi pod obciążeniem też słabo, bo na pb ubogo, a gaz do regulacji ale póki na benzynie nie będzie dobrze to gazu nie ma co ruszać. To jest seria bex bez modyfikacji? Przepływka z boscha siedzi?

Od początku tematu piszę że mam ubogo i wyskakuje mi błąd ubogiej mieszanki :D nie wiem jaka przepływka siedzi .musiałbym wypiąć nie mam pojęcia czy była wymieniana przez poprzedniego właściciela. Sonda ok ? Bo jak patrzyłem na kompa to zakres jej pracy na jałowym BYŁ od -10% DO + 20% 

zaczynać od przeplywki ?

Seria bex bez modów

Gaz był regulowany przed wczoraj przez 40 min i wyglądało to na prawdę dobrze a gazownika mam primo sort więc już zgłupiałem.no ale to logi prawdę powiedzą.

.

Edited by TomOskroba

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, TomOskroba napisał:

Od początku tematu piszę że mam ubogo i wyskakuje mi błąd ubogiej mieszanki

Pisałeś coś o zalewaniu na zimnym, a tu nic takiego nie ma, tyle w temacie.

Poprawne wskazania przepływu na jałowych to zakres 2,0-5 g/s więc tu już masz coś nie tak. Szczelność dolotu do sprawdzenia kompresorem i podmień przepływkę jak masz od kogo. Sonda widać, że pracuje więc to raczej nie to. Poza tym poszukaj jak się sprawdza sondę. Na forum vw masz opis przez galetto zrobiony. Nie chce mi się referatów pisać.

Edited by przem8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no wiadomo, poradzę sobie i znajdę temat.chcialem żeby ktoś mnie naprowadził i to zrobiłeś dzięki.

Dam znać o postępach

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 28.09.2019 o 09:44, przem8 napisał:

 

Szczelność sprawdzona.slychac tylko bulgotanie oleju.pomowalem ok.1.5 bar

Następny krok to przepływka

Share this post


Link to post
Share on other sites

jutro najpóźniej pojutrze będę miał przepływkę. dorwałem prawie nową po 5 miesiacach używania boscha ze spradzonego źródła za 150 zł

ponad połowę taniej więc grzech nie wziąć i wymienić nawet jeżeli to nie będzie wina przepływki ^^

wpadnę tu po wymianie zdać relacje

Edited by TomOskroba

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

zrobiłem jeszcze logi 115+118 i kolega tutaj z forum stwierdził, że jest bardzo ubogo. przepływka do wymiany + do sprawdzenia zawór DV. przepływka już do mnie jedzie.

stwierdzone zostało po logach, że mam auto po sofcie.... wklejam tutaj. niezłe jaja

PB:

 

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum
LPG:

http://vaglogi.pl/log-115_118_6vFrd.html

 

Edited by TomOskroba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Było od razu wkleić komplet logów to byś się tego samego dowiedział wcześniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panie mówiłeś Pan 

40 minut temu, przem8 napisał:

Było od razu wkleić komplet logów to byś się tego samego dowiedział wcześniej.

Panie mówiłeś Pan 2+33 to tak zrobiłem :D

no dobrze więc po podmianie elementu dam znać co słychać w temacie.Dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

DV sprawdzone.gruszka trzyma

Przepływka zamieniona na BOSCH ori zamiennik używną pół roku w pełni sprawną i co ? i dalej to samo. otworzyłem maskę i przypadkowo oparłem się na wtrysku benzynowym...

zaczęło syczeć gdy nim ruszałem. obstawiam że oringi i gniazda do wymiany/wklejenia. czy to może powodować takie objawy ? dziwne bo po zmienieniu samego przepływu na LPG auto wyraźnie odżyło i gubi trakcję na 2 biegu na suchym. :o

zrobiłem logi na PB po usunięciu błędu. na LPG nie robilem bo uważam, że i tak należy najpierw zrobić te uszczelniacze...:

http://vaglogi.pl/log-115_118_2y5T46m.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 1.10.2019 o 13:20, przem8 napisał:

Było od razu wkleić komplet logów to byś się tego samego dowiedział wcześniej.

Podmienione oringi i wkładki wtrysków. Po skasowaniu błędu silnik pracuje równo i nie telepie nim na wszystkie strony. dzisiaj logi pb + LPG 115+118 i zobaczymy jak wyszło.

Panowie nie chce wyjśc na dziada ale za wymianę tych oringów i wkładek mechanior krzyknął 200zł. to normalna cena ? :D myślałem, że 100+150zł

pytam czysto z ciekawości jkbc ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, TomOskroba napisał:

Podmienione oringi i wkładki wtrysków. Po skasowaniu błędu silnik pracuje równo i nie telepie nim na wszystkie strony. dzisiaj logi pb + LPG 115+118 i zobaczymy jak wyszło.

Panowie nie chce wyjśc na dziada ale za wymianę tych oringów i wkładek mechanior krzyknął 200zł. to normalna cena ? :D myślałem, że 100+150zł

pytam czysto z ciekawości jkbc ;)

100 PLN to bym powiedział uczciwa cena, tam roboty jest na niecałą godzinę. Najtrudniejsza operacja do odkręcenie gniazd, które mogą popękać i wpaść do silnika. 

