Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Za niskie ciśnienie doładowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich

od pewnego czasu borykam sie z problemem błędu 5171 P0299 w moim 3.0TDI CAPA 2007r. Auto przy prędkości autostradowej wchodzi w tryb awaryjny Notlauf i wpisuje się błąd 5171 jak poniżej. Gdy nie jest w trybie awaryjnym nie czuć spadku mocy, silnik chodzi normalnie. Przy jeździe po mieście błąd się nie pojawia. Układ dolotowy sprawdzony i jest szczelny, turbina została wyjęta i sprawdzona, nastawnik turbiny jest nowy. Błąd dalej powraca, co ciekawe w lato tryb awaryjny włącza się przy niższej prędkości niż zimą.

Załączam ten sam błąd z kilku różnych przebiegów (za każdym razem stary był kasowany). Co ciekawe w Freeze Frame widać dziwną zależność pomiędzy Ambient air pressure a Actual charge pressure. Czy to wogóle możliwe że  Ambient air pressure(czyli ciśnienie atmosferyczne jak rozumiem) wynosiło 2160 mbar?

Pozdrawiam

5171 - Boost Pressure Regulation
          P0299 00 [036] - Control Range Not Reached
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 222664 km
                    Date: 2019.12.09
                    Time: 17:21:35

                    Engine speed: 2849.50 /min
                    Normed load value: 61.2 %
                    Vehicle speed: 172 km/h
                    Coolant temperature: 78 °C
                    Intake air temperature: 25 °C
                    Ambient air pressure: 2160 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.540 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Engine speed: 2849.5 /min
                    Vehicle speed: 173.10 km/h
                    Specified charge pressure: 2533 hPa
                    Actual charge pressure: 2163 hPa
                    Intake air temperature: 25.3 °C
                    AFS dm: 537.1 kg/h
                    Charge adjuster output stage: 0.00 %

===================================================
5171 - Boost Pressure Regulation
          P0299 00 [096] - Control Range Not Reached
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 221699 km
                    Date: 2019.11.22
                    Time: 13:41:32

                    Engine speed: 2746.00 /min
                    Normed load value: 62.0 %
                    Vehicle speed: 166 km/h
                    Coolant temperature: 74 °C
                    Intake air temperature: 25 °C
                    Ambient air pressure: 2230 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.360 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Engine speed: 2746.0 /min
                    Vehicle speed: 167.04 km/h
                    Specified charge pressure: 2534 hPa
                    Actual charge pressure: 2231 hPa
                    Intake air temperature: 24.9 °C
                    AFS dm: 536.1 kg/h
                    Charge adjuster output stage: 0.00 %
======================================================
5171 - Boost Pressure Regulation
          P0299 00 [101] - Control Range Not Reached
          Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 219907 km
                    Date: 2019.10.21
                    Time: 17:19:16

                    Engine speed: 2599.00 /min
                    Normed load value: 62.7 %
                    Vehicle speed: 157 km/h
                    Coolant temperature: 77 °C
                    Intake air temperature: 36 °C
                    Ambient air pressure: 2070 mbar
                    Voltage terminal 30: 13.960 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Engine speed: 2599.0 /min
                    Vehicle speed: 157.75 km/h
                    Specified charge pressure: 2500 hPa
                    Actual charge pressure: 2077 hPa
                    Intake air temperature: 35.6 °C
                    AFS dm: 457.7 kg/h
                    Charge adjuster output stage: 0.00 %
Modyfikuj wiadomość
 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...