Muskel1 Opublikowano 15 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2023 Godzinę temu, RALF76 napisał(a): ok dzięki, q7 to wiedziałem a q5 nie miałem wiedzy Muskel z jakiej strony są te rysunki? carprog2 prześledziłem i nie znalazłem umiejscowienia tego sterownika erWin Audi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 15 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2023 49 minut temu, dekiel 13 napisał(a): Nie mogli zapodać tak w A4 ? To dali za kołem dzbany. O systemie Ad Blue nie wspomnę zbyt dużo usterek i to dopuscili bo łekologja. Ekologia nie jest zła. Jak pomyślę co było 15-20 lat temu gdy stałeś w korku lub na światłach za pojazdami z normą spalin EU3 lub niższą, musiałeś wtedy klimę na obieg wewnętrzny przełączyć. Uważam, że w dobrym kierunku się rozwinęło. Tyle, że tak jak pisałeś, trochę nie przemyśleli z tym sterownikiem na zewnątrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dekiel 13 Opublikowano 15 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2023 20 minut temu, Muskel1 napisał(a): Ekologia nie jest zła. Jak pomyślę co było 15-20 lat temu gdy stałeś w korku lub na światłach za pojazdami z normą spalin EU3 lub niższą, musiałeś wtedy klimę na obieg wewnętrzny przełączyć. Uważam, że w dobrym kierunku się rozwinęło. Tyle, że tak jak pisałeś, trochę nie przemyśleli z tym sterownikiem na zewnątrz. Krzysiek zgadam się z Toba , po prostu nabijam się z pomysłu który służy dobru ogólnemu ale jest niedopracowany i wręcz w zależności od okoliczności wadliwy / żeby nie napisać powalony/. Sterownik na zewnątrz to pomyłka a zamarzanie Ad Blue i rozwalanie całego systemu i niemożność uruchomienia auta za ileś tam km to drugie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 15 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2023 15 minut temu, dekiel 13 napisał(a): Sterownik na zewnątrz to pomyłka Tak, niewątpliwie. 16 minut temu, dekiel 13 napisał(a): zamarzanie Ad Blue i rozwalanie całego systemu i niemożność uruchomienia auta za ileś tam km to drugie. Zamarzanie mocznika akurat nie jest problemem. W zbiorniku AdBlue są grzałki, króre rozmrażają mocznik. Samochodu Ci przez to nie unieruchomi, gdyż ekologia i tak nie jest aktywna do osiągnięcia pewnych temperatur silnika, a w tym czasie AdBlue jest rozmrożone Odliczanie i unieruchomienie pojazdu ma miejsce tylko przy braku AdBlue lub usterce systemu oczyszczania spalin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodek325 Opublikowano 14 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2023 Też mam podobny problem z Adblue. Mam Q5 FY 2.0 tdi 2018 r. Odliczanie z 1000 km już na 800 km. Z Vcds wychodzi błąd sterownika czynnika redukujacego. Zamierzam wymienić sterownik. Jest 80A 907 355 F. Czy mogę kupić z A6 C8 o tym samym numerze i będzie ok? Dodaje opis błędu z vcds Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryciusz Opublikowano 17 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2023 Jeśli numer jest ten sam to powinno działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gapinski Opublikowano 18 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2023 Powinno i będzie jak jest sprawny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzych19614 Opublikowano 30 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2023 W dniu 24.08.2021 o 19:56, przemo_c napisał(a): Było dokładnie tak jak powiedział @Muskel1, sterownik zalany i po wymianie wszystko śmiga. Objawy: 1) Błąd AdBlue brak możliwości uruchomienia za 1000km 2) Błąd przez jakiś czas znikał i się pojawiał (czasem nawet kilka razy na krótkim dystansie) - ikonka check engine pomarańczowa świeciła się cały czas) 3) Po tygodniu już faktycznie zaczęło się odliczanie i błąd już się nie kasował Teraz koszty: 1) Sterownik 900 PLN brutto oryginał nowy - ma jedna firma z Warszawy, sprzedają normalnie na fakturę 2) Koszt wymiany 300 PLN Ciekawostka w serwisie podobno koszt samego sterownika około 3000 PLN. Poniżej zdjęcia starego sterownika, który przy użyciu wkrętarki, dwóch solinych śrubokrętów i użyciu odrobiny siły udało mi się otworzyć (jest na 4 śruby oraz zaklejony): 1) Sterownik (na tym zdjęciu już trochę oczyszczony) generalnie był cały w błocie. W czerwonym kółku oznaczyłem chyba odpowietrznik (właśnie od środka jest on zabezpieczony wspomnianą przez @Muskel1 membranką) - przed oczyszczeniem nie było go kompletnie widać: 2) Sterownik po rozkręceniu. Dokładnie tam gdzie jest otwór widzimy ślady zalania: 3) Dwa zdjęcia owej membranki, która jest od wewnątrz