agoonzo Opublikowano 2 Września 2009 Opublikowano 2 Września 2009 u mnie też gasło dopiero po otworzeniu maski,dziwny objaw... jeszcze za mało kilometrów zrobiłem od wymiany,żeby stwierdzić,że już po problemie,ale mam nadzieję że wymiana zaworu pomogła .ja za samą odmę zapłaciłem prawie 170zł a za zawór koło 40zł , dlatego myślałem,że wymieniłeś samą odmę,bo napisałeś,że kosztowało cie to 170zł[br]Dopisany: 30 Sierpień 2009, 11:24_________________________________________________no i niestety ta nieszczęsna kontrolka znowu się zapaliła po przejechaniu ok.250km , a już myślałem,że będzie dobrze ...
p_s_y Opublikowano 2 Września 2009 Opublikowano 2 Września 2009 To teraz pytanie czy wymiana odmy coś da w Twoim przypadku. U mnie niestety nie dała nic (oczywiście jeśli chodzi o tą nieszczęsną kontrolkę poziomu oleju). U elektryka jeszcze nie byłem - ciągle zmienia mi się termin wizyty. Mam nadzieję że okaże się że czujnik jest walnięty, albo jakieś przebicie jest czy coś,... Dam znać po wizycie.
agoonzo Opublikowano 2 Września 2009 Opublikowano 2 Września 2009 To teraz pytanie czy wymiana odmy coś da w Twoim przypadku. U mnie niestety nie dała nic (oczywiście jeśli chodzi o tą nieszczęsną kontrolkę poziomu oleju). U elektryka jeszcze nie byłem - ciągle zmienia mi się termin wizyty. Mam nadzieję że okaże się że czujnik jest walnięty, albo jakieś przebicie jest czy coś,... Dam znać po wizycie. pewnie nic nie da wymiana tej odmy,dlatego się z nią nie spieszę. Na razie po wymianie wentyla odpowietrzającego nie pojawił się błąd 1745,więc połowa problemu z głowy .Daj znać jak uda ci się do czegoś dojść ,trzymam kciuki
p_s_y Opublikowano 3 Września 2009 Opublikowano 3 Września 2009 Niestety elektryk nie znalazł nic. Wg niego stan elektryki jest poprawny. Dodał iż jeśli kontrolka się będzie zapalała to wg niego jest do wymiany czujnik. Czyli już zaczynam się rozglądać za czujnikiem.
aramir Opublikowano 15 Września 2009 Opublikowano 15 Września 2009 a panowie a jakiego oleju używaliście do tej pory .... Bo u mnie kontrolka pojawiła się po wymianie oleju z 0w40 na 5w50 I zastanawiam się czy ten czujnik nie sprawdza gęstości oleju i trzeba teraz przestawić w komp. parametr gęstości ... Sprawdzę to w tym tyg. i dam wam znać Panowie ...
gregorypeck Opublikowano 15 Września 2009 Autor Opublikowano 15 Września 2009 A macie panowie ten dodatkowy zacisk na zaworze? taki jak na zdjeciu? (nie patrzcie na zólta strzalke tylko na tą srebrną opaske ze srubką) Przy wymianie odmy mi to zdjeli, ale zauwazylem ze tam jest sporo luzu wiec zalozylem spowrotem. Moze tamtedy zasysa lewe powietrze. Jezdze juz kilka dni i 17545 mi narazie nie wyskoczyl. Ale dalej walcze z 17536 - wczoraj czyscilem przeplywke zobaczymy czy cos pomoze. Wlasnie, moze moglby ktos zrobic logi ALTa statyczne i dynamiczne, bo malo tego na sieci dla porownania.
