simbaMlody Opublikowano 27 Grudnia 2019 Opublikowano 27 Grudnia 2019 Witam od pewnego czasu mam problem, gdyż wracając z długiej trasy w połowie drogi zapalił mi się check i praca silnika była nierówna, telepało budą. A błędy wykazywały wypadanie zapłonów na różnych cylindrach P0300 i ogólnie cuda na kiju różne dodatkowe błędy takie jak P0301 i tak dalej... więc postanowiłem sprawdzić świece w pierwszej kolejności dwie były już w kiepskim stanie. Więc kupiłem komplet NGK i wymieniłem. Problem nie ustał, postanowiłem kupić jedną cewkę i metodą prób i błędów po prostu ją zamieniałem sprawdzając błędy. Niestety nic nie wyszło. Wraz ze znajomym zabraliśmy się za obejrzenie trochę bardziej co się dzieje pod maską i ujrzeliśmy przewód odpowietrzający odmę. Z pół rurki było ułamane więc udałem się do sklepu i zakupiłem numer katalogowy: 06A103213F. Wymieniłem ową rurkę. Skasowałem wszystkie błędy problem ustał tzn. na zimnym silniku nic już nie robi a błędy wszystkie od wypadania zapłonów P0300... się nie pojawiły już w ogóle. Przejechałem aż silnik się rozgrzał i budą telepie dalej, praca silnika jest nie równa na rozgrzanym silniku na zimnym owy problem nie występuje. A pojawiły się teraz błędy dwa: P1297 (17705) Połączenie turbosprężarki do zaworu przepustnicy - Spadek ciśnienia i drugi P0507 (16891) System IAC (Regulacja prędkości jałowej silnika) - Obroty wyższe od spodziewanych. Dodam tylko tyle, że jeśli usunę błąd P0507 to on się już nie pojawi na jakiś czas (5-6 minut), jeśli usuwam błąd P1297 i silnik jeszcze nie jest dobrze dogrzany tak samo błąd się usuwa na pare minut i silnik chodzi równo. Ale kiedy silnik jest już dobrze rozgrzany po skasowaniu P1297 błąd się pojawia od razu, natychmiast. Obroty falują ale nie jakoś drastycznie, minimalnie. Filmik na YT: Może macie jakieś pomysły co to może być i jak dalej diagnozować usterkę ? Posiadam skaner Vscan 5053C ITS Wydaje mi się, że silnik jest żwawy nie stracił na mocy po wystąpieniu tych problemów.
KYLO123 Opublikowano 29 Grudnia 2019 Opublikowano 29 Grudnia 2019 (edytowane) odma wpływa jak najbardziej na pracę silnika test: odkręć przewód odmy[ niech wisi sobie] z kolektora ssącego , zaślep na chwilkę rurke wystającą z kolektora i odpal silnik Resztę odmy wyczyściłeś przy okazji wraz z wymianą 06A103213F pasowało by sprawdzić zaworek 035103245G [w jedną str. ma puszczać powietrze ] zacznij od wyczyszczenia przepustnicy i przepływomierza [masowego i objętościowego] proste a skuteczne:) Edytowane 29 Grudnia 2019 przez KYLO123
simbaMlody Opublikowano 4 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2020 Doszedłem do tego separator odmy wymieniony co ciekawe jeszcze data wybita na odmie była 2006r
simbaMlody Opublikowano 6 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2020 Godzinę temu, KYLO123 napisał: I silnik się uspokoił? Tak wymienione jeszcze te rurki bo tam gdzieś przepuszczało. Zdjęcia nie moje z google.
B@tman Opublikowano 16 Października Opublikowano 16 Października Jak powinien działać ten separator odmy (grzybek) przepuszczać w obie strony można to jakoś szybko sprawdzić ??
Langista Opublikowano 16 Października Opublikowano 16 Października W stronę pokrywy ma trzymać, żeby lewego powietrza nie brać.
B@tman Opublikowano 16 Października Opublikowano 16 Października (edytowane) No to zakładam że jest zepsuty bo puszcza w 2 strony Widziałem gdzieś jeszcze opis że należy zatkać kciukiem kruciec od strony silnika i wciągać powietrze krućcem co idzie do turbiny membrana ma wtedy pracować ma być słyszalna sprężyna że chodzi góra dół Edytowane 16 Października przez B@tman
przem8 Opublikowano 16 Października Opublikowano 16 Października Separator ma puszczać w obie strony. Jak się zatka jeden z króćców i zasysa drugim powietrze to membrana ma się zamykać. Jak się nie ma o czyms pojęcia to lepiej nie pisać....
B@tman Opublikowano 16 Października Opublikowano 16 Października Problem powstał.podczas jazdy nagle zaczęło trząść budą vcds pokazał błąd czujnika temperatury w termostacie błąd p1292 Wibracje odczuwalne w zakresie 800 do 2000 obrotów na kierownicy lewarku budzie nie ma falowania obrotów ktoś ma jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić ?? Termostat wymieniony na nowy błąd zniknął Świece nowe Cewki Ok sprawdzone Przepustnica nowa na aucie 2 mc adaptowana przeplywomierz nowy wtryski nowe 4 szt oryginał Dv sprawdzony działa poprawnie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się