Patrykjagoda Opublikowano 15 Listopada 2016 Opublikowano 15 Listopada 2016 Damy radę zrobi się jutro wahacze będą u mnie i zacznie się modyfikacje:) oby drgania ustaly:)
vex87 Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 Witam. Mam pytanko. Ostatnio znalazłem wahacze z polifta czyli 75mm/M14. Oczywiście w moim audi mam 65mm/M12. Czy jest możliwość wymiany samych sworzni w wahaczach na te z mniejszym stożkiem i śruba z gwintem M12. Znalazłem nowe sworznie za 60zl, wtedy nie musiał bym się bawić w przetaczanie tulejek itp. Dzięki za odpowiedz. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Patrykjagoda Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 Te sworznie są wymienne ale obok wahacza banana z tego co pamiętam a ten wahacz nie ma opcji wymiany samego sworznia jedynie cały wahacz
vex87 Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 Czyli w bananie M14 jest niewymienny natomiast da się wymienić jedynie w bananach M12? W takim razie pozostaje zakup 75mm/M12 lub 75mm/M14 i przetaczać tuleje... Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Patrykjagoda Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 (edytowane) I tu i tu nie jest wymienny. Jedynie przeróbka z tuleja Edytowane 18 Listopada 2016 przez Patrykjagoda
PJ3 Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 Kup 75/12 i będziesz miał problem z głowy.
vex87 Opublikowano 18 Listopada 2016 Opublikowano 18 Listopada 2016 Tak chce właśnie zrobić, tylko ze szukam części używanych i jest problem z numerami tzn. Inny jest numer na bananie a inny numer części. Dziś oglądałem 2 wahacze z tulejami 75mm natomiast oba miały gwinty m14. Jak pisze do sprzedawców na alledrogo żeby sprawdzili to mówią ze wszystkie są takie same i ze noe rozumieją o co mi chodzi bo przecież numer jest na bananie. Oba 75mm/M14 (mierzyłem suwmiarką) niestety sprzedawca nie miał tulejek. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Patrykjagoda Opublikowano 20 Listopada 2016 Opublikowano 20 Listopada 2016 Setup udany. Kupiłem wahacze z lifta z 2014r 75mm gwint m14 ale tylko z nakretkami bez tulei. I to wystarczy:) Wybilem swoje palnikiem podgrzać i wybić i do tokarza który bez problemu stoczył stożek pod m14 oczywiście przymiarki czyli wahacz też potrzebował i stary do porównania jak siedział żeby odwzorowanie zrobić Po montażu niestety zbieżność od nowa ale za to już wibracji nie przenosi na karoserie:):):)
quadral20004 Opublikowano 20 Listopada 2016 Opublikowano 20 Listopada 2016 zbieznosc?? nic wspolnego nie ma.sprawdz sobie lepiej geometrie.co grzales?? zwrotnice?
Patrykjagoda Opublikowano 11 Grudnia 2016 Opublikowano 11 Grudnia 2016 (edytowane) Jednak na autostradzie dalej coś przenosi czasem nie czasem tak Jadąc stała prędkością jest najgorzej. Chodź czasem zanika. Spróbuję wywazyc dynamicznie i na samochodzie koła To jest takie dziwne bo nie czuć tak aż na kierownicy jedynie bardzo na okolicach nóg siedzeniu zwłaszcza pasażera A więc jestem po wywazeniu dynamicznym i na samochodzie i jest lepiej. Ale ale dalej są wibracje. Z tym że nie ma na kierownicy tylko na fotelach ogólnie na karoserie przenosi Mam ponoć lekkie luzy na przegubach ale lekkie chyba mają być prawda? I lekko spekane górne wahacze. Może to wpływać na to? Nic nie stuka. Ale czemu nic na kierownicy nie czuć? Do 110 jest idealnie Jednak wina były opony. Zmieniony komplet opon na nowe i już nic nie bije.... Wyszła nie potrzebna zmiana wahaczy może coś też dało ale nie tyle co zmiana opon. Wyważenie normalne i nie ma bicia a wcześniejszy komplet opon na dynamicznym i na samochodzie i dalej było. Więc warto opony ok Edytowane 26 Listopada 2016 przez Patrykjagoda
vex87 Opublikowano 14 Stycznia 2017 Opublikowano 14 Stycznia 2017 Dziś kupiłem wahacze m12/75mm. Po zamontowaniu dam znać co i jak.
