Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Doładowanie AFNa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
5 godzin temu, Hezen napisał:

Kiedyś walczyłem ze zużyciem oleju a mianowicie prawie 1.5L na 10-12tys. km jakoś tak to było.

Po zdjęciu węża dolotu od strony wirnika, na muszli turbo kupe oleju. Więc odma w butelkę i zużycie oliwy spadło do 300-350ml na 10tys.

 

Nie do końca. Dalej tracisz olej tylko nie idzie on w dolot, a do butelki. Tak samo z olejem w dolocie, może złe nawyki, ale mnie mechanik mówił że w dolocie zawsze będzie olej przy dieslu, kwestia aby nie było go za dużo po prostu ('norma' to cienka warstwa prawie nie zauważalna, bardziej osad)

Opublikowano (edytowane)

Langista, zgadzam się w 100% 

Ale troszkę sprostuję, zużycie oleju spadło do 300-350ml po zalozeniu nowego zaworu ciśnienia odmy i to po tym jak ta wróciła z butelki na swoje miejsce czyli do dolotu. A to wskazuje że ten zawór nie spełniał swojego zadania.

Podczas testu z butelką przejechałem jakieś 4-5tys. km i zeszło do niej tyle co było na ściankach węża a na bagnecie ten sam stan i mój banan na gębie że taka pierdoła spowodowała sprzedaż auta przez poprzedniego właściciela ?

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Moglibyście zerknąć na logi z mojej a4? 

Opublikowano

Ogarniał ktoś z Was temat podgrzewacza na 3 świece za głowicą? 

Prad nie dochodzi. Podobno przekazniki 370 te dwa kolo ecu za nie odpowiadaja. Oba wyciągnąłem sprawdzilem, działają prawidlowo.

Temp na dworze mam 1, silnik zimny, dawalem temp i nawiewy na max, czekalem i nic. Pytam bo dosc wolno sie grzeje, termostat mam nowy, chlodnoca weze zimne a ja po 15km mam 90 stopni, cieplo robi sie po ok 6km, obadalem ten podgrzewacz, ktos przede mna odpial kable, swieczki sprawdzilem, kable podpialem, pradu brak

Opublikowano

Z tego co kojarzę, to te świece działają dopiero jak na dworze -5 jest.. o ile mowa o świecach w króćcu. Tak to normalnie Ci się nagrzewa, u mnie w AJM musiałem ok 20km zrobić żeby 90 na piecu było, a przy nowym termostacie z ASO ciepło z nawiewu zaczynało lecieć od 10km przejechanych.

Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, Langista napisał:

świece działają dopiero jak na dworze -5

Nie. Włączają się od <+5*C (od +5 w dół) 

Chyba grzeją, dziś jeszcze sprawdzę. Miałem tak, że przy +4,5 stopni z rana 77 stopni miałem po 13km. Dziś po ogarnianiu tego wczoraj zrobiłem przy temp +0,5 stopnia 13km i mam 90 stopni. Jest różnica. Dziś pomierzę. 

Aha, co mnie zdziwiło. Po 2km powietrze z nawiewów zaczeło już lekko ciepłe powietrze lecieć, już takie złamane to można było poczuć. 

Zastanawiam się też czy EGR (mam odpięty) ma znaczenie przy nagrzewaniu silnika. 

Edytowane przez Qldan
Opublikowano (edytowane)

A to cyferkę dobrze zapamiętałem, tylko nie ten znak przed ? to jak po takim dystansie masz już ciepłe z nawiewu to normalne, nawet bardzo dobrze bym powiedział, u mnie w V6 benzynie tak szybko ciepłe z nawiewu nie leci ? Bierz też pod uwagę to, że wilgoć powietrza robi swoje, im bardziej suche powietrze tym szybciej silnik się nagrzewa.

Co do EGR, to będzie to minimalna różnica, bo niby spaliny lecą z powrotem do komory spalania i silnik dostaje ciepło z wydechu zamiast zimna z dolotu, ale może by to zmieniło czas nagrzania o minutę, tutaj jest czyste zgadywanie. 

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Nadal cisza apropo moich logów... 

Na prawdę nikt nie pomoże? 

Opublikowano (edytowane)

Do czyszczenia zmienna geometria turbosprężarki. Przeładowanie.

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano
7 godzin temu, Tomnik napisał:

Do czyszczenia zmienna geometria turbosprężarki. Przeładowanie.

Przeglądałeś logi? 

