Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Po gazie cieknie, leje się woda


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiatam wszystich!! niedawno zalozylem instalacje LPG sekwencje do mojego audika A4... mam problem a mianowicie strasznie mi cieknie a wrecz leje sie woda z tlumika koncowego..czy to jest normalne??? kiedy stane na suchym asfalcie to za chwile mam kałuże wody pod rura..czym to jest spowodowane??mial ktos z czyms takim do czynienia?? pozdrawiam

Opublikowano

To normalne przy spalaniu na gazie.

Opublikowano

Już mnie tego w podstawówce uczyli :)

Każdy węglowodór utlenia się dając CO2 i H20, a że na razie jest zimno, to te duże ilości pary wodnej szybko się skraplają.

Sadzę, że gdy będzie cieplej, problem w dużym stopniu ustąpi.

Opublikowano

nie wiem czy to takie normalne, bo ja kałuzy wody nigdy nie mam. Oczywiscie jak go ostro przegazujesz kilka razy to coś wody wyleci, ale na jałowym kałuza mi sie jeszcze nigdy nie zdazyła. Może poprostu Ty tak masz

Opublikowano

Dobrze jest wywalić kata i wstawić tłumik przelotowy- rury będą się lepiej podgrzewać i wody będzie za każdym razem mniej. Można też u dołu puszki wywiercić mały otwór żeby woda swobodnie wylatywała.

Opublikowano

Ja mam oproznionego kata i wspawaną w niego rurke przelotową więc może dlatego nie mam tego efektu

Opublikowano

Ja nie mam zamontowanego gazu i w moim 1.6 woda z rury leci od "zawsze". Czytałem, że to norma także ja tym wogóle się nie przejmuję.

Opublikowano

Też się nad tym zastanawialem. W mojej 1.8 też kapie woda od kiedy ją kupiłem, mechanik mówił że norma, nie bardzo wierzyłem ale mam już potwierdzenie.

pozdro

Opublikowano

Zacytuję wypowiedź osoby zajmującej się dystrybucją gazu, którą znalazłem kiedyś w necie, coś w tym prawdy jest :mysli:

....Odnośnie wody w gazie: cyt. "czy to mozliwe zeby 'nalac' na stacji gaz z woda i teraz woda chlupie w butli, ktora rdzewieje mi od srodka i rdza leci do reduktora?"

1. Tak, to jest możliwe i co ciekawe, dosyć często spotykane tyle, że z małą ilością wody silnik sobie poradzi. Czasem prychnie zakaszle i pracuje dalej. Gorzej z wtryskiem, tu może być ZONK!.

2. Co do pyłu: cyt. "to ta brunatna wydzielina, to jest to co "Śmierdzi", czyli jakaś substancja, którą dodaje się do gazu żeby miał charakterystyczny zapach".

Nie. Ta wydzielina jest biała. Brunatna od rdzy; niekoniecznie z twojej butli. I nie wydzielina tylko proszek do wytrącania wody z butanu. W normalnych warunkach osadza się jako pył na filterku. Po to się go co jakiś czas czyści. Jesli jednak wody jest za dużo to robi się biała piana. Zatyka filterek, dysze i wszystko co może. Najczęściej nawet nie dasz rady daleko odjechać. Przykra sprawa ale prawdziwa. W takim wypadku jedziemy na stację gdzie tankowaliśmy i składamy reklamację. Przedstawiamy fakturkę ze specjalistycznego zakładu za czyszczenie instalacji i domagamy się zwrotu pieniędzy. Z reguły pieniądze oddają, bo gość ze stacji przekazuje fakturę dostawcy gazu, a ten nie chcąc tracić renomy pieniądze zwraca. Chyba, że jest to stacja niefirmowa - to nie oddadzą bo biorą gaz skądkolwiek, byle taniej.

Innym sposobem jest zatankowanie czystego propanu, ale nie jest on dostępny na stacjach więc ten sposób odpada.

A skąd się to bierze nagle w dużej ilości? Otóż na stacjach LPG nie powinno się opróżniać zbiornika do zera - 10% to margines bezpieczeństwa. W miarę upływu czasu w zbiorniku na stacji osadza się ten proszek, rdza, itp. Jeśli stacyjnik wydudni gaz do zera, to przy najbliższej dostawie ciśnienie gazu z autocysterny może po prostu zdmuchnąć osad ze ścianek i pierwszy zatankowany samochód ma pozamiatane.

3. Woda w cysternach: cyt. "gadałem kiedyś z dostawcą gazu do stacji i mówi że jak dostają cysterny LPG od ruskich to średnio 2 tony wody najpierw spuszczają"

Znasz ten kawał?:

Rybak do rybaka:

- Opowiadałem ci o tym szczupaku, którego złowiłem w zeszłym tygodniu?

- Tak, trzy razy. I co, dalej rośnie?

Tu jest tak samo. Fakt, przy przeładunku na granicy czasem jest dużo wody. Gaz, zanim trafi na stację jest wielokrotnie przelewany. Cysterny kolejowe krajowe są odwadniane regularnie, Ale nigdy jeszcze nie spotkałem takiej, w której byłoby więcej niż 200 L. Na 40 ton to jest nic. W 95% nie ma ani kropli wody.

4. Cytat: "Odkąd tankuję gaz na shellu problem z wodą sie skończył i syfem wodnym czy taką mazią-z miksera".

He, he. A jak myślisz, skąd shell, i nie tylko, bierze gaz???

W Polsce gaz jest przeważnie z Rosji i z Norwegii. Tego drugiego mniej bo droższy. To jest kwestia dbałości o czystość przez firmę dystrybucyjną.

5. Skład mieszanki. Mieszanka gazów propan - butan. W lecie może być więcej butanu (około 60-40), w zimie odwrotnie. Czysty butan przy -2 C zachowuje się jak woda. Możesz go wlać do słoiczka i postawić na parapecie. Nie będę wdawał się w szczegóły bo szkoda czasu. Ale w zimie przy mrozie można się pomylić.;-)

6. NA CO UWAŻAĆ?

- Jeśli czujesz zapach kiszonej lub zgniłej kapusty to jest znak, że najpewniej w gazie znajduje się woda.

- Na stacji LPG pytaj o ciśnienie na zbiornikach. W zimie 3-4 atmosfery, w lecie 5-7. Jeśli w lecie w zbiorniku ma 2 atmosfery to prawdopodobnie handluje prawie czystym butanem. W butanie najczęściej jest woda, wóz jest słaby, itp.

- W miarę możliwośći tankuj zawsze na stacjach firmowych z logo znanej firmy. Z reguły duże firmy dbają o jakość gazu. Na małych prywatnych czasami biorą skądkolwiek, byle taniej. Stąd słaba jakość gazu (woda, za dużo butanu, itp.). Najlepiej przy tankowaniu zapytać mimochodem, skąd biorą gaz i wszystko jasne....

Opublikowano

wycięcie kata nie zmniejszy problemu z iloscia pary i wody a wrecz przeciwnie, wyciencie katalizatora jest opłacalne tylko wtedy jesli go dobrze sprzedasz :)

Opublikowano

normalna rzecz. jak miałem kata, to było troche mniej tej wody, po wycięciu chlapie bardziej. nie ma sie czym przejmować :)

myślę że wiercenie dziury w puszcze nie jest dobrym pomysłem :thumbdown:

Opublikowano

ja mam kata i mój węglowodór nie wydziela H20 w stanie płynnym (kapiącym z rur) więc nie wiem od czego to zależy... :mysli:

Opublikowano

a w ADP 1,6 bez LPG może być woda w tłumiku ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...