Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana oleju w skrzyni biegów S-Tronic w Audi A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 5.02.2022 o 09:41, kristof91 napisał:

Wymianiałeś uszczelki te z dziurkami na mechatronice?

Szczerze to nie wiem. Dostałem rzeczy po wymianie, filtry i taką cienką uszczelkę, podejrzewam że z miski. Także chyba nie.

Opublikowano

Witam

Zabieram się do kompleksowej wymiany oleju i filtrów w mojej skrzyni. Czy ktoś z Was byłby w stanie powiedzieć jaki zestaw olei i filtrów byłby mi potrzebny? 

Vin: WAUZZZF40HA174844

Opublikowano

Witam.

Szukam speca którzy wymieni mi oleje wraz z filtrami w skrzyni s-tronic ,pacjent Audi A4 B9 2016r . 

Kontakt przez prv.

Opublikowano

 

Witam,

Również podzielę się swoimi doświadczeniami. Ostatnio (01.2022) wymieniłem olej w skrzyni przy przebiegu 188 000 km. Okazało, że wszystkie filtry są oryginalne, mimo że auto było serwisowane w ASO (było po 2-ch wymianach). Kolega, który mi wymieniał olej twierdzi, że serwisy nie wymieniają ani filtrów ani oleju w drugiej komorze, bo taka wymiana wiąże się z otwarciem skrzyni. Mówił, że olej w drugiej komorze był już brudny. Powiedział też, że poziom oleju AFT trzeba sprawdzać przy temp 35 - 45 oC, a całą procedurę wymiany przeprowadził z podpięciem pod komputer. To ważna informacja dla osób, które same wymieniają sobie olej.

Jak przymierzałem się do wymiany i zbierałem oferty, to też wiele serwisów twierdziło, że tych filtrów nie trzeba wymieniać. Kupiłem 7l oleju + wszystkie uszczelki i filtry (niby 6l wystarczy a ten 1l był w razie "w"). Kupiłem taki zestaw + dodatkowy litr. 

ALLEGRO.PL

 

Opublikowano
11 minut temu, szuwi3 napisał:

 

Witam,

Również podzielę się swoimi doświadczeniami. Ostatnio (01.2022) wymieniłem olej w skrzyni przy przebiegu 188 000 km. Okazało, że wszystkie filtry są oryginalne, mimo że auto było serwisowane w ASO (było po 2-ch wymianach). Kolega, który mi wymieniał olej twierdzi, że serwisy nie wymieniają ani filtrów ani oleju w drugiej komorze, bo taka wymiana wiąże się z otwarciem skrzyni. Mówił, że olej w drugiej komorze był już brudny. Powiedział też, że poziom oleju AFT trzeba sprawdzać przy temp 35 - 45 oC, a całą procedurę wymiany przeprowadził z podpięciem pod komputer. To ważna informacja dla osób, które same wymieniają sobie olej.

Jak przymierzałem się do wymiany i zbierałem oferty, to też wiele serwisów twierdziło, że tych filtrów nie trzeba wymieniać. Kupiłem 7l oleju + wszystkie uszczelki i filtry (niby 6l wystarczy a ten 1l był w razie "w"). Kupiłem taki zestaw + dodatkowy litr. 

ALLEGRO.PL

 

Ja wymieniałem dwa razy olej w ASO, Oczywiście filtrów nei wymieniają. Jak one wyglądały w Twoim przypadku ?

Opublikowano

Ciężko mi powiedzieć w jakim były stanie bo nie widziałem osobiście. Kolega przesłał mi zdjęcia jak niżej. Olej był wymieniany w ASO w Niemczech przy 70tyś a następnie przy 135tyś km. 

img-20220110-wa0006.jpg

img-20220110-wa0003.jpg

Opublikowano

Dzięki za fotki. Za czyste to nie są raczej.?

Opublikowano

A jak u Ciebie @szuwi3 odczucia z pracy skrzyni po takim kompletnym serwisie?

