Virtualer1 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Witam wszystkich od pewnego czasu borykam sie z problemem błędu 5171 P0299 w moim 3.0TDI CAPA 2007r. Auto przy prędkości autostradowej wchodzi w tryb awaryjny Notlauf i wpisuje się błąd 5171 jak poniżej. Gdy nie jest w trybie awaryjnym nie czuć spadku mocy, silnik chodzi normalnie. Przy jeździe po mieście błąd się nie pojawia. Układ dolotowy sprawdzony i jest szczelny, turbina została wyjęta i sprawdzona, nastawnik turbiny jest nowy. Błąd dalej powraca, co ciekawe w lato tryb awaryjny włącza się przy niższej prędkości niż zimą. Załączam ten sam błąd z kilku różnych przebiegów (za każdym razem stary był kasowany). Co ciekawe w Freeze Frame widać dziwną zależność pomiędzy Ambient air pressure a Actual charge pressure. Czy to wogóle możliwe że Ambient air pressure(czyli ciśnienie atmosferyczne jak rozumiem) wynosiło 2160 mbar? Pozdrawiam 5171 - Boost Pressure Regulation P0299 00 [036] - Control Range Not Reached Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 222664 km Date: 2019.12.09 Time: 17:21:35 Engine speed: 2849.50 /min Normed load value: 61.2 % Vehicle speed: 172 km/h Coolant temperature: 78 °C Intake air temperature: 25 °C Ambient air pressure: 2160 mbar Voltage terminal 30: 14.540 V Unlearning counter according OBD: 40 Engine speed: 2849.5 /min Vehicle speed: 173.10 km/h Specified charge pressure: 2533 hPa Actual charge pressure: 2163 hPa Intake air temperature: 25.3 °C AFS dm: 537.1 kg/h Charge adjuster output stage: 0.00 % =================================================== 5171 - Boost Pressure Regulation P0299 00 [096] - Control Range Not Reached Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 221699 km Date: 2019.11.22 Time: 13:41:32 Engine speed: 2746.00 /min Normed load value: 62.0 % Vehicle speed: 166 km/h Coolant temperature: 74 °C Intake air temperature: 25 °C Ambient air pressure: 2230 mbar Voltage terminal 30: 14.360 V Unlearning counter according OBD: 40 Engine speed: 2746.0 /min Vehicle speed: 167.04 km/h Specified charge pressure: 2534 hPa Actual charge pressure: 2231 hPa Intake air temperature: 24.9 °C AFS dm: 536.1 kg/h Charge adjuster output stage: 0.00 % ====================================================== 5171 - Boost Pressure Regulation P0299 00 [101] - Control Range Not Reached Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 219907 km Date: 2019.10.21 Time: 17:19:16 Engine speed: 2599.00 /min Normed load value: 62.7 % Vehicle speed: 157 km/h Coolant temperature: 77 °C Intake air temperature: 36 °C Ambient air pressure: 2070 mbar Voltage terminal 30: 13.960 V Unlearning counter according OBD: 40 Engine speed: 2599.0 /min Vehicle speed: 157.75 km/h Specified charge pressure: 2500 hPa Actual charge pressure: 2077 hPa Intake air temperature: 35.6 °C AFS dm: 457.7 kg/h Charge adjuster output stage: 0.00 %
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się