M@rcus Opublikowano 23 Marca 2007 Opublikowano 23 Marca 2007 Dzisiaj wracając do domu włączył mi się dodatkowy (elektryczny) wentylator chłodnicy. Zdziwiłem się, tym bardziej, że silnik nie był jeszcze nawet ciepły jak i klimatyzacja działała w trybie ECON. Po powrocie do domu (silnik nagrzany) nadal wciąga powietrze pod maskę... Teraz przy każdym przekręceniu stacyjki (silnik zimny) uruchamia się ten nieszczęsny wentylator. Wydaje mi się, że padł termowłącznik w/w "wiatraka", podobno znajduje się on na dole w (przy) chłodnicy po stronie pasażera i tutaj moje pytanie - czy jest on PRZY, czy W chłodnicy? Moje wątpliwości wynikają z tego, że nawet przy chłodnym/nierozgrzanym silniku a włączonej klimatyzacji, zaczyna pracować dodatkowy wentylator - co sugerowałoby, że sterują nim dwa czujniki - czujnik cieczy chłodzącej jak i "coś" w klimatyzacji. Według książki "Sam naprawiam" dod. wentylator stosowany był w silnikach V6, na dodatek nic nie piszą o jego funkcji w czase pracy klimatyzacji. Chciałbym się dowiedzieć za co się brać - może uda mi się coś zdziałać przed jutrzejszym wyjazdem do stolicy ... Z góry dzięki.
Norbi TDI Opublikowano 23 Marca 2007 Opublikowano 23 Marca 2007 Co prawda moja niunka jest troszke starsza, ale czasami dodatkowy wentylator tez mi sie włączył jak klime odpaliłem nawet na zimnym silniku. A jesli klima wyłączona to wentylator caly czas dziła czy wtedy nie
M@rcus Opublikowano 23 Marca 2007 Autor Opublikowano 23 Marca 2007 Tak, tak z klimą działa, tyle, że teraz działa nawet bez klimy i na dodatek przy zimnym silniku. Z tego co się orientuję to dodatkową jego funkcją jest także wspomaganie podstawowego wentylatora (visco). Jego włączanie jest funkcją tylko jednego czujnika, czy są dwa odzielne? Tak, jak wcześniej pytałem - znajduje się w, czy przy chłodnicy?
Gość Iceman Opublikowano 23 Marca 2007 Opublikowano 23 Marca 2007 Tak, tak z klimą działa, tyle, że teraz działa nawet bez klimy i na dodatek przy zimnym silniku. Z tego co się orientuję to dodatkową jego funkcją jest także wspomaganie podstawowego wentylatora (visco). Jego włączanie jest funkcją tylko jednego czujnika, czy są dwa odzielne? Tak, jak wcześniej pytałem - znajduje się w, czy przy chłodnicy? napewno dołącza go pres klimy jak i czujnik tem chłodnicy :biggrin:
M@rcus Opublikowano 23 Marca 2007 Autor Opublikowano 23 Marca 2007 napewno dołącza go pres klimy jak i czujnik tem chłodnicy Czyli mam rozumieć, że są dwa czujniki. Tylko teraz zagadka, który nawala. No czysta desperacja - rano nie będę miał czasu na zabawę z odkręcaniem osłony i sprawdzaniem czujnika, no i może spuszczaniem płynu, bo nadal nie wiem czy jest w czy przy chłodnicy Z tego elementarza "Sam naprawiam" nie można się dowiedzeć niczego konkretnego. Przperaszam za nerwy
Gość Iceman Opublikowano 23 Marca 2007 Opublikowano 23 Marca 2007 ja myśle że przekażnik od wentylatora padł i cały czas dostaje 12 v ale pres klimy tez może sie skeic i d*pa blada wymiana
M@rcus Opublikowano 23 Marca 2007 Autor Opublikowano 23 Marca 2007 Klimatronik błędów nie wykazuje, więc wydaje mi się, że pres klimy jest OK. Faktycznie, możliwe, że to przekaźnik, bo podczas załączania sprężarki (wył. ECON) słychać inne niż wcześniej tyknięcie przekaźnika (jakby podwójne lub dwóch różnych). P.S. Przy okazji chciałbym podziękować za pomoc.
