Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ubytki oleju i płynu chłodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem w swej a4, związany z ubytkami oleju i płynu chłodniczego. Zacznę wpierw od oleju, przy spokojnej jeździe głównie po miesci bądź krótkich odcinkach ekspresówki oleju nie ubywa. Natomiast wyjazd w trase i przeciągniecie powyżej 120-130 km/h kończy się jego ubytkiem. Włącznie na ok 10tys spala ok  1litr. 

A co do płynu chłodniczego w listopadzie 2018 wymieniany był sławetny krócieć który już nie wytrzymał próby czasu ponoć wtedy to już był zamiennik więc chyba wcześniej też ktoś go wymieniał.

Do grudnia czyli ponad rok czasu wszystko było w porządku. Natomiast w okolicach świat przed dłuższą trasą byłem zmuszony dolac nieznacznie płynu.

Dziś 16/01/2019 czyli niecałe 2000km od tamtego czasu znów był ubytek na ok 200ml 

Jeśli chodzi o oliwę, czy tym faktem ubytku się przejmować czy ten typ tak ma przy prędkościach powyżej 130  i obrotach ok 4000tys

A co do płynu czy możliwę, że krócieć się zużył tak szybko i znów konieczna była by jego wymiana?

Tak samo jak i rok temu brak plam bądź innych sladów, że gdzieś ucieka. Temperature trzyma na 90. Ani razu ani kontrola oleju ani komunikat o niskim poziomie płynu nie pojawił się.

Poprostu z przyzwyczajenia raz na jakiś czas zaglądam i pilnuje tego aby nie być zaskoczonym. 

Olej zalewany Total 5w40, 

 Z góry dzięki za pomoc i wszelki sugestie gdzie szukać problemu.

 

 

Opublikowano (edytowane)

Kolego w profilu rocznik to nie twój tylko twoich czterech zer.

Pochwal się ile ten pojazd ma nalotu.

Co do oleju to ja bym się nie przejmował. Jak zacznie znikać 1L na 1000km to będziesz miał powody do zaniepokojenia. To może nie jest wzorowo ale u mnie na 10kkm też tyle ubywa.

Co do płynu to musisz obejrzeć porządnie silnik od góry i od dołu. Masz Lepszy Pałer zainstalowany więc może uciekać gdzieś z na połączeniach gdzie wpięty jest obieg do ogrzewania parownika. Płyn zostawia ślady bo zazwyczaj jest barwiony. Tam gdzie ucieka będą plamy. Auto na kanał, latarka w dłoń i do dzieła.

Edytowane przez maciej_m
Opublikowano

1litr na 10 tysięcy to niewiele, przyczyną jest zużycie silnika pierścienie uszczelniacze zaworowe. Co do płynu niektóre tak mają szczególnie te tanie że potrafią odparowywać.

Zamień płyn chłodniczy na lepszej jakości

Opublikowano

OK Już poprawiłem rocznik. Obecnie o ile wierzyć w licznik to u mnie prawie 270 tys. Jak kupiłem miał 234 tys i odrazu wpadło LPG. 

Co do płynu jaki polecacie, bo też w sumie się nad tym zastanawiałem, ale w sumie sklepach częściej widzę że  jest borygo, petrygo, plak i ten ostatni właśnie mam zalany od samej wymiany rozrządu w marcu 2018.

Jak mechanik wymieniał króciec i trzeba było uzupełniać braki to był po części  jeszcze  papisem z tego co kojarze.

 

 

 

Opublikowano
W dniu 18.01.2020 o 15:18, asebq napisał:

Co do płynu jaki polecacie

Febi = dobra jakość + dobra cena

Opublikowano

ok to będę się rozglądał za takim płynem, Dzięki za pomoc i informację

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...