Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Padnięta pompa AdBlue w A4 B9 2.0 TDI


Bartek91

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, omistar napisał(a):

Witam. Czy możecie mi pomóc i po nr VIN powiedzieć jakich części szukać do mojej A4B9 2016r. Nr vinWAUZZZF44HA069448. Z serwisu audi podano mi dla sterownika pompy 4M0907355H a dla zbiornika 8W0131879BB i oczywiście zaprosili do siebie na wymianę za ok 9 tys. zł za części. Pozdrawiam.

Po vin wychodzi ze nr sterownika musisz miec z indekset B i taki sterownik mozesz spokojnie wsadzic jezeli tylko sterownik masz uszkodzony. Zbiornik zas jest BB tj piszesz i w tym masz zawarty sterownik z indeksem H. 
Jakie masz bledy? image.thumb.jpg.7970147c5957e48bc717ac908c3abc96.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy są nieco dziwne. Kody błędu poniżej. Jest tak że błędy znikają po ponownym uruchomieniu samochodu jak stoi jakiś czas. Po przejechaniu różnych odległości na zimny i ciepłym silniku błędy ponownie wyskakują. Bywa że w czasie jazdy nieco dłużej jazdy błąd się kasuje i pojawia. Odliczanie cały czas na poziomie 1000km.

IMG_0279.thumb.JPG.af914f9475b521d86a1a8055adfe9e57.JPG

Edytowane przez omistar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłeś chociaż zadać sobie trud i zdjęcie obrócić. Wymień sterownik tak jak wyżej napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W VCDS można sprawdzić jaki ciśnienie pompa daje. Można też uruchomić procedurę sprawdzania pompy. Zaczął bym od dolania płynu jeśli dawno nie był dolewany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, omistar napisał(a):

Objawy są nieco dziwne. Kody błędu poniżej. Jest tak że błędy znikają po ponownym uruchomieniu samochodu jak stoi jakiś czas. Po przejechaniu różnych odległości na zimny i ciepłym silniku błędy ponownie wyskakują. Bywa że w czasie jazdy nieco dłużej jazdy błąd się kasuje i pojawia. Odliczanie cały czas na poziomie 1000km.

IMG_0279.JPG

Zerkne Ci potem na TPI i zobaczymy czy cos na to jest po za wymiana czesci. Na ten pierwszy blad jest chyba specjalna procedura jak dobrze pamietam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, WAUZZZZ napisał(a):

Zerkne Ci potem na TPI i zobaczymy czy cos na to jest po za wymiana czesci. Na ten pierwszy blad jest chyba specjalna procedura jak dobrze pamietam.

Odnośnie tych błędów to rozwiązania producenta na pierwszy błąd to wykonanie aktualizacji sterownika silnika która u Ciebie była przeprowadzona w 2020r tak że należało by przeprowadzić procedure opracowania tego błędu, tym wynalazkiem którym odczytujesz błędy raczej tego nie ogarniesz. Przydał by Ci się odis. 
Rozwiązanie producenta na drugi bład to spuszczenie addblue, jeżeli ilość jest mniejsza niż 3L to należy wymienić zbiornik, jeżeli zaś ilość przekracza 3L należy opracować usterkę z Odis. 
Ja jako mechanik z Aso polecił bym Ci zdemontować wtryskiwacz adblue i wstrzyknąć do niego 5ml wody destylowanej i zostawić go na jakąś godz i potem zamontować. Zbiornik bym wymontował i wyciągnął z niego pompę w celu dokładnego jej oczyszczenia i umycia wodą destylowaną. Adblue głównie się psuje bo ludzie nie napełniają zbiornika zbyt często, skutkiem tego jest to że adblue się krystalizuje i uszkadza komponenty tego układu. Czasami sama wymiana czesci nawet na nowe nie daje pożądanej naprawy bo trzeba przeprowadzic skomplikowane procedury odblokowania/resetowania tego systemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj dolałem płynu adblue ok 5 l po przejechaniu ok 200m skasował się błąd 1000km dzisiaj po przejechaniu ok 30km i pozostawieniu samochodu na ok 6 godz. po odpaleniu zgasła kontrolka serwisu. Na obecną chwilę wszystko działa. Dodam w drodze ciekawostki bo ostatni wpis Krzysztofa odświeżył nieco mi pamięć. W listopadzie 2020r. serwis zaprosił nas na akcję serwisową dotyczącą systemu adblue. Po zmianach napiszę że nie dało się jeździć moc spadła skrzynia szarpała dlatego w 2021 udało się poza serwisem bo gwarancja się skończyła cofnąć do ustawień sprzed zmian. Być może podczas tego zabiegu coś poszło nie tak dlatego system nie poinformował mnie o małej ilości środka adblue. Czas pokaże dziękuję za wszelkie wpisy i pomoc. Następnym razem postaram się poprawnie zamieścić zdjęcia. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i elegancko. Pamietaj pilnuj aby zawsze zbiornik byl wypelniony minimum 3/4 snue bedziesz mial problemu