Opublikowano (edytowane)
23 godziny temu, Qldan napisał:

Przeglądałeś logi? 

Tak. I właśnie te dane świadczą o dużym przeładowaniu.

Do sprawdzenia bieżnia strony gorącej na okoliczność ewentualnych, charakterystycznych półkolistych śladów, które są wynikiem obcierania się kierownic o ten element. Przetarcie delikatnym papierem ścierny  https://forum.vw-passat.pl/topic/2906-turbina-czyszczenie-kierownic/?do=findComment&comment=1795322

 

  

Edytowane przez Tomnik
Opublikowano

Dzięki. Bliżej wiosny (brak garażu) się tym zajmę. Odnośnik super sprawa, buszowałem po tamtym forum a na to nie natrafiłem - dziękuję. 

Opublikowano (edytowane)

Tak w ogóle to musze zrobić nowe logi bo auto nie wchodzi mi już w tryb awaryjny. Przy robieniu logów raz, że nie miałem egra (podciśnienia odpięte) a teraz mam sprawny, działający a wszystko podłączone jak w oryginale, a druga sprawa jest taka, że miałem jeszcze wtedy dwa węże do wymiany przy ecu i w samym ecu. Kolejna sprawa, że po tych zabiegach jezdzilem dosc ostro po A4 i teraz moge go cisnąć i notlaufa nie łapie. Aha nie wiem czy coś to ma wspólnego, ale ustawiłem też odpowiedni kąt wtrysku z 011 na 053. W wolnej chwili zloguje dynamicznie 11 i będę wiedział jak dmucha. 

Edytowane przez Qldan
Opublikowano

@Tomnik mógłbyś mi powiedzieć coś apropo Twojej interpretacji logów? Po czym stwierdzasz, że to na bank problem w zmiennej geometrii? 

Pytam bo sztanga pracuje, mogę palcami nią trochę poruszać. 

Zastanawia mnie bo oprócz tego, może być jeszcze walnięty n75 lub ktoś przede mną bawił się długością sztangi. Dlatego pytam skąd Twoje przekonanie o niesprawnej do końca zmiennej geometrii.

Opublikowano

Dziś zrzuciłem gruszkę, żeby obadać zmienną geometrię- przycinała się w połowie i nie dało się jej domknąć do końca. Wyciągnąłem suszare, wyczyściłem na glanc, zebrałem papierem na stole łopatki, złożyłem, zrobiłem loga- jest idealnie. 

IMG_20200220_112922.jpg

IMG_20200220_113207.jpg

IMG_20200220_123219.jpg

IMG_20200220_124054.jpg

Opublikowano
W dniu 19.02.2020 o 19:35, Qldan napisał:

Po czym stwierdzasz, że to na bank problem w zmiennej geometrii? 

Ano po tym, iż jest to częsta przyczyna problemu, co widać na załączonym/nych obrazkach. I o czym sam się przekonałeś...  

"Bronienie się" przed grubszą robotą jest zrozumiałe ale czasami lepiej posłuchać rad, zakasać rękawy, pozbyć się problemu.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Tomnik napisał:

"Bronienie się" przed grubszą robotą jest zrozumiałe

No tak- gruba robota to muszą być grube powody, żeby na darmo nie robić. Cieszę się bo problem się skończył. Turbo spoko wstaje i dmucha serią.

 

Także dziękuję za pomoc. 

Edytowane przez Qldan
Opublikowano

Cześć wszystkim. 

Wczoraj wymieniłem koras w mojej turbinie. Dmuchawka waliła olejem więc dostała nowe serce. Problem polega na tym, że auto gorzej się zbiera, ma większy lag niż stara konfiguracja. W nowym korasie musiałem jakoś ustawić ogranicznik (lever stop) dla vnt. Wkręciłem go tyle co na starym czyli o 3 pełne obroty, sztangi nie ruszałem. Wklejam logi gr 11 żebyście ocenili sami jak turbo wstaje. Powiedzcie co ruszyć najpierw, czy regulować ogranicznikiem (wykręcić go żeby spaliny miały mocniejszy kąt natarcia na wirnik) czy skracać sztange? 

 

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej...

 

Opublikowano (edytowane)

Czekaj, czekaj.. chcesz powiedzieć, że wymieniłeś środek turbiny, poskładałeś części tak, jak przyszły i nawet do wyważenia tego nie wysłałeś?

Edytowane przez Langista

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...