Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 b7 2.0 BLB pompa oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam jak w tyule a4 b7 2.0 blb ma 300 tys najechane i jak narazie ok dopiero kupiłem jakie sa objawy jak by sie zaczynala pompa oleju swirowac i jej osprzet naped l. Iczy moze 300 tys tomoze niemiec naprawial czy tyle moze przejechac ?

Opublikowano

Nie mialem zadnych objawow ale wymienilem imbusik 6katny placilem  300 albo 400zl przy 200tys.

Opublikowano

U mnie robiłem przy 240 tyś. i już był dość mocno wyrobiony i ten imbus oraz gniazdo i było słychać metaliczny odgłos, dzwonienie od spodu silnika. Wymieniłem cały dół na bezawaryjny :D czyli od 1,9 i teraz spokój :pali:

Opublikowano
13 minut temu, Miczas77 napisał:

Ja mam 300 i nw czy wymieniac czy czekac na jakies objawy ale.moze byc zapozno a byla roznica nowy imbus a stary?

Ja tam nic nie zauwazylem.

Opublikowano

Mam tez blb,mechanik mowil ,ze byl wyrobiony,ale co ma powiedziec to jego praca mowi to co Klient chce uslyszec.Podobno tez  jakis specjalny klucz zamawiali.Audi chodzilo  tak jak wczesniej.

Opublikowano

Zadnych  odglosow nie uslyszysz,jedynie pojawi sie komunikat oil presure czy jakos tak ,wtedy laweta i do mechanika.

Opublikowano

Nie wiem,moze ktos  inny zna ten temat.

Opublikowano

Imbusik kup w vw albo audi zawies do mechanika I tyle 

Opublikowano
3 minuty temu, Miczas77 napisał:

S np. Z1.9 swapa zrobic ciezko czy tylko caly zestaw pompy z 1.9 zamienia sie na ten co jeat?

Ja oczywiście samemu tego nie robiłem tylko w warsztacie :) i to było 2,5 roku temu, ale wiem ile płaciłem wtedy - nowa pompa oleju, olej i wymiana 2100 pln

Opublikowano
2 minuty temu, Przemyslaw1989 napisał:

Imbusik kup w vw albo audi zawies do mechanika I tyle 

Dokładnie, koszt w sumie niewielki, ale spokój za to w czasie jazdy :D

Opublikowano

Zaglądaj tam jak najszybciej, imbus kosztuje 15 złoty, a jak się obróci to będziesz zmieniał silnik. Mój imbus skończył życie przy189 tyś. Silnik pięknie chodził i nagle pompą stanęła i obróciło panewki na wale. 

Opublikowano

Mi mój zaufany mechanik który wyciągał i diagnozował nie jedną już pompę z 2.0 tdi mówi im auto częściej razy się odpala tym imus szybciej się wyrabia. W moim przypadku takiego użytkowania przy 200k był już prawie okrągły 

Opublikowano
19 godzin temu, hager84 napisał:

Mi mój zaufany mechanik który wyciągał i diagnozował nie jedną już pompę z 2.0 tdi mówi im auto częściej razy się odpala tym imus szybciej się wyrabia. W moim przypadku takiego użytkowania przy 200k był już prawie okrągły 

I wystraczylo imbus wumienic? Czy gniazdo tez dostalo?

Opublikowano (edytowane)

Wytarcie imbusa nie daje żadnych objawów. Tracisz smarowanie i w większości przypadków zacierasz co najmniej turbo. Przy tym przebiegu raczej ktoś już w to ingerował, jeśli nie to nie zwlekałbym ani chwili i oddawał do zrobienia. Żadnych specjalnych kluczy do tego nie potrzeba. Nie baw się w pompy od 1.9 bo wyrzucisz wałki balansujące i silnik będzie pracował  gorzej. Nie wymieniaj też samego sześciokąta bo to dobre na krótką metę, przy tym przebiegu gniazdo tez na pewno też wymaga poprawy. Najlepsze i jedyne słuszne rozwiązanie według mnie to regeneracja gniazda na większy imbus ( koszt około 600zł). Na forum jedna firma ogłasza takie usługi ( + rabat dla forumowiczów). Dają gwarancję o ile pamiętam 3 lata lub 100 tys.km. Druga sprawa to napęd łańcuchowy zamiast kół zębatych. Tutaj też ślizgi są wadliwe i należy albo wymienić cały komplet albo przy okazji naprawy sześciokąta zmienić moduł na taki pod koła zębate ( około 1800zł z wliczoną regeneracją sześciokąta) lub samemu kupić koła zębate i moduł od np bpw, dać do regeneracji 6 kąta  i zmieniać ( ja wybrałem tą opcje 4 lata temu wyniosło mnie 1000zł całość, do dziś śmiga bez problemu). 

Edytowane przez pitasss10
Opublikowano (edytowane)

Z Panstwa teori wychodzi, ze najlepiej nie odpalac samochodu hehe bo sie szybciej wytrze to po co samochod jest ?????zrobic  remont pompy za 2100zl  hehe moze lepiej postawic  15letnie auto w ogrodzenie zeby sasiad widzial,ostatnio lakiernik  mi mowil  ze mozna sciagac  te samochody za 10tys zlotych a ma szrotach co drugie auto jest ma czesci. Pytanie czy inwestowanie  na taka skale ma sens ???

Edytowane przez Przemyslaw1989
Opublikowano
22 godziny temu, pitasss10 napisał:

Wytarcie imbusa nie daje żadnych objawów. Tracisz smarowanie i w większości przypadków zacierasz co najmniej turbo. Przy tym przebiegu raczej ktoś już w to ingerował, jeśli nie to nie zwlekałbym ani chwili i oddawał do zrobienia. Żadnych specjalnych kluczy do tego nie potrzeba. Nie baw się w pompy od 1.9 bo wyrzucisz wałki balansujące i silnik będzie pracował  gorzej. Nie wymieniaj też samego sześciokąta bo to dobre na krótką metę, przy tym przebiegu gniazdo tez na pewno też wymaga poprawy. Najlepsze i jedyne słuszne rozwiązanie według mnie to regeneracja gniazda na większy imbus ( koszt około 600zł). Na forum jedna firma ogłasza takie usługi ( + rabat dla forumowiczów). Dają gwarancję o ile pamiętam 3 lata lub 100 tys.km. Druga sprawa to napęd łańcuchowy zamiast kół zębatych. Tutaj też ślizgi są wadliwe i należy albo wymienić cały komplet albo przy okazji naprawy sześciokąta zmienić moduł na taki pod koła zębate ( około 1800zł z wliczoną regeneracją sześciokąta) lub samemu kupić koła zębate i moduł od np bpw, dać do regeneracji 6 kąta  i zmieniać ( ja wybrałem tą opcje 4 lata temu wyniosło mnie 1000zł całość, do dziś śmiga bez problemu). 

?????????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...