No chyba że ściągał kolektor, ale wątpię :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

2,5H policzył roboczogodzinę. wynegocjowałem mniej bo frajer też nie jestem no ale wróćmy do tematu

Problem występuje dalej... powoli tracę cierpliwość. uszczelniacze wymienione, ale mocy brak. zamulony i przy bucie potrafi czasem przerwać. mechanik mówił, że występuje małe przeładowanie turbo. N75 podmieniony na ori z aso i szczelność sprawdzona wraz z DV. logi zrobię dzisiaj tak jak mówiłem, ale co to da gdy moc nie ta ? :/

dodatkowo nie na wszystkich cylindrach pracuje tak samo. nie ma jakiejś dużej różnicy, ale np na 4 cylindrze prawidłowo 0,4, a na 2 i 3 najgorzej bo waha się miedzy 0,7 a 0,8. silnik 60 tyś po remoncie całej góry, a od 2 tygodni słychać szklanki. może nie jakoś super mocno ale jednak. szlak mnie trafia

Edited by TomOskroba

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ponoć masz tam zrobiony soft, o którym nie wiedziałeś, więc jeśli w logach nic bardzo nie wyjdzie to będzie trzeba pomyśleć o wgraniu serii.

Edited by przem8

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, przem8 napisał:

Ponoć masz tam zrobiony soft, o którym nie wiedziałeś, więc jeśli w logach nic bardzo nie wyjdzie to będzie trzeba pomyśleć o wgraniu serii.

Heh w takim razie zacznijmy od logów.wrzucam świeże 115 + 118

PB

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS...

Lpg

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Turbo późno wstaje i górą nie daje rady. Jak dv sprawne to sztanga może słabo naciągnięta albo coś ze sprężarką. Masz loga turbo z odpiętym n75? Na gazie tylko 2+33 możesz robić, reszta bezużyteczna.

Nie ma żadnego przeładowania.

Edited by przem8

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, przem8 napisał:

Turbo późno wstaje i górą nie daje rady. Jak dv sprawne to sztanga może słabo naciągnięta albo coś ze sprężarką. Masz loga turbo z odpiętym n75? Na gazie tylko 2+33 możesz robić, reszta bezużyteczna.

Nie ma żadnego przeładowania.

Super. to już coś mówi skoro nie ma przeładowania. Nie mam takich logów.czyli jakie grupy zrobić z.odpietym n75 i zapiętym pb ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

115+118 z odpiętym n75. Jak ze wskazaniami przepływki po wymianie? Jak wrzucasz nowe logi to rób już 2+33 i 115+118.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weż ogarnij komplet logów jak sie nalezy, przed kazdym logiem kasuj błedy,  po tych logach jedynie widać ze to nowa przepływka którą założyłeś jest trupem...

Zrób na jałowym, 002+033, 003+032 , dynamicznie 002+033, 003+020, 115+118. I to 118 z odpietym n75. Ta szczelność jak była sprawdzana? cały układ od przepływki do konca?

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, Łukasz13 napisał:

Weż ogarnij komplet logów jak sie nalezy, przed kazdym logiem kasuj błedy,  po tych logach jedynie widać ze to nowa przepływka którą założyłeś jest trupem...

Zrób na jałowym, 002+033, 003+032 , dynamicznie 002+033, 003+020, 115+118. I to 118 z odpietym n75. Ta szczelność jak była sprawdzana? cały układ od przepływki do konca?

Robiłem takie jakie mi tu wszyscy radzili.tak szczelność od przeplywki do końca. Dzisiaj wrzucam jeszcze 2+33 i 3+20 z samego pb.dynamiczne. nie dam rady odpiąć n75 dzisiaj więc wrzucę jutro:

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS...

 

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Załóż poprzednią przepływkę, ta jest złomem jak pisałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Łukasz13 napisał:

Załóż poprzednią przepływkę, ta jest złomem jak pisałem.

Tra GE dia straciłem wiarę w ludzkość

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Łukasz13 napisał:

Załóż poprzednią przepływkę, ta jest złomem jak pisałem.

No dobrze a jak załóżmy wtryski pb leja paliwem i są do wymiany to przepływ też by źle pokazywał czy to nie ma nic do przepływu ?

Auto jeździ 8 lat na LPG więc może szlak je trafia ? No chyba że to nie ma nic do rzeczy to nie ma tematu.

Dzisiaj dla pewności jeszcze raz sprawdzę szczelność dolotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minut temu, TomOskroba napisał:

No dobrze a jak załóżmy wtryski pb leja paliwem i są do wymiany to przepływ też by źle pokazywał czy to nie ma nic do przepływu ?

Auto jeździ 8 lat na LPG więc może szlak je trafia ? No chyba że to nie ma nic do rzeczy to nie ma tematu.

Dzisiaj dla pewności jeszcze raz sprawdzę szczelność dolotu.

Zrób tak jak @Łukasz13 pisze. Nie jednej osobie pomógł i warto mu zaufać, gość zna się na robocie.

Ja też taki kiedyś kombinowałem, różne były diagnozy lambda, wtryski a Łukasz od razu powiedział, wymień przepływkę :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...