wachel Opublikowano 9 Stycznia 2023 Opublikowano 9 Stycznia 2023 (edytowane) 20 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Edytowane 10 Stycznia 2023 przez wachel
DamCho Opublikowano 14 Stycznia 2023 Opublikowano 14 Stycznia 2023 Witam wymieniłem sterownik adblue i został mi jeden błąd który nie mogę skasować podrzucam poniżej skan vcds. Czy grzałka pompki znajduje się w zbiorniku? Można ją samą wymienić czy trzeba cały zbiornik ? orca_share_media1673612119305_7019638006450884836.txt
Muskel1 Opublikowano 14 Stycznia 2023 Opublikowano 14 Stycznia 2023 Albo wsadziłeś uszkodzony sterownik albo rzeczywiście grzałka padła.
DamCho Opublikowano 14 Stycznia 2023 Opublikowano 14 Stycznia 2023 23 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Albo wsadziłeś uszkodzony sterownik albo rzeczywiście grzałka padła. A idzie jakoś vcds to sprawdzić? Grzałka znajduje się w zbiorniku? Wymieniając zbiornik trzeba robić jakaś adaptacje ?
DamCho Opublikowano 20 Stycznia 2023 Opublikowano 20 Stycznia 2023 W dniu 14.01.2023 o 20:14, Muskel1 napisał(a): Tego nie wiem. Witam a mam pytanie podmieniłem sterownik i dalej ten sam błąd. Mógłby mi ktoś powiedź za co odpowiada ten element wiązki wchodzący do zbiornika adblue zaznaczony na czerwono na zdjęciu. Bezpieczniki znajdują się tylko w bagażniku od adblue?
Muskel1 Opublikowano 20 Stycznia 2023 Opublikowano 20 Stycznia 2023 Bezpieczniki od sterownika AdBlue są w lewym tylnym boczku. Panel E, bezpieczniki nr 3 i nr 11.
DamCho Opublikowano 20 Stycznia 2023 Opublikowano 20 Stycznia 2023 32 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Bezpieczniki od sterownika AdBlue są w lewym tylnym boczku. Panel E, bezpieczniki nr 3 i nr 11. Myślałem że może jeszcze jakieś odpowiadają, a posiadasz może schemat adblue abym mógł sam posprawdzać?
Muskel1 Opublikowano 20 Stycznia 2023 Opublikowano 20 Stycznia 2023 (edytowane) Schemat strona nr 15/22, 15/23, 15/24 Sterownik AdBlue to J880 Grzałka 1 to Z102 Grzałka 2 to Z167 Grzałka drugiego obwodu to Z104 A4 B9 2.0 TDI AdBlue.pdf Edytowane 20 Stycznia 2023 przez Muskel1
DamCho Opublikowano 21 Stycznia 2023 Opublikowano 21 Stycznia 2023 21 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Schemat strona nr 15/22, 15/23, 15/24 Sterownik AdBlue to J880 Grzałka 1 to Z102 Grzałka 2 to Z167 Grzałka drugiego obwodu to Z104 A4 B9 2.0 TDI AdBlue.pdf 20.94 MB · 5 pobrań Orientujesz się może czy podgrzewanie grzałki odbywa się cały czas czy w jakieś fazie ?
Muskel1 Opublikowano 21 Stycznia 2023 Opublikowano 21 Stycznia 2023 Z tego co wiem, to grzałka działa przy minusowych temperaturach w celu rozmrożenia mocznika. Mocznik zamarza przy -11 °C. Być może jak odepniesz czujnik temperatury załączy grzałkę, bo z odpiętym czujnikiem temp. pokaże najwyższą możliwą minusową temperaturę. Bez gwarancji, że tak zadziała.
DamCho Opublikowano 21 Stycznia 2023 Opublikowano 21 Stycznia 2023 27 minut temu, Muskel1 napisał(a): Z tego co wiem, to grzałka działa przy minusowych temperaturach w celu rozmrożenia mocznika. Mocznik zamarza przy -11 °C. Być może jak odepniesz czujnik temperatury załączy grzałkę, bo z odpiętym czujnikiem temp. pokaże najwyższą możliwą minusową temperaturę. Bez gwarancji, że tak zadziała. Bo chciałem sprawdzić czy kable mają napięcie i niestety mierniki nic nie wskazał. Więc prawdopodobnie muszę poszukać zbiornika z pompą.
