Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwny dźwięk z silnika - film


Dawid-1999

Rekomendowane odpowiedzi

Co to za dźwięk? Co myślicie? Ktoś miał coś takiego? 

- napinacz z łańcuchem wymienione bo był faktycznie zużyty, 

- ciśnienie oleju w normie 

- czyszczenie smoka 

- sprawdzenie panewek, sa ślady użytkowania wiadomo ale w b. Dobrym stanie tak ocenione, i faktycznie nie było żadnych luzow, porysowan czy przegrzania. 

Popychacze? Problem występuje na ciepłym silniku, im bardziej ciepły tym jest to szybsze do wychwycenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam taki dźwięk z passata b3. Wyjebane były panewki. Nie brzmi to zdrowo.

To ciśnienie w normie to ile i jak mierzone? To, że na jałowych było ok to nie znaczy, że przy 2-3 tys też.

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na gorącym 1.7bar, po dłuższych przegazowaniach itd spadło do 1.6, na wolnych. 

Przy 3000obr. Nir dokładnie pamiętam ale wiem ze bylo wysoko bo mnie yo nie zapokoilo, ale między 4 a 5 bar. 

No cholera sprawdzane te panewki. Nie wiem co obstawiać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Febiak, z hurtowni. Na tamtym też to było myślałem że jest to powiązane jakoś z tym napinaczem, wymieniony, nie słychać łańcucha już chodzi dużo ciszej ale to pozostało, gdyby nawet coś było z panewkami, nie wiem z wałem owalny czy cos to by nie było chyba takiego ciśnienia oleju? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna rzecz odkryłem w sumie przed chwilą. Stuki znikają po odlaczeniu 3 cylindra, wtyczkę z cewki albo z wtryskiwacza, znika kompletnie. Pozostałe jak odpinam to stuk pozostaje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja bym obstawiał luz na panewce albo sworzniu tlokowym trzeciego cylindra

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniec tygodnia umówiony jestem na ponowny demontaz miski, no i muszą mi coś tam cholera znalezc. Ale póki co sam chciałem zobaczyć, sam nie wiem do końca co, ale tonący brzytwy się chwyta. Na tym cylindrze co jest problem, spotkalen dziwna rzecz (może tak ma być?) chodzi o to że po jednej stronie cylindra tłok jest bardzo blisko, a po  drugiej przerwa jest znacznie wieksza? To normalne? 

Zdjęcie robione kamerka inspekcyjna przez otwór świecy 

2020-02-13-21-05-47.png

2020-02-13-21-05-52.png

Edytowane przez Dawid-1999
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaglądałeś do reszty cylindrów czy jest tak samo?

Na oko nie wypatrzysz czy jest dobrze, trzeba by rozebrać silnik i pomierzyć tłok i cylinder.

Po pierwsze tłok pod wpływem temperatury się trochę rozszerzy, a po drugie góra tłoka jest fabrycznie trochę mniejsza niż nominalny wymiar który mierzy się poniżej pierścieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie w sobote ponownie bedxye zaglądane. Gdyby była jednak ta panewka na 3 cylindrze, wymieniać tylko tam czy czy wszystkie? Nie będę robił szlifu, padnie motor co będzie to będzie , trudno. Auto zostanie u mnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...