aramir Opublikowano 16 Września 2009 Opublikowano 16 Września 2009 oki dzisiaj to założę .... czyli opaska przed trójnikiem .... Dodatkowo poszukam w VAG`u jakiegos ustawinia odnośnie poziomu oleju .. pozdrawiam .... [br]Dopisany: 16 Wrzesień 2009, 07:29_________________________________________________oki włąśnie skończyłem oględziny !!!! Okazało się , że faktycznie jest lekka nieszczelność w miejscu które wskazał gregorypeck.... Wiec warto na to zwrócić uwagę. Jednak dodatkowo na VAG`u ( może być zwykły KTS), znalazłem coś takiego jak Termin badania serwisowego i Termin ruchomego badania serwisowego (czy coś w tym rodzaju). W przypadku ruchomego była zmienna dotycząca typu oleju. Standardowo była 1, ustawiłem 2 . Dlaczego ? Ponieważ według notatki jaka się pojawiła w kompie, dla 1 producent proponuje oleje z certyfikatem, czyli oleje np. Castrola ... Natomiast Ja zalałem tak jak wspominałem wcześniej, 5w50 Mobila 1.... Pojeżdżę teraz (po 100km powonieniem już wiedzieć) i sprawdzę czy obie poprawki coś pomogły ... [br]Dopisany: 16 Wrzesień 2009, 09:23_________________________________________________poszukałem jeszcze dokładniej.... jest to ustawianie kanału 45 i jest to oznaczanie typu oleju Są faktycznie 2 opcje o wartościach 1 i 2 gdzie: 1- zwykły olej 2- long life Ciekaw jestem jak po mojej ingerencji zareaguje komp. w aucie ... Okaże się po przejechaniu 100km...
gregorypeck Opublikowano 16 Września 2009 Autor Opublikowano 16 Września 2009 Według mnie to nie ma nic do rzeczy. Przestawienie z 1 na 2 wplynie co najwyzej na czas po jakim pojawi sie kolejna inspekcja serwisowa. Niedawno ten temat byl poruszany tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/b6_alt_informacja_service-t37002.0.html
aramir Opublikowano 16 Września 2009 Opublikowano 16 Września 2009 Pewnie tak będzie... Jednak tak jak mówiłeś , dobrze jest poprawić szczelność przy trójniku (metalowa opaska).. wyczułem tam palcem lekkie wycieki ... a tak po za tym to następnym razem zaleje Castrol`em silnik ...
gregorypeck Opublikowano 25 Września 2009 Autor Opublikowano 25 Września 2009 minelo juz troche czasu i jak? pomogla cos ta opaska albo wymiana oleju? albo cokolwiek innego?
aramir Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 u mnie nic sie nie zmieniło .... dokładnie po 100km błąd...!!!! Teraz zastanawiam się czy to nie jest wina oleju... dlaczego?: ponieważ pojawiająca się kontrolka, pojawiła mi się po wymianie rozrządu i naturalnie oleju na 5w50 Mobil... zanim dokonałem wymiany jeździłem z uszkodzoną odmą (w zasadzie to połowy jej nie było) i nic się nie działo... Teraz oczywiście wszystko jest cacy ale kontrolka denerwuje ... Postanowiłem poczekać do wiosny i wówczas znów zalać 0w40(jest rzadszy) i zobaczymy jak bedzie... Możliwe że olej będzie szybciej spływać do miski i kontrolka się nie będzie zapalać ...