Opublikowano

Odczucia po wymianie pozytywne. Skrzynia bardzo płynnie zmienia biegi, przy przyspieszaniu nie ma najmniejszych szarpnięć (jak silnik jest rozgrzany, bo na zimnym delikatnie czuć zmianę). No i po wymianie zniwelowało się szarpnięcie, które u mnie występuje przy zmianach 2 -> 3 i 3-> 2. Dzieje się tak przy pokonywaniu zakrętów 90 stopni, kiedy skrzynia kombinuje czy dać 2 czy 3 :)Nie jest to jakieś duże szarpnięcie, i nie zawsze występuje, i da się go uniknąć stylem jazdy. Jutro mam wizytę u tunera (mod silnika i skrzyni) i poproszę go, aby zestroił skrzynię tak, aby na biegach 3-7 silnik nie pracował poniżej 1350 rpm. Mam nadzieję, że to wykonalne i że wówczas skrzynia nie będzie miała dylematu na zakrętach.

Po wymianie oleju zmniejszyło się również takie "buczenie/ huczenie" które mam przy manewrach parkingowych (przy mocno skręconych kołach i obciążeniu napędu).

No i przede wszystkim ten psychiczny komfort, że wszystko jest kompleksowo zrobione u zaufanego mechanika, z dokumentacją zdjęciową - bezcenne.

 

Opublikowano (edytowane)

Ja na tych zdjęciach nie widzę aby coś tam było nienaturalnie brudne. Płyn jest ciemny.

Nie chcę siać w Tobie niepewności bo teraz już to się stało, ale ja bym się 10x zastanowił zanim był rozebrał skrzynie na mak i potem poskładał. 

Mimo wszystko szansa, że coś się zepsuje też jakaś jest. Może dlatego, że z natury jestem bardzo nieufny do obcych mechaników i przekonuje się do nich dłużej niż do kobiet :)

Swoją drogą poprzednik miał u Ciebie ciekawe podejście. Miał zmienić po 60tys to zmienił przy 70, a potem przy 135. Jakby mógł to by jeszcze urwał parę tysięcy.

Ja u siebie mam teraz 93tys i pewnie przy 100tys zmienię w ASO. Tylko, że ja nie jeżdżę dużo. Auto wyjeżdża co kilka dni i wtedy robi kilkadziesiąt kilometrów na raz.

Mam je 10 miesięcy i dopiero 4 tyś przejechałem nim.

 

Wcześniej miałem zmieniony przy 60tys w ASO.

Edytowane przez wampir
Opublikowano

Mam auto poleasingowe, facet który go miał oczywiście dużo jeździł i nie zawsze mu pasowało, aby akurat przy konkretnym przebiegu podjechać na serwis. Nie chodziło o jakieś oszczędności. Zresztą, przebieg autostradowy nie jest dla podzespołów tak uciążliwy jak jazda po mieście. Bo chyba każdy się zgodzi, że skrzynia która przepracuje 60 tyś km po mieście bardziej oberwie niż taka, która zrobi 60 tyś km po autostradzie.

Co do rozebrania skrzyni - na mak to ona raczej rozebrana nie była. A ja wolę filtry wymienić - w końcu rolą filtra jest zbieranie jakichś zanieczyszczeń i prędzej czy później się zapcha. Bardzo mnie też zdziwił fakt, że ASO nie wymienia oleju w tej drugiej komorze.

W mojej ocenie to twierdzenie ASO, że tych filtrów się nie wymienia to element jakiejś polityki leasingowej - aby koszty serwisowania były niskie do klasycznego przebiegu 180-210 tyś km. Tak robią np. z rozrządem i wymianą oleju w silniku, poprzez wprowadzenie olei "long life", czyli wymiana oleju w silniku co 30tyś km.

Ale oczywiście każdy robi jak uważa - nasze auta, nasze pieniądze, nasze decyzje.

