Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dezaktywacja systemu EVAP


TomOskroba

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie niewiele nacieszyłem się seryjną mocą po wymianie DP ponieważ padł mi zaworek odpowietrzania paliwa.szybka diagnoza na podstawienie objawów i błędów vaga(zaworek nie cyka) Błąd evap od razu spowodował błąd lewego powietrza i wskoczył w tryb awaryjny. Nie mam zamiaru wymieniać tego zaworka/zaworków. Wyczytałem w necie, że możliwość zaślepienia odpowiednich węży, a elektrycznie zostawić evap aktywny tak aby nie powodował błędów. Jest jeden temat. Opisem co trzeba zaślepic. Problem polega na rym, że bez zdjęć. Czy ktoś to robił w 1.8T i jest w stanie pomóc ?(również fotorelacja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiliśmy to w 20vt naście razy. Nie mam fot. ale wszystko odbywało sie przy okazji usuwania SAI. Nie bawiłbym się w częściowe usuwanie zaślepianie. Możesz usunąć w całości z SAI i podjechać do tunera na DTC OFF. 

Mówie o sai bo jest to częściowo powiązane z EVAPem. Przy usuwaniu evapa dodatkowo musisz pamiętać że musisz na nowo podpiąć zawór DV. 

Błędy będzie ci generować N249 i N112. Kiedyś robiłem takie adaptery które wpinałeś w miejsce zaworka i nie było błędów. 

Nie jestem fanem usuwania podzespołów ale niejednokrotnie to SAI robiło więcej problemów niż pożytku. Dodatkowo samochody mają swoje przebiegi i rzadko się trafia taki w którym jest wszystko szczelne, nie połamane itd. 

Poza tym dlaczego nie chcesz wymienić zaworka ?? To koszt bagatela 80-100zł i 2min roboty. 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, DarekS4 napisał:

Robiliśmy to w 20vt naście razy. Nie mam fot. ale wszystko odbywało sie przy okazji usuwania SAI. Nie bawiłbym się w częściowe usuwanie zaślepianie. Możesz usunąć w całości z SAI i podjechać do tunera na DTC OFF. 

Mówie o sai bo jest to częściowo powiązane z EVAPem. Przy usuwaniu evapa dodatkowo musisz pamiętać że musisz na nowo podpiąć zawór DV. 

Błędy będzie ci generować N249 i N112. Kiedyś robiłem takie adaptery które wpinałeś w miejsce zaworka i nie było błędów. 

Nie jestem fanem usuwania podzespołów ale niejednokrotnie to SAI robiło więcej problemów niż pożytku. Dodatkowo samochody mają swoje przebiegi i rzadko się trafia taki w którym jest wszystko szczelne, nie połamane itd. 

Poza tym dlaczego nie chcesz wymienić zaworka ?? To koszt bagatela 80-100zł i 2min roboty. 

 

No właśnie teraz tak na ceny popatrzyłem. Przeanalizowałem sprawę i jeżeli to tyle kosztuje to chyba nie warto się bawić w wywalanie osprzętu. Tym bardziej że on w niczym nie przeszkadza.. jeszcze jedno pytanie. Po prawej stronie jest taka mała gruszka. Za co jest ona odpowiedzialna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na silniku czy w którym miejscu ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, DarekS4 napisał:

Ale na silniku czy w którym miejscu ?? 

Zaraz obok zaworka po prawej stronie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, DarekS4 napisał:

zrób foto bo nie kojarzę 

Ok później cykne bo nie mam mozli teraz. Generalnie sprawa ma się tak ze