lordluker Opublikowano 20 Grudnia 2019 Opublikowano 20 Grudnia 2019 Witam, mam nietypową sprawę. Mianowicie, auto po swapie z 2.5 BAU na 1.9 AVF. 2003 rok, quattro. Auto kupiłem już po swapie, wszystko jest lux, problem wyszedł jak zaczęło się robić zimno. Problemem są świece grzejące 1s nie zależnie od warunków temperaturowych. Sprawdzone zostało: 4 nowe świece wiązka świec przekaźnik 202 niebieski czujnik temperatury Problemem jest sygnał wychodzący z komputera, niezależnie czy jest zimno czy cieplej, czy odepniemy kostke od czujnika. Komputer daje sygnał na świece przez 1 sekundę. Komputer podmieniany na inny bez immo ta sama sytuacja na drugim komputerze. W innym aucie sygnał jest taki jak powinien być dla danej temperatury czyli długi. Coś jest nie tak podłączone, wpływa to na komputer i nie grzeje on świec tak długo jak powinien. Jakieś wskazówki co ma na to wpływ ? Które to piny w komputerze, cokolwiek. Męczę się z tym już kilka miesięcy, nikt nie może dojść o co chodzi. Pozdrawiam
kamil-vag Opublikowano 21 Grudnia 2019 Opublikowano 21 Grudnia 2019 ECU steruje wysterowaniem na świecie z czujnika temperatury cieczy chłodzącej G62. Sprawdzałeś na odłączonym czujniku ile grzeją świece ? Druga sprawa. Gdzie sprawdzasz ten czas grzania świec ? Na liczniku ? Jeśli tak to to nie jest wyznacznik ich działania. Czas grzania świec podejrzyj sobie w VAGu, wtedy widać ile grzeją... to nie jest tak, że świece grzeją tylko przed odpalaniem, w czasie pracy silnika też dogrzewają komorę spalania a ikonka na liczniku nie świeci... Układ podgrzewania silnika - sterowanie świecami żarowymi Q6 poprzez przekaźnik J52 Układ podgrzewania ułatwia rozruch silnika w niskiej temperaturze. Jest on uruchamiany, gdy temperatura silnika spadnie poniżej +9 °C (czujnik G62). Sterownik silnika wysteruje przekaźnik świec żarowych. Przekaźnik - J52 zasila wtedy świece wszystkich cylindrów. Grzanie silnika dzieli się na dwie fazy: Podgrzewanie Jeśli zapłon zostanie włączony a temperatura silnika jest niższa niż +9°C, sterownik silnika uruchamia świece żarowe. Równocześnie zapala się lampka kontrolna świec żarowych - K29. Po upływie czasu podgrzewania lampka kontrolna gaśnie i można uruchomić silnik. Dogrzewanie Po każdym rozruchu silnik jest dogrzewany, niezależnie od tego, czy przed rozruchem był podgrzewany. Zmniejsza to hałas spalania, poprawia bieg jałowy silnika i obniża emisję węglowodorów. Faza dogrzewania trwa maksymalnie 4 minuty i jest przerywana, gdy silnik osiągnie prędkość obrotową 2500 obr/min. Jakie masz wskazania grupy 007 przed odpaleniem ? Da się w VAGu w grupie 012 podejrzeć czy sterownik ma warunki do załączenia grzania świec i ile sekund grzeje... W pierwszym polu masz status układu grzania 11111111 Glowing off 00010000 Pre-glow 01110000 Start of glow 11110000 Interim glow 10110000 Post-glow 00110000 Readiness glowing 00000000 = Waiting for Coolant Temperature 00000001 = Waiting for ECO Start Request 00010000 = Pre-Glow 01010000 = No Pre-Glow 10110000 = Post-Glow 11000000 = No Post-Glow 11110000 = Interim Glow 00110000 = Readiness Glowing 01110000 = Glow Start 10110001 = Waiting for Post-Glow 11010000 = No Post-Glow 11110001 = Waiting for Interim Glow 11111111 = Glowing OFF Zobacz co Ci się tam pojawia i jaki czas wystawia ECU na grzanie...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się