Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Ciągle pracujący dod. elektr. wentylator chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj wracając do domu włączył mi się dodatkowy (elektryczny) wentylator chłodnicy. :evil: Zdziwiłem się, tym bardziej, że silnik nie był jeszcze nawet ciepły jak i klimatyzacja działała w trybie ECON. Po powrocie do domu (silnik nagrzany) nadal wciąga powietrze pod maskę... Teraz przy każdym przekręceniu stacyjki (silnik zimny) uruchamia się ten nieszczęsny wentylator. Wydaje mi się, że padł termowłącznik w/w "wiatraka", podobno znajduje się on na dole w (przy) chłodnicy po stronie pasażera i tutaj moje pytanie - czy jest on PRZY, czy W chłodnicy? Moje wątpliwości wynikają z tego, że nawet przy chłodnym/nierozgrzanym silniku a włączonej klimatyzacji, zaczyna pracować dodatkowy wentylator - co sugerowałoby, że sterują nim dwa czujniki - czujnik cieczy chłodzącej jak i "coś" w klimatyzacji. Według książki "Sam naprawiam" dod. wentylator stosowany był w silnikach V6, na dodatek nic nie piszą o jego funkcji w czase pracy klimatyzacji. Chciałbym się dowiedzieć za co się brać - może uda mi się coś zdziałać przed jutrzejszym wyjazdem do stolicy :rolleyes: ... Z góry dzięki.

Opublikowano

Co prawda moja niunka jest troszke starsza, ale czasami dodatkowy wentylator tez mi sie włączył jak klime odpaliłem nawet na zimnym silniku. A jesli klima wyłączona to wentylator caly czas dziła czy wtedy nie :question:

Opublikowano

Tak, tak z klimą działa, tyle, że teraz działa nawet bez klimy i na dodatek przy zimnym silniku. Z tego co się orientuję to dodatkową jego funkcją jest także wspomaganie podstawowego wentylatora (visco). Jego włączanie jest funkcją tylko jednego czujnika, czy są dwa odzielne? Tak, jak wcześniej pytałem - znajduje się w, czy przy chłodnicy?

Opublikowano
Tak, tak z klimą działa, tyle, że teraz działa nawet bez klimy i na dodatek przy zimnym silniku. Z tego co się orientuję to dodatkową jego funkcją jest także wspomaganie podstawowego wentylatora (visco). Jego włączanie jest funkcją tylko jednego czujnika, czy są dwa odzielne? Tak, jak wcześniej pytałem - znajduje się w, czy przy chłodnicy?

napewno dołącza go pres klimy jak i czujnik tem chłodnicy :biggrin:

Opublikowano
napewno dołącza go pres klimy jak i czujnik tem chłodnicy

Czyli mam rozumieć, że są dwa czujniki. Tylko teraz zagadka, który nawala. No czysta desperacja - rano nie będę miał czasu na zabawę z odkręcaniem osłony i sprawdzaniem czujnika, no i może spuszczaniem płynu, bo nadal nie wiem czy jest w czy przy chłodnicy :rolleyes: Z tego elementarza "Sam naprawiam" nie można się dowiedzeć niczego konkretnego. Przperaszam za nerwy :evil:

Opublikowano

ja myśle że przekażnik od wentylatora padł i cały czas dostaje 12 v

ale pres klimy tez może sie skeic i d*pa blada wymiana

Opublikowano

Klimatronik błędów nie wykazuje, więc wydaje mi się, że pres klimy jest OK. Faktycznie, możliwe, że to przekaźnik, bo podczas załączania sprężarki (wył. ECON) słychać inne niż wcześniej tyknięcie przekaźnika (jakby podwójne lub dwóch różnych).

P.S. Przy okazji chciałbym podziękować za pomoc.

Opublikowano
Klimatronik błędów nie wykazuje, więc wydaje mi się, że pres klimy jest OK. Faktycznie, możliwe, że to przekaźnik, bo podczas załączania sprężarki (wył. ECON) słychać inne niż wcześniej tyknięcie przekaźnika (jakby podwójne lub dwóch różnych).

