vanitas Opublikowano 3 Listopada 2019 Opublikowano 3 Listopada 2019 Witam, AUDI A4 B5 97r. 1.8 ADR SEDAN BEZ QUATTRO Ostatnio po długiej trasie (1000km) rankiem odpalając samochód w celu dojazdu do pracy spotkał mnie problem z pracą silnika. Po rozruchu zimnego silnika (nie ma z tym problemu, odpala od tzw. "strzała") odczuwa się nierówną jego pracę, tak jakby 3 cylindry spalały mieszankę prawidłowo, a czwarty działa tylko "w połowie" - mam na myśli to, że spala on mieszankę tak jakby co 2. lub 3. cykl pracy. Ciężko wchodzi na obroty, do 3.tys obrotów nie ma mocy, potem się odblokowuje. Samochód posiada instalację gazową sekwencyjną, na której wszystko działa prawidłowo, kiedy silnik się rozgrzeje. Niestety nie mogę uruchomić zimnego silnika od razu na LPG żeby sprawdzić działanie instalacji, ale po przełączeniu na rozgrzanym silniku na zasilanie benzyną problem powraca. Wszystkie 4 świece są czyste, bez śladów sadzy czy oleju. Wymieniłem ostatnio również cewkę zapłonową ORI z innego silnika oraz kable NGK, ponieważ moje już się zużyły. - Obstawiam w takim razie wtryskiwacze. Jest jakiś prosty sposób aby sprawdzić ich działanie? - Może powinienem spróbować z dodatkiem dolewanym do benzyny, który ma za zadanie oczyścić wtryskiwacze? Czekam na opinie i może jakieś inne podpowiedzi.
Pomocny Opublikowano 17 Listopada 2019 Opublikowano 17 Listopada 2019 Może kwestia leży po stronie przepływomierza, jeśli nie chcesz wchodzić w kolejne koszty tak w ciemno, warto podłączyć do komputera i zweryfikować. Jak byś jeszcze sprawdził kompresję na cylindrach to można podejrzewać też wypalone gniazdo zaworowe.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się