Gość Iceman Opublikowano 23 Marca 2007 Opublikowano 23 Marca 2007 Klimatronik błędów nie wykazuje, więc wydaje mi się, że pres klimy jest OK. Faktycznie, możliwe, że to przekaźnik, bo podczas załączania sprężarki (wył. ECON) słychać inne niż wcześniej tyknięcie przekaźnika (jakby podwójne lub dwóch różnych).P.S. Przy okazji chciałbym podziękować za pomoc. niema za co :biggrin:
M@rcus Opublikowano 23 Marca 2007 Autor Opublikowano 23 Marca 2007 niema za co :biggrin: Niestety moja bez napędu na cztery łapki A przypomniała mi się jeszcze jedna zagadka na dobranoc - gdy włączam zapłon, wentylator chodzi na pierwszym biegu, po odpaleniu już na drugim. Możliwe, że to tylko moje subiektywne odczucie, ale tak mi sięwydaje. A4 to jest zagadkowy samochód - w starej poczciwej 80-ce (B3), wszystko było (prawie) jak na dłoni Trzeba sprzedawać A4 i kupić nówkę BMW
Gość Iceman Opublikowano 23 Marca 2007 Opublikowano 23 Marca 2007 niema za co :biggrin: Niestety moja bez napędu na cztery łapki A przypomniała mi się jeszcze jedna zagadka na dobranoc - gdy włączam zapłon, wentylator chodzi na pierwszym biegu, po odpaleniu już na drugim. Możliwe, że to tylko moje subiektywne odczucie, ale tak mi sięwydaje. A4 to jest zagadkowy samochód - w starej poczciwej 80-ce (B3), wszystko było (prawie) jak na dłoni Trzeba sprzedawać A4 i kupić nówkę BMW w sumie to niekojarze czy w audi sa dwa biegi wentylatora, ale wydaje mi sie ze jest jeden ,nie jestem pewny na 100% :biggrin:
M@rcus Opublikowano 23 Marca 2007 Autor Opublikowano 23 Marca 2007 Według mądrej książeczki są dwa biegi, ale oni odnoszą się do silnika V6, więc ch...go wie . W tym momencie nie pamiętam czy od wentylatora lecą trzy kable czy tylko dwa - ale skłaniałbym się raczej ku opcji z dwoma biegami. Przed wyjazem rano jeszcze może pogrzebie
Gość Iceman Opublikowano 23 Marca 2007 Opublikowano 23 Marca 2007 Według mądrej książeczki są dwa biegi, ale oni odnoszą się do silnika V6, więc ch...go wie . W tym momencie nie pamiętam czy od wentylatora lecą trzy kable czy tylko dwa - ale skłaniałbym się raczej ku opcji z dwoma biegami. Przed wyjazem rano jeszcze może pogrzebie ja miałem w audi jak narazie 3 silniki V6 i w żadnym niemiałem 2 biegowego wentylatora :biggrin: może u ciebie jest 2 biegowy :biggrin:
M@rcus Opublikowano 23 Marca 2007 Autor Opublikowano 23 Marca 2007 ja miałem w audi jak narazie 3 silniki V6 i w żadnym niemiałem 2 biegowego wentylatora może u ciebie jest 2 biegowy Rano się dowiem (w sensie - sprawdzę :biggrin: ) Spokojnej nocy życzę, jutro dalej będę Cię męczyć Dzięki jeszcze raz za zainteresowanie tematem. [ Dodano: 25-03-2007, 23:45 ] Wrociłem!!! Przepraszam, że wprowadzam w błąd, ale jednak wentylator jest jednobiegowy. Tak czy owak, skoro Iceman pisał, że miał kilka V6 i żaden nie miał 2-biegowego wentylatora, to muszę zrobić antyreklamę książce "sam naprawiam" ("sam już nie wiem co naprawiam" )". W drodze powrotnej wentylator umilkł, więc na razie zdiagnozowanie problemu nie wchodzi w grę.
Simon Opublikowano 26 Marca 2007 Opublikowano 26 Marca 2007 Marcus jedź na VAGa i zrób Output testy klimatronika zobaczysz jak chodzi wentylator...
beblo Opublikowano 30 Marca 2007 Opublikowano 30 Marca 2007 wentylator chodzi czy silnik jest cieply czy zimny i bez znaczenia czy klima jest wlaczona czy nie. wyłacza sie po kilku min. padł sterownik wentylatorów. naprawa w kr 200 pln obudowa zostaje flaki nowe. w mojej v6 jest wentylator dwubiegowy. pozdro
poke82 Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Opublikowano 5 Kwietnia 2007 witam mam b6 i terz mam ten sam problem z wetylatorem! gdzie dostac ten sterownik do dodatkowaego wentylatora w okolicach warszawy radomia badz lublina? [ Komentarz dodany przez: pre_pl: 06-04-2007, 08:21 ] nie zdążyłeś zauważyć, że mamy pewne zasady na forum ?
M@rcus Opublikowano 8 Maja 2007 Autor Opublikowano 8 Maja 2007 Odświeżam kotleta. Dzisiaj byłem w serwisie klimatyzacji. Podczas rozmowy telefonicznej panowie upierali się, że wentylator pracuje non stop przez jakąś usterkę elektroniczną - odsyłali mnie do elektryka. Z kolei ten (jakiś tydzień temu) powiedział mi coś dokładnie odwrotnego. Po napełnieniu układu czynnikiem wszystko wróciło do normy. Nawet nie wiem co było tego przyczyną. Teraz gdy włączam sprężarkę wentylator nie wkręca się na aż tak wysokie obroty - wcześniej, kiedy było to jeszcze "sprawne", to o ile pamiętam od razu dawał na maxa (aż buda wibrowała) - czyżby świadczyło to o jego dwu-biegowości? A może na początku daje na pół gwizdka, potem w miarę potrzeb zwiększa wydajność, tak więc wcześniej może nawet nie słyszałem, że chodzi na wolnych obrotach. Będę to obserwować.
YATES Opublikowano 8 Maja 2007 Opublikowano 8 Maja 2007 Ile płaciłeś za napełnienie czynnikiem ,bo chyba muszę to zrobić ????
M@rcus Opublikowano 8 Maja 2007 Autor Opublikowano 8 Maja 2007 Ile płaciłeś za napełnienie czynnikiem ,bo chyba muszę to zrobić ???? 150 zł
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się