gregorypeck Opublikowano 19 Października 2009 Autor Opublikowano 19 Października 2009 Moze dlatego ze zamiast odmy zalozyles gumowy waz o ktorym piszesz kilka postow wczesniej. Zrob logi i wklej na forum. U mnie byl problem z nieszczelnoscia i przeplywomierzem, opisalem je tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/b6_alt_bledy_17536_oraz_17545-t85370.15.html
aramir Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 może , ale przecież nie ma tam specjalnie wielkiego ciśnienia (tak mechanicy mówią).... aaa wcześniej tak jak pisałem, nie miałem prawie całej odmy(górna część węża) i nic się nie pojawiało ..???? Cóż oczywiście jak olej nie pomoże to wymienie odmę i trójnik , czyli nr 14 i 11 na rys. to będzie jakies 200zł [br]Dopisany: 19 Październik 2009, 12:08_________________________________________________cóż podjadę do kumpla i zrobimy pomiary na przepływomierzu .... (ale tak jak pisałem moc , obroty i praca silnika jest oki)[br]Dopisany: 19 Październik 2009, 12:12_________________________________________________właśnie z nim rozmawiałem i sugerował nalać oleju na max`a(poziom na max) i tak przejechać 100km ... jeśli nic nie pomoże to sugerował zakup nowego czujnika poziomu oleju ... lub wcześniej jego wyciągnięcie i obejrzenie... [br]Dopisany: 19 Październik 2009, 13:09_________________________________________________jeszcze jedno gregorypeck u mnie auto nie rejestruje tych błędów co u was się pokazywały przykładowo: 7545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich P1137 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean wiec może po prostu u mnie brakuje oleju i jest za mało ....
gregorypeck Opublikowano 19 Października 2009 Autor Opublikowano 19 Października 2009 hmm, wiec to tylko problem z kontrolką Oil MIN. U mnie bylo tak: Notorycznie zapalala sie kontrolka Oil MIN - poziom oleju w polowie miarki (Castrol 5w40). Po wymianie peknietej odmy i czwornika problem znikl ale powrocil za jakis tydzien a wraz z nim pojawily sie problemy z przyspieszaniem i bledy 17545 i 17536 (a to dlatego ze przy tej wymianie zostal zdjety dodatkowy zacisk na czworniku i widocznie jakims dziwnym trafem wlasnie wtedy zepsul sie przeplywomierz ). W miedzyczasie zauwazylem ze dzieja sie dziwne rzeczy z poziomem oleju: rano bylo w polowie a 20min po zgaszeniu silnika ponizej dolnej kreski - tak jakby gdzies go przetrzymywalo. W ASO dowiedzialem sie ze to normalne Mimo wszystko jednak postanowilem cos z tym zrobic, odstawilem samochod na parking przy serwisie na caly dzien tak zeby wszystko zdazylo sciec do miski olejowej, potem na zimnym silniku olej zostal sciagniety i zalalem nowym do pelna tym razem rzadszym Castrol Edge 0W40. Po tej akcji kontrolka juz mi sie wiecej nie zapalila - i teraz czekam czy mi sie zapali jak poziom spadnie do 50% miarki. Pozostaly tylko problemy z przyspieszeniem i bledy 17545 i 17536. Ale to juz inna historia opisana w osobnym watku: http://www.a4-klub.pl/smf/b6_alt_bledy_17536_oraz_17545-t85370.15.html
aramir Opublikowano 20 Października 2009 Opublikowano 20 Października 2009 gregorypeck wczoraj byłem sprawdzić poziom(po całej nocy) i okazało się ze jest blisko minimum... Z tego wszystkie zapomniałem że już w sumie zrobiłem 3300km dlatego ubytek , wiec teraz dolałem do końca na max ... zobaczymy co będzie .. a i obejrzałem dokładnie całą odmę, przy czwórniku(11) też nic nie cieknie.... PS.Postaram się też w przyszłości wymienić ten mobil na Castrol 0w40 ...ale to przy najbliższej wyminie oleju ...
gregorypeck Opublikowano 20 Października 2009 Autor Opublikowano 20 Października 2009 no nieeee, masz problem z Oil MIN i dopiero teraz sprawdziles poziom ?