mike265 Opublikowano 31 Stycznia 2023 Opublikowano 31 Stycznia 2023 (edytowane) W dniu 9.01.2023 o 19:11, Muskel1 napisał(a): Zacznij od sterownika bo to w większości przypadków jest przyczyną przy tym błędzie. Cześć , u mnie temat podobny , tzn bład Adblue i odliczanie od 1000km w dół. Zgodnie z poradą wymieniłem sterownik na używany z Q5 z końcową literką D, koszt 300zł. Błąd adblue zniknął dopiero po przejechaniu kilku kilometrów. Został jeszcze kontrolka check engine. Czy to tylko kwestia usunięcia błędu ? Ps. poniżej foto mojego zalanego sterownika. Widać wodę na płycie głównej i ślad po przecieku przez membranę która puściła. Do jego otwarcia nie potrzeba siekiery tylko trochę pracy z wycięciem kleju i kilka dobrych śrubokrętów. Po osuszeniu płyta główna mojego sterownika wygląda całkiem dobrze nawet mnie korci żeby ją włożyć spowrotem i sprawdzić czy działa ale nie chce mi się znów pod auto kłaść. Jeśli jest ktoś zainteresowany kupnem to mogę sprawdzić czy działa i odsprzedać, oczywiście po szczelnym ponownym złożeniu. Edytowane 31 Stycznia 2023 przez mike265
Muskel1 Opublikowano 31 Stycznia 2023 Opublikowano 31 Stycznia 2023 Podłącz pod vcds i sczytaj błędy.
mike265 Opublikowano 1 Lutego 2023 Opublikowano 1 Lutego 2023 21 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Podłącz pod vcds i sczytaj błędy. Na drugi dzień check engine sam zniknął także temat pomyślnie zakończony. Wszystko działa.
skamin Opublikowano 8 Lutego 2023 Opublikowano 8 Lutego 2023 Cześć. Jestem tu nowy Dziś zauważyłem ten sam problem, czyli usterka adblue/DEF... Pozostało 1000km, i check engine. Komunikat pojawił się po uruchomieniu (ciepłego) auta. Potem przejechałem ok 30km. Co jakiś czas komunikat znikał i na nowo się pojawiał. Check nie znikał. Pewnie zacznę od wymiany sterownika i teraz pytanie. Może być od Q5/Q7 czy nie? Bo kilka postów wyżej informacja że nie bedzie działał a w jednym z ostatnich postów info o Q5 i że wszystko śmiga. Czy sterownik bez oznaczenia literowego (H03 H10...) to najstarsze wersje? Co mogę zastosować (H, F?) Mam wersje przed liftem.
patryciusz Opublikowano 9 Lutego 2023 Opublikowano 9 Lutego 2023 A sprawdzałeś czy masz płyn w zbiorniku?
DedykOOOO Opublikowano 9 Lutego 2023 Opublikowano 9 Lutego 2023 21 godzin temu, skamin napisał(a): Cześć. Jestem tu nowy Dziś zauważyłem ten sam problem, czyli usterka adblue/DEF... Pozostało 1000km, i check engine. Komunikat pojawił się po uruchomieniu (ciepłego) auta. Potem przejechałem ok 30km. Co jakiś czas komunikat znikał i na nowo się pojawiał. Check nie znikał. Pewnie zacznę od wymiany sterownika i teraz pytanie. Może być od Q5/Q7 czy nie? Bo kilka postów wyżej informacja że nie bedzie działał a w jednym z ostatnich postów info o Q5 i że wszystko śmiga. Czy sterownik bez oznaczenia literowego (H03 H10...) to najstarsze wersje? Co mogę zastosować (H, F?) Mam wersje przed liftem. Pierwsze to podłącz kompa i szczytaj błędy. Może być Sterownik bo przeważnie On pada. Ale mogą być też inne przyczyny. Podepnij kompa.
skamin Opublikowano 11 Lutego 2023 Opublikowano 11 Lutego 2023 Dolałem 5l, informacja o usterce nie zniknęła. Od czasu jak sie pojawiła we wtorek przejechałem ok 50km, a licznik odliczający od 1000km pokazuje wciąż 1000km. Jak wspomniałem, w czasie jazdy kilkakrotnie usterka znikała i pojawiała się ponownie po chwili. To tak jakby coś się resetowało. Chceck engine palił się cały czas. Skanowanie pokazuje takie 3 błędy: P21CA, status: potwierdzona P20C4, status: oczekująca P208D, status: oczekująca
Muskel1 Opublikowano 11 Lutego 2023 Opublikowano 11 Lutego 2023 Wrzuć pełny autoscan a nie kody błędów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się