Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Grzanie się silnika na postoju


yooko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na wstępie napiszę, że jestem laikiem i nie wszystkie rzeczy wiem.

Kupiłem jakiś rok temu audi a4 b5 1.8 125KM z 2000 r z gazem, nie wiem jaki numer silnika. Silnik się grzał podczas postoju(wskazówka na desce dochodziła do 100 stopni) na początku wymieniliśmy termostat ale nadal się grzał silnik. Mechanik stwierdził, że to nagrzewnica to odłączył nagrzewnicę i te dwa węże złączył rurką i samochód chodził cacy nic się nie grzało. Ten silnik padł (chińska pompa oleju) cały dół silnika był do remontu (wersja mechanika).

Kupiliśmy nowy taki sam silnik po zmianie znów się grzał to znowu odłączyliśmy nagrzewnicę, połączyliśmy węże i nic się nie grzało.

Dodam jeszcze, że przy wymianie silnika została wymieniona pompa wody, wiskoza oraz rozrząd(nie wiem na jakie firmy ale podobno dobre) a termostat został ten co był w zepsutym silniku ale był w sumie nowy bo z miesiąc po wymianie termostatu silnik padł).

Teraz na zimę postanowiłem naprawić tą nagrzewnicę ale jako, że za wyminę musiałbym zapłacić 600 zł + koszt nagrzewnicy to mechanik powiedział, że mi ją sprawdzi według niego nie jest zatkana nigdzie oraz nie cieknie z niej płyn (barometrem ją sprawdzał). Wymienił mi jakiś bezpiecznik czy coś takiego w korku od zbiorniczka.

Przez chwile było wszystko dobrze.

Pojeździłem trochę znów się zaczął grzać silnik (na desce 100 stopni) na postoju chociaż, że z nawiewów leciało bardzo gorące powietrze. Okazało się, że dolne węże od chłodnicy są zimne ten cienki co idzie do zbiornika wyrównawczego i ten drugi grubszy też oraz dół chłodnicy był zimny. Wymieniliśmy termostat i chłodnica na dole robiła się ciepła oraz te węże.