Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

2.0 TDI BRD QUATTRO dziwny dźwięk i kopci


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Gdy po odpaleniu auta dodam gazu to słychać jakby coś się przelewało pod deską rozdzielczą i auto kopci i na zimnym i ciepłym, ubywa powoli płynu chłodniczego. Uszczelka pod głowicą była wymieniona dwa miesiące temu i głowica była sprawdzana. Co to może być? 

Opublikowano

sprawdzana była chodniczka egr na szczelność?, może ona generuje podwyższone ciśnienie w układzie chłodzenia i przez to ucieka płyn pod zbiorniczkiem wyrównującym. zobacz czy pod tym zbiorniczkiem czuć mokro jest tam taki zawór ciśnieniowy.

Opublikowano
13 godzin temu, moniuh napisał:

sprawdzana była chodniczka egr na szczelność?, może ona generuje podwyższone ciśnienie w układzie chłodzenia i przez to ucieka płyn pod zbiorniczkiem wyrównującym. zobacz czy pod tym zbiorniczkiem czuć mokro jest tam taki zawór ciśnieniowy.

Zbiorniczek od dołu jest mokry

Opublikowano

zrób może obejście na chłodniczkę E,

chyba fi ok15 albo ok20 z 10cm rurki.  łączysz dwa węże dochodzące do tej chłodniczki, tylko trzeba wcześniej upuścić płynu z wyrównawczego bo silnik niżej i sporo może polecieć pod auto.

tak sprawdzisz czy właśnie ta chłodnica spalin nie przepuszcza do układu chłodzenia.

Opublikowano

 

6 godzin temu, moniuh napisał:

zrób może obejście na chłodniczkę E,

chyba fi ok15 albo ok20 z 10cm rurki.  łączysz dwa węże dochodzące do tej chłodniczki, tylko trzeba wcześniej upuścić płynu z wyrównawczego bo silnik niżej i sporo może polecieć pod auto.

tak sprawdzisz czy właśnie ta chłodnica spalin nie przepuszcza do układu chłodzenia.

Polecam ten zabieg , jeżeli masz zaślepiony i wyłączony egr :)  Mi ubywało około 1litr płynu na jakieś 2-3tyś km. Auto dymiło głównie na zimnym silniku na biało .po odłączeniu obiegu przez chłodniczke auto przestało dymić oraz już nie ubywa płynu . przejechałem tak już ponad 10tyś km płyn w zbiorniku pokazuje ten sam stan - nic nie ubyło. Jeżeli chodzi o odłączenie obiegu to zakupiłem 2 łączniki aluminiowe 90mm średnice oraz kolanko 180 stopni(również 90mm średnica) i odpowiednio połączyłem ze sobą obieg. Wiem , ze to można ładniej wykonać (inny sposób_ lecz to miał być zabieg tymczasowy sprawdzający czy na pewno chłodnica spalin sie rozszczelniła . i jak widac działa:) W przyszłości mam zamiar wytargać chlodnice spalin i zaślepić dolot spalin oraz wymienić zawór spalin eGR na taki, ktory nie zawiera przyłącza od chłodnicy spalin. 

Opublikowano
W dniu 2.01.2020 o 15:49, Chmielu10 napisał:

 

Polecam ten zabieg , jeżeli masz zaślepiony i wyłączony egr :)  Mi ubywało około 1litr płynu na jakieś 2-3tyś km. Auto dymiło głównie na zimnym silniku na biało .po odłączeniu obiegu przez chłodniczke auto przestało dymić oraz już nie ubywa płynu . przejechałem tak już ponad 10tyś km płyn w zbiorniku pokazuje ten sam stan - nic nie ubyło. Jeżeli chodzi o odłączenie obiegu to zakupiłem 2 łączniki aluminiowe 90mm średnice oraz kolanko 180 stopni(również 90mm średnica) i odpowiednio połączyłem ze sobą obieg. Wiem , ze to można ładniej wykonać (inny sposób_ lecz to miał być zabieg tymczasowy sprawdzający czy na pewno chłodnica spalin sie rozszczelniła . i jak widac działa:) W przyszłości mam zamiar wytargać chlodnice spalin i zaślepić dolot spalin oraz wymienić zawór spalin eGR na taki, ktory nie zawiera przyłącza od chłodnicy spalin. 

W tym problem, że EGR jest włączony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...