Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Problem z grzaniem świec swap 2.5 BAU na 1.9 AVF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam nietypową sprawę. Mianowicie, auto po swapie z 2.5 BAU na 1.9 AVF. 2003 rok, quattro. Auto kupiłem już po swapie, wszystko jest lux, problem wyszedł jak zaczęło się robić zimno.
Problemem są świece grzejące 1s nie zależnie od warunków temperaturowych. 

Sprawdzone zostało:

4 nowe świece 

wiązka świec
przekaźnik 202 niebieski

czujnik temperatury

Problemem jest sygnał wychodzący z komputera, niezależnie czy jest zimno czy cieplej, czy odepniemy kostke od czujnika. Komputer daje sygnał na świece przez 1 sekundę. 

Komputer podmieniany na inny bez immo ta sama sytuacja na drugim komputerze. W innym aucie sygnał jest taki jak powinien być dla danej temperatury czyli  długi.

Coś jest nie tak podłączone, wpływa to na komputer i nie grzeje on świec tak długo jak powinien. Jakieś wskazówki co ma na to wpływ ?
 Które to piny w komputerze, cokolwiek. Męczę się z tym już kilka miesięcy, nikt nie może dojść o co chodzi.

Pozdrawiam
 

Opublikowano

ECU steruje wysterowaniem na świecie z czujnika temperatury cieczy chłodzącej G62. Sprawdzałeś na odłączonym czujniku ile grzeją świece ? 

Druga sprawa. Gdzie sprawdzasz ten czas grzania świec ? Na liczniku ? Jeśli tak to to nie jest wyznacznik ich działania. Czas grzania świec podejrzyj sobie w VAGu, wtedy widać ile grzeją... to nie jest tak, że świece grzeją tylko przed odpalaniem, w czasie pracy silnika też dogrzewają komorę spalania a ikonka na liczniku nie świeci...

Układ podgrzewania silnika - sterowanie świecami żarowymi Q6 poprzez przekaźnik J52

Układ podgrzewania ułatwia rozruch silnika w niskiej temperaturze. Jest on uruchamiany, gdy temperatura silnika spadnie poniżej +9 °C (czujnik G62).
Sterownik silnika wysteruje przekaźnik świec żarowych. Przekaźnik - J52 zasila wtedy świece wszystkich cylindrów.

Grzanie silnika dzieli się na dwie fazy:

Podgrzewanie
Jeśli zapłon zostanie włączony a temperatura silnika jest niższa niż +9°C, sterownik silnika uruchamia świece żarowe. Równocześnie zapala się lampka kontrolna świec żarowych - K29.
Po upływie czasu podgrzewania lampka kontrolna gaśnie i można uruchomić silnik.

Dogrzewanie
Po każdym rozruchu silnik jest dogrzewany, niezależnie od tego, czy przed rozruchem był podgrzewany. Zmniejsza to hałas spalania, poprawia bieg jałowy silnika i obniża emisję węglowodorów. Faza dogrzewania trwa maksymalnie 4 minuty i jest przerywana, gdy silnik osiągnie prędkość obrotową 2500 obr/min.

Jakie masz wskazania grupy 007 przed odpaleniem ? 

Da się w VAGu w grupie 012 podejrzeć czy sterownik ma warunki do załączenia grzania świec i ile sekund grzeje...

blok 012.jpg

W pierwszym polu masz status układu grzania

11111111 Glowing off
00010000 Pre-glow
01110000 Start of glow
11110000 Interim glow
10110000 Post-glow
00110000 Readiness glowing

00000000 = Waiting for Coolant Temperature
00000001 = Waiting for ECO Start Request

00010000 = Pre-Glow
01010000 = No Pre-Glow
10110000 = Post-Glow
11000000 = No Post-Glow
11110000 = Interim Glow
00110000 = Readiness Glowing
01110000 = Glow Start
10110001 = Waiting for Post-Glow
11010000 = No Post-Glow
11110001 = Waiting for Interim Glow
11111111 = Glowing OFF

Zobacz co Ci się tam pojawia i jaki czas wystawia ECU na grzanie...

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...