obudowy, również widać ślady zalania na drugim zdjęciu jak się odkleiła od obudowy: Wnioski są następujące: 1) Sterownik jest umieszczony w fatalnym miejscu (był cały obłocony, co w szczególności w wersji Allroad raczej często się zdarza) 2) Membrana - jeżeli można to tak nazwać - raczej nie ma szans na wytrzymanie ogromnych przebiegów 3) Zgodnie z tym co napisał wcześniej @Muskel1 trzeba jedynie wymienić sterownik, nie trzeba go kodować - co ciekawe sprzedawca sterownika udzielił mi błędnej informacji, że trzeba Myślę, że patrząc na konstrukcję (sama płytka) w obudowie w dodatku ze źle zaprojektowaną "membraną" cena jest mówiąc bardzo delikatnie mocno wygórowana :). Mam nadzieję, że takie podsumowanie może się komuś przydać, aczkolwiek nikomu nie życzę podobnych problemów. Pozdrawiam Podasz nazwę tej firmy z Warszawy która ogarnia te sterowniki ? Prawdopodobnie mi też padł a w A5 8t raczej tak samo wszystko wyglada jeśli chodzi o system adblu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koalakm Opublikowano 31 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2023 W dniu 14.08.2023 o 23:51, bodek325 napisał(a): Też mam podobny problem z Adblue. Mam Q5 FY 2.0 tdi 2018 r. Odliczanie z 1000 km już na 800 km. Z Vcds wychodzi błąd sterownika czynnika redukujacego. hmm a w Q5 przeciez jest w srodku sterownik, a jednak tez problemy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 31 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2023 1 godzinę temu, Koalakm napisał(a): hmm a w Q5 przeciez jest w srodku sterownik, a jednak tez problemy? W Q5 8R sterownik jest zamieszczony na podłodze, po lewej stronie pojazdu mniej więcej na wysokości słupka B pod plastikowymi osłonami podwozia. Jest to całkiem inny sterownik niż w B9 i FY i tam nie ma tego problemu z membraną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koalakm Opublikowano 31 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2023 3 minuty temu, Muskel1 napisał(a): W Q5 8R sterownik jest zamieszczony na podłodze, po lewej stronie pojazdu mniej więcej na wysokości słupka B pod plastikowymi osłonami podwozia. Jest to całkiem inny sterownik niż w B9 i FY i tam nie ma tego problemu z membraną. no dzieki za info, ale kolega pisal ze ma ten problem w FY.... dlatego napisalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 31 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2023 No tak, nie wiem dlaczego myślałem, że codzi o 8R W takim razie w tym Q5 FY będzie inna przyczyna niż zalany sterownik, bo tam nie dostaje się woda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookas Opublikowano 12 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2023 (edytowane) . Edytowane 12 Września 2023 przez lookas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 12 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2023 6 minut temu, lookas napisał(a): Silnik 2,0 CNHA prod. 03.2015 Niewłaściwy dział kolego. Tu jest dział B9. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodzio012 Opublikowano 23 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2023 Koledzy gdyby jednak ktoś zdecydował się usunąć adblue oczywiście jest w 100% odwracalna ingerencja w sterownik silnika to mogę ogarnąć w dobrej cenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasch44 Opublikowano 4 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2023 Panowie który bezpiecznik odpowiada za zasilanie sterownika adblue? Wywala mi taki błąd po wymianie sterownika. Brak zasilania sterownika? Może ktoś ma schemat i pokaże mi łopatologicznie🥴 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 4 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2023 Są za to odpowiedzialne 2 bezpieczniki. Lewy tylny boczek, puszka z bezpiecznikami, rząd oznaczony poniżej jako ST5 bezpiecznik nr 3 oraz nr 11. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasch44 Opublikowano 4 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2023 Dzięki wielkie👍 a wiesz może czy to są 30 czy mniejsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 4 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2023 Bezpiecznik nr 3 to 30 A Bezpiecznik nr 11 to 25 A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasch44 Opublikowano 4 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2023 Dzięki👍 Sprawdziłem bezpieczniki i są ok. Skończyły mi się już pomysły… zasilania na sterowniku brak, odliczanie do unieruchomienia pojazdu w awarii adblue nadal trwa niestety 😔 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się