tomek2111 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Drodzy forumowicze borykam się z drganiami na kierownicy przy prędkości od 110 do 120km na godzinę przy felgach 245/40/18.Mam auto z końca 2008r. wiem że odeślecie mnie na dział z tulejami na wahaczach dolnych,ale tak na samym początku napisze co już przerabiałem.Felgi są proste dobrze wyważone oraz nie pokrzywione,do tego nowiutkie opony zimowe pirelli z homologacją audi i nic nie pomogło więc pojechałem na kontrole pojazdów i na szarpakach nic nie wykazało ale jak już to pan stwierdził że ewentualnie na bananach wymienić tuleje co są przy karoserii ale zaznaczył że są według niego całe,ale je i tak wymieniłem na nowe dobrej pulki no i co żadnej zmiany.Chcę jeszcze zaznaczyć że drgania te są tylko odczuwalne na kierownicy i to nie zawsze,ale jak już to tylko przy stałych prędkościach tak jak np;jadę 110-115 czy 120km na godzinę podczas przyspieszania nic nie odczuwam.Już tak naprawdę nie wiem co wymieniać już nawet myśle o piastach w kołach przednich,dlaczego.A no dlatego że dwa miesiące temu wymieniane były kompletne tarcze plus klocki też wyższej półki i tak po przejechaniu około 3tysięcy kilometrów zaczęło mi bić kierownicą przy hamowaniu,a wspomne tak na marginesie że nie myję auta po trasie ani nie wpadłem w wielką kałużę wody,ok tarcze zwalone dane na gwarancje,założone przechodzone i problemu z biciem nie ma ale za to jest buczenie które słyszalne jest przy hamowaniu z wyższych prędkości słyszalne tak do momentu uzyskania 100km na godzinę.I tak właśnie zadaje sobie teraz pytanie że może te piasty mają wpływ na tą wibracje gdyż jak zrobiłem trasę z polski do holandii to te wibrację były częstsze.I co wy na to
vex87 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Rozumiem ze masz tuleje 65mm i wymieniłeś je na nowe tez 65mm co w niczym nie pomogło? Może warto spróbować z wahaczami z tuleja 75mm. Ja wymieniam w sobotę i dam znać czy pomogło.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
tomek2111 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Tak mam tuleje 65mm i wymieniłem je na nowe i bez rezultatu,ok kolego czekam co tam u Ciebie się wydarzy
quadral20004 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Opublikowano 18 Stycznia 2017 boze to wymien je na 75 i problem zniknie!!! piszesz ze odeslemy cie na wachacze dolne,a nie czytasz ze trzeba wymienic je na m14 75mm.setki osob tak zrobilo i problem zniknal.proponuje kupic nowe lub uzywane .wymiana banalnie prosta.
vex87 Opublikowano 22 Stycznia 2017 Opublikowano 22 Stycznia 2017 Wymiana wahaczy z m12/65 na m12/75 zniwelowała 90% wibracji. Polecam wymianę każdemu który nie chce się bawić w przetaczanie tulejek ze zwrotnic. Dzięki za pomoc wszystkim którzy przyczynili się do rozwiązania problemu.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pepik92 Opublikowano 9 Lutego 2017 Opublikowano 9 Lutego 2017 Witam Ktoś może polecić jakiś dobry sklep z częściami bo chcę wymienić te nieszczęsne wahacze na polift ale na alledrogo same używki ew. komplety, a chciałbym wrzucić do swojego wozidupska nowe banany? Najlepiej średnia lub wyższa półka jakościowa. Zaznaczam że jestem zielony w temacie jakiejkolwiek mechaniki... Będę wdzięczny za jakiś link lub kontakt
vex87 Opublikowano 9 Lutego 2017 Opublikowano 9 Lutego 2017 55 minut temu, Pepik92 napisał: Witam Ktoś może polecić jakiś dobry sklep z częściami bo chcę wymienić te nieszczęsne wahacze na polift ale na alledrogo same używki ew. komplety, a chciałbym wrzucić do swojego wozidupska nowe banany? Najlepiej średnia lub wyższa półka jakościowa. Zaznaczam że jestem zielony w temacie jakiejkolwiek mechaniki... Będę wdzięczny za jakiś link lub kontakt Jeśli nawet kupisz poliftowe wahacze z gwintem m14 i tuleja 75mm w sklepie motoryzacyjnym lub ASO to i tak bedziesz musiał zdobyć tuleje ze zwrotnic poliftowych aby je przetoczyć . Tego niestety nie kupisz nigdzie w sklepie motoryzacyjnym czy też ASO.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się