P.S. Przy okazji chciałbym podziękować za pomoc.

niema za co

:biggrin: :a4fan::quattro:

Opublikowano
niema za co

:biggrin: :a4fan::quattro:

Niestety moja bez napędu na cztery łapki :cry:

A przypomniała mi się jeszcze jedna zagadka na dobranoc - gdy włączam zapłon, wentylator chodzi na pierwszym biegu, po odpaleniu już na drugim. Możliwe, że to tylko moje subiektywne odczucie, ale tak mi sięwydaje. A4 to jest zagadkowy samochód - w starej poczciwej 80-ce (B3), wszystko było (prawie) jak na dłoni :wink: Trzeba sprzedawać A4 i kupić nówkę BMW :lol::bicz:

Opublikowano
niema za co

:biggrin: :a4fan::quattro:

Niestety moja bez napędu na cztery łapki :cry:

A przypomniała mi się jeszcze jedna zagadka na dobranoc - gdy włączam zapłon, wentylator chodzi na pierwszym biegu, po odpaleniu już na drugim. Możliwe, że to tylko moje subiektywne odczucie, ale tak mi sięwydaje. A4 to jest zagadkowy samochód - w starej poczciwej 80-ce (B3), wszystko było (prawie) jak na dłoni :wink: Trzeba sprzedawać A4 i kupić nówkę BMW :lol::bicz:

w sumie to niekojarze czy w audi sa dwa biegi wentylatora, ale wydaje mi sie ze jest jeden ,nie jestem pewny na 100% :biggrin:

Opublikowano

Według mądrej książeczki są dwa biegi, ale oni odnoszą się do silnika V6, więc ch...go wie :evil: . W tym momencie nie pamiętam czy od wentylatora lecą trzy kable czy tylko dwa - ale skłaniałbym się raczej ku opcji z dwoma biegami. Przed wyjazem rano jeszcze może pogrzebie :cool:

Opublikowano
Według mądrej książeczki są dwa biegi, ale oni odnoszą się do silnika V6, więc ch...go wie :evil: . W tym momencie nie pamiętam czy od wentylatora lecą trzy kable czy tylko dwa - ale skłaniałbym się raczej ku opcji z dwoma biegami. Przed wyjazem rano jeszcze może pogrzebie :cool:

ja miałem w audi jak narazie 3 silniki V6 i w żadnym niemiałem 2 biegowego wentylatora :biggrin: może u ciebie jest 2 biegowy :biggrin:

Opublikowano
ja miałem w audi jak narazie 3 silniki V6 i w żadnym niemiałem 2 biegowego wentylatora może u ciebie jest 2 biegowy

Rano się dowiem (w sensie - sprawdzę :biggrin: ) Spokojnej nocy życzę, jutro dalej będę Cię męczyć :wink: Dzięki jeszcze raz za zainteresowanie tematem.

[ Dodano: 25-03-2007, 23:45 ]

Wrociłem!!! Przepraszam, że wprowadzam w błąd, ale jednak wentylator jest jednobiegowy. Tak czy owak, skoro Iceman pisał, że miał kilka V6 i żaden nie miał 2-biegowego wentylatora, to muszę zrobić antyreklamę książce "sam naprawiam" ("sam już nie wiem co naprawiam" :lol: )". W drodze powrotnej wentylator umilkł, więc na razie zdiagnozowanie problemu nie wchodzi w grę.

Opublikowano

Marcus jedź na VAGa i zrób Output testy klimatronika zobaczysz jak chodzi wentylator...

Opublikowano

wentylator chodzi czy silnik jest cieply czy zimny i bez znaczenia czy klima jest wlaczona czy nie. wyłacza sie po kilku min. padł sterownik wentylatorów. naprawa w kr 200 pln obudowa zostaje flaki nowe. w mojej v6 jest wentylator dwubiegowy. pozdro

Opublikowano

witam mam b6 i terz mam ten sam problem z wetylatorem! gdzie dostac ten sterownik do dodatkowaego wentylatora w okolicach warszawy radomia badz lublina?

[ Komentarz dodany przez: pre_pl: 06-04-2007, 08:21 ]

nie zdążyłeś zauważyć, że mamy pewne zasady na forum ?

Opublikowano

Odświeżam kotleta. Dzisiaj byłem w serwisie klimatyzacji. Podczas rozmowy telefonicznej panowie upierali się, że wentylator pracuje non stop przez jakąś usterkę elektroniczną - odsyłali mnie do elektryka. Z kolei ten (jakiś tydzień temu) powiedział mi coś dokładnie odwrotnego. Po napełnieniu układu czynnikiem wszystko wróciło do normy. Nawet nie wiem co było tego przyczyną. Teraz gdy włączam sprężarkę wentylator nie wkręca się na aż tak wysokie obroty - wcześniej, kiedy było to jeszcze "sprawne", to o ile pamiętam od razu dawał na maxa (aż buda wibrowała) - czyżby świadczyło to o jego dwu-biegowości? A może na początku daje na pół gwizdka, potem w miarę potrzeb zwiększa wydajność, tak więc wcześniej może nawet nie słyszałem, że chodzi na wolnych obrotach. Będę to obserwować.

Opublikowano

Ile płaciłeś za napełnienie czynnikiem ,bo chyba muszę to zrobić ????

Opublikowano
Ile płaciłeś za napełnienie czynnikiem ,bo chyba muszę to zrobić ????

150 zł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...