Yaro2694 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Witam, jakiś czas temu kupiłem a4 b7 1.8t Q, po doprowadzeniu jej do stanu używalność i(hamulce, rozrząd płyny itp.) oraz zagazowaniu wszystko było wporzadku zrobiłem ok 6 tys km no i coś zaczęło się dziać. Problem 1. Silnik po osiągnięciu temp 90st pracuje w porządku ale co jakiś czas zadrży tak jakby gubił zapłon. Myślałem że to wina świec i cewek założyłem beru i ngk prf6q niestety nie pomogło, dodatkowo podczas jazdy pod obciążeniem przy jednostajnym trzymaniu nogi na gazie czuć jakby ktoś dodawał/ujmował gazu (szarpie) niezależnie od biegu, na gazie jest to bardziej odczuwalne niż na benzynie. Korek wlewu oleju podskakuje i chyba tak powinno być. Po podpięciu pod komputer nie wyskakują żadne błędy. Problem 2. Od jakiegoś czasu zaczął ubywać olej ok 0.5-0.7l przez te 6tys dolałem wiec zacząłem oglądać auto pod względem wycieków i natrafiłem na cos takiego: Kupiłem zmywacz po wycierałem co się dało i po 50km jest tak: Czy na połaczeniu tego zaworu z głowica jest jakaś uszczelka, oring czy coś co mogło się wygnieść? Przy pracy silnika i oglądaniu tego miejsca na lusterko pojawiają się dam banki powietrza i olej. Kolejnym problemem i kurcze wydaje mi się że gorszym jest to: I z drugiej: Czy wystarczy sama wymiana opasek czy rozglądać się za nowymi wężami? Czym ew wyczyscic intercooler z oleju bo jeśli tu jest to w środku pewnie też, nie odkręcałem jeszcze przewodów więc nie umiem określić ile go się tam znajduje. Co może być przyczyną że się tam pojawił? Czy IC mógł się przez niego zapchać i to bedzie powodować niedostatek powietrza i szarpanie oraz uczucie wypadania zapłonu na jałowym? Proszę o pomoc, ew mogę podjechać do kogoś kto ogarnia logi jeśli miałoby to pomoc w diagnozie bo ja z tego tematu jestem zielony. (okolice Chrzanowa/ małopolskie)
JarekST202 Opublikowano 20 Stycznia 2020 Opublikowano 20 Stycznia 2020 Jeżeli masz olej na połączeniu tych rur to przede wszystkim puszcza turbo, dodatkowo skoro to widać na zewnątrz to muszą tam być jakieś nieszczelności. Masz na forum kupę informacji o sprawdzaniu szczelności w dolocie więc szukaj. Każda najmniejsza nieszczelność w tym silniku powoduje anomalia w prawidłowej pracy silnika.Turbo może też już nie pompować tyle ile powinno ale o tym jak sprawdzić masz też kupę informacji na forum,między innymi logi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się