aramir Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 nie do końca to wygląda tak jak myślisz.... Tak jak pisałem : 1. Kupiłem auto i przejechałem nim 300km (nie pokazywał się błąd) 2. w 06.2009 wymieniłem rozrząd, filtry oraz olej na Mobil 5w50 3. Chłopaki wlali mi 3,5l zostało mi na dolewkę 0,5 l (podziałka 1/2 bagneta) 4. Po jakimś czasie nie przejeżdżając 100km , zauważyłem urwaną odmę.. 5. Założyliśmy karbowany wąż .. 6. Udało mi się wyjechać dalej (>100km) i o dziwo wyskoczył mi komunikat o niskim poziomie oleju ... 7..... a dalej to już wiesz co się działo W między czasie sprawdzałem poziom oleju i oscylował w pobliżu 1/2 podziałki. Robiłem dolewki , które wyniosły 0,5 l ... Teraz sprawdziłem poziom okazało się ze znów mi zaczyna brakować oleju ... Wiec dolewam kolejne 0,5l i w sumie będzie 1 L /3300 km ... W tym wszystkim mnie zastanawia, czy problem poziomu oleju to nie problem za mało dolanego oleju (według katalogowego, powinno wejść 4L, czyli na max) i może takiego poziomu powinienem się trzymać.... a odma to tylko zwykłe odpowietrzanie układu korbowego... bo co ona może mieć wspólnego z poziomem oleju. Bardziej bym był skłonny uwierzyć,że odma może powodować zaburzenia w pracy silnika.... Cóż pojeżdżę z pełnym poziomem oleju i się okaże jak będzie reagował czujnik ...
p_s_y Opublikowano 31 Października 2009 Opublikowano 31 Października 2009 Witam, Ja poradziłem sobie doraźnie z kontrolką oleju - co kilkaset kilometrów sprawdzam stan oleju i jakby co to dolewam. Może faktycznie te silniki jedzą ten olej Przy następnej wymianie (za kilka tyś) rozważę zmianę oleju z 5w50 na 0w40. Tak samo posłuchałem rad i założyłem 2 zaciski na rurce (wydaje mi się że na rysunku ma ona nr 11 - wcześniejszy post). Dodatkowo sprawdziłem błędy silnika. Miałem 2: 17887 Podciśnienie,hamulce - uszkodzenie mechaniczne zwarcie do innego wyjścia - BŁĄD SPORADYCZNY 16804 System katalizatora poniżej progu wydajności strona 1 zbyt mała oporność - BŁĄD SPORADYCZNY Hamulce mogą być wynikiem konieczności szybkiego zatrzymania się z prędkości ok 180 do prawie 0, a co do katalizatora to nie mam pojęcia - może to GAZ. Mam nadzieję że to pomoże - jak nie to dam znać. Pozdrawiam, Łukasz[br]Dopisany: 31 Październik 2009, 09:54_________________________________________________Dziś się załamałem. Pod samochodem znalazłem małą plamę oleju. Na kanale okazało się że mam gdzieś wyciek (najprawdopodobniej na łączeniu silnika i skrzyni). W przyszłym tygodniu umówiłem się na wizytę u mechanika. Ciekawi mnie czy to była przyczyna zapalania się kontroli oleju, a wcześniej ją po prostu przeoczyłem czy to coś nowego.
aramir Opublikowano 6 Listopada 2009 Opublikowano 6 Listopada 2009 cóż po przejechaniu 100km wyskoczyła kontrolka (olej prawie na max`a , brakowało 2mm na bagnecie) .... Teraz czekam tylko, aby w przyszłym roku wymienić cały olej na 0w40 .... Pozd. a i szczere współczucie wobec p_s_y z racji usterki
gregorypeck Opublikowano 6 Listopada 2009 Autor Opublikowano 6 Listopada 2009 kurcze no moj problem byl identyczny Zoltej kontrolki od oleju juz dawno nie widzialem ale trzymam poziom na max - moze wlasnie dlatego sie nie zapala i moje stwierdzenie ze to byla wina dziurawej odmy jest bledne. Pisalem wczesniej ze olej w dziwny sposob splywa do miski: rano bylo MAX a od 20min do 3godzin po zgaszeniu silnika - w polowie miarki. Tak bylo jak mialem CastrolTXT 5w40. Teraz mam Castrol Edge 0W40 i nie ma tego efektu - w 15min wszystko zlatuje do miski. Czy ktos to jeszcze zauwazyl u siebie ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się