Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Padnięta pompa AdBlue w A4 B9 2.0 TDI


Bartek91

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ta literka na końcu nr części sterownika ma znaczenie? Czy jest różnica w sterowniku dla silnika 2.0 i 3.0 i czy jest różnica jak zbiornik ma 12l i 24l?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Literka D w tym przypadku to następca po B. Najnowsze mają już E. Silnik i zbiornik AdBlue nie mają znaczenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję. Czyli jak coś to szukać z "najwyższą" literą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z najwyższą literką będą prawdopodobnie tylko nowe dostępne. Problem z nowymi polega na tym, że nie ma w nich wgranych zestawów danych i po pierwszym montażu należy przeprowadzić ich parametryzację, bo  fabryczniesą one  dziewicze. Szukaj z literką D lub jeżeli E to też tylko używane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wiec ciecz dostaje się do sterownika to może prewencyjne zakleić te otwór ...ktoś tak próbował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi tam być wentylacja. Jak go szczelnie zakleisz będzie się w nim gromadziła para wodna na skutek różnicy temperatur. Ta membrana jest otwarta dyfuzyjnie, to oznacza, że zapobiega dostawaniu się wilgoć z zewnątrz do wnętrza sterownika ale nie blokuje wydostawania się pary wodnej ze sterownika na zewnątrz. Sterownik musi po prostu "oddychać".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe. Nie znam tej taśmy więc nie powiem czy da radę. Zgodnie z opisem jest niby paroprzepuszczalna i odporna na warunki atmosferyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sisco21 masz jeszcze ten stary sterownik AdBlue czy go wyrzuciłeś?

A może ktoś z Was ma ten stary zalany sterownik AdBlue?

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam banalne pytanie, gdzie jest sterownik adblue w Q5 FY? Zdjąłem tylną osłonę i jest zbiornik, ale sterownika nie widzę.

Poluzowałem boczną osłonę i dalej nie widzę, poluzowałem drugi bok i dalej nie widzę... gdzie to siedzi?

Edytowane przez hkmfly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Q5 i Q7 sterowniki są wewnątrz auta w prawym tylnym boczku.

20220511_150542.jpg

20220511_150929.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś niezawodny. Dziękuję bardzo. Pół auta rozkręciłem leżąc a wystarczyło otworzyć boczek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, hkmfly napisał:

Jesteś niezawodny. Dziękuję bardzo. Pół auta rozkręciłem leżąc a wystarczyło otworzyć boczek...

:hi: No niepotrzebnie:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ostatnio przygodę z AdBlue.

Zaczął odliczanie i wyskoczył błąd silnika.

W sterowniku zapisały się następujące błędy: 

21376 - Jednostka dozowania czynnika redukującego 
          P20FE 00 [101] - nieprawidłowe działanie

9645 - Czynnik redukujący 
          P20E8 00 [237] - ciśnienie za niskie

Kupiłem w ciemno sterownik, bo mam ten jeszcze nie poprawiony. Po podmianie i wykasowaniu błędów dalej odliczał.

Wiec zacząłem sprawdzać wszystkie parametry związane z AdBlue, wyszło że pompa daje za małe ciśnienie.

Po uruchomieniu jej VCDS-em było słychać że się kręciła, ale nie daje ciśnienia.  

Zdjąłem więc wąż z pompy a tam sucho. Okazało się że czujnik poziomu pokazywał, że jest jeszcze 20 % płynu a nie było nic.

Nalałem płynu zmieniłem na swój sterownik i wszystko wróciło do normy. 

Jeszcze mała uwaga przy niedziałającym AdBlue dpf. zapełnia się dwa razy szybciej.

Mi średnio wypala się co 400 km, a z niedziałającym AdBlue było to 200km i to w trasie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i mnie nawiedziła kontrolka adblue z odliczaniem . Po ok 500km bo akurat wracałem do domu  zgasła... czeka mnie kolejna trasa na chorwacje i nie wiem czy ryzykować...  ale do rzeczy  blad który wyskoczył to P204F.

Po "lekturze' wychodzi ze albo pompa albo sterownik .zacznę naturalnie od sterownika,  tylko pytanie czy  sterownik z numerem 4MO907355 D podejdzie tez do b8 bo wszędzie info ze b9 i seria q 

Edit:

Znalazłem coś takiego jeszcze z koncowka F

Screenshot_20220805-115634_eBay.thumb.jpg.eb89fcd23d37f5c7e243369ae644a000.jpg

Edytowane przez lukas1920
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W generacji B8 jest całkiem inny sterownik AdBlue, 4MO907355 nie nadaje się do B8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie inny sterownik w plastikowej obudowie, bez membrany. Musisz dobrać po VINie, bo sterowniki posiadały w zależności od daty produkcji auta, różne numery. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki , czyli w moim przypadku może to być wszystko... 

A lokalizacja jest ta sama co w b9 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...