Edytowane przez WAUZZZZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.12.2022 o 18:36, omistar napisał(a):

Wczoraj dolałem płynu adblue ok 5 l po przejechaniu ok 200m skasował się błąd 1000km dzisiaj po przejechaniu ok 30km i pozostawieniu samochodu na ok 6 godz. po odpaleniu zgasła kontrolka serwisu. Na obecną chwilę wszystko działa. Dodam w drodze ciekawostki bo ostatni wpis Krzysztofa odświeżył nieco mi pamięć. W listopadzie 2020r. serwis zaprosił nas na akcję serwisową dotyczącą systemu adblue. Po zmianach napiszę że nie dało się jeździć moc spadła skrzynia szarpała dlatego w 2021 udało się poza serwisem bo gwarancja się skończyła cofnąć do ustawień sprzed zmian. Być może podczas tego zabiegu coś poszło nie tak dlatego system nie poinformował mnie o małej ilości środka adblue. Czas pokaże dziękuję za wszelkie wpisy i pomoc. Następnym razem postaram się poprawnie zamieścić zdjęcia. Pozdrawiam

Pisałem o tym w którymś wątku  dotyczącym adblue. Jak wyskakuje błąd ciśnienia na pompce to trzeba sprawdzić czy płyn jest. Mi też się skończył i nie było żadnej informacji na komputerze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 
też mam problem z AdBlue , wywala „check” na desce i P20E800 po skasowaniu powraca po jakimś czasie, jeżdżę już tak jakiś czas, jedynie kasując błąd. Jednak już mnie to zaczyna denerwować i chce zacząć zgodnie z waszymi zaleceniami od wymiany sterownika i teraz pytanko czy sterownik 80A907355 to to samo co 4M0907355? Czy można je swobodnie podmieniać? Na te 4m0 to handlarze powariowali z cenami a do tego ich stan wizualnie pozostawia sporo do życzenia i od razu obawa ile to znowu posłuży. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam dojścia do pełnego Autoscan. Jedynie kolega ma vcds i po pierwszym przypadku pojawienia się na desce „check” wyskoczył mu błąd P20E800, za niskie ciśnienie środka redukujacego (Sporadycznie).  Później błąd powrócił  po 2 miesiącach dolałem Oryginalny AdBlue, błąd skasowaliśmy, ale po 2 miechach znowu „check”.?Następnie pojechałem do ASO na przegląd i tam już im wyskoczył ten błąd jako statyczny. Teraz jak jest wilgotno mam wrażenie, że błąd powraca częściej. Tylko nie wiem czy to ma jakaś zależność, czy jedynie przypadek.

Właśnie zauważyłem, że 80A to od Q5, wizualnie wyglądają tak samo jak 40M i ciekaw byłem czy można je podmieniać, bo umiejscowienie 80Aw środku auta nie jest narażone na brud i trudne warunki. Q5 ma chyba tez inny zbiornik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wilgoć jest powodem usterki sterownika. Przeczytaj kilka stron wstecz, tu wszystko jest opisane, oraz to jak w przyszłości temu zapobiec. 

Nie możesz zastosować sterownika z Q5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, przestudiowałem ten temat dokładnie, mega wiedzę masz i bardzo ułatwiłeś rozwiązanie problemu. Odwlekałem ten temat, ale czas to rozwiązać , bo nie lubię jak coś nie gra. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee tam mega.. 

Zacznij od sterownika bo to w większości przypadków jest przyczyną przy tym błędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów. Mam na imię Krzysztof i bardzo dobrze zapoznałem się z wątkiem.

dziś rano zaskoczył mnie komunikat w mojej A4B8 że mam 1000 km do przejechania i problem z Adblue.

w ubiegły Piątek dolewałem czynnik po komunikacie ,że jest taka potrzeba i pozostało 2600km.

znam wszystkie Wasze wątki ponieważ je przeczytałem z tym ,że mój komputer nie pokazuje żadnego błędu ani chack angin.

przejechałem dziś na gorącym silniku ok 20 km i uwaga pozostała na wyświetlaczu.

rozglądam się powoli za sterownikiem ale tak naprawdę nie wiem co robić.

będę jeździł i zobaczę czy zacznie się odliczanie. nie mam pomysłu co dalej ..  

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest wątek dotyczący B9 a nie jakb w Twoim przypadku B8. Te systemy są  inne i mają inne sterowniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...