Opublikowano
W dniu 3.03.2022 o 08:46, szuwi3 napisał:

Odczucia po wymianie pozytywne. Skrzynia bardzo płynnie zmienia biegi, przy przyspieszaniu nie ma najmniejszych szarpnięć (jak silnik jest rozgrzany, bo na zimnym delikatnie czuć zmianę). No i po wymianie zniwelowało się szarpnięcie, które u mnie występuje przy zmianach 2 -> 3 i 3-> 2. Dzieje się tak przy pokonywaniu zakrętów 90 stopni, kiedy skrzynia kombinuje czy dać 2 czy 3 :)Nie jest to jakieś duże szarpnięcie, i nie zawsze występuje, i da się go uniknąć stylem jazdy. Jutro mam wizytę u tunera (mod silnika i skrzyni) i poproszę go, aby zestroił skrzynię tak, aby na biegach 3-7 silnik nie pracował poniżej 1350 rpm. Mam nadzieję, że to wykonalne i że wówczas skrzynia nie będzie miała dylematu na zakrętach.

Po wymianie oleju zmniejszyło się również takie "buczenie/ huczenie" które mam przy manewrach parkingowych (przy mocno skręconych kołach i obciążeniu napędu).

No i przede wszystkim ten psychiczny komfort, że wszystko jest kompleksowo zrobione u zaufanego mechanika, z dokumentacją zdjęciową - bezcenne.

 

Dzięki za opinie :hi:

Jesteś kolejną osobą, która potwierdza , że wymiana filtrów skrzyni daje pozytywny rezultat przy różnych przebiegach.  Dlaczego serwis nie przewiduje wymiany filtrów?

Za wysokie koszty serwisu czy ryzyko uszkodzenia drogich podzespołów?Czy po prostu skrócenia żywotności skrzyni..

Swoją drogą czy w silniku ktoś wymienia sam olej bez filtra?

Opublikowano
Godzinę temu, nerwos napisał:

Dzięki za opinie :hi:

Jesteś kolejną osobą, która potwierdza , że wymiana filtrów skrzyni daje pozytywny rezultat przy różnych przebiegach.  Dlaczego serwis nie przewiduje wymiany filtrów?

Za wysokie koszty serwisu czy ryzyko uszkodzenia drogich podzespołów?Czy po prostu skrócenia żywotności skrzyni..

Swoją drogą czy w silniku ktoś wymienia sam olej bez filtra?

Myśle, ze nieumiejętności serwisantów. ?

Opublikowano

Zdecydowanie bardziej jest to wysoki koszt wymiany u nich i marudzenie klientów w stylu

"...  a dlaczego tak drogo?"

"Mam nie po drodze, do ASO, przez 12tys km"

;)

 

Opublikowano

Też jestem po wymianie oleju i filtrów. Przy 185tyś km. filtry nie ruszane od nowości tylko olej co 60tys. Było trochę szlamu na magnesach ale bez tragedii.

Całość z wymianą i nową miską,śrubami uszczelkami wyszła 2800zł

Po zabiegu jest poprawa skrzynia delikatniej zmienia biegi.

Opublikowano

Robiłeś w Opolu czy w Koźlu?

 

Opublikowano
3 minuty temu, wampir napisał:

Robiłeś w Opolu czy w Koźlu?

 

W Wodzisławiu

Opublikowano

Jakiś dobry zakład? Jaka nazwa? Możesz polecić?

Opublikowano

 

Marcin ogarnia wszystko sam. Naprawdę polecam, konkretny gość.

Opublikowano (edytowane)

Po zakupie umówiłem się na wymianę oleju + 2x filtry + chyba jakaś uszczelka (?) za 1500 zł. DObra cena? dodatkowo, czy te filtry trzeba wymieniać co 60k, czy rzadziej? moje auto ma nalatane 119k, więc postanowiłem za pierwszym razem zrobić całość.

Edytowane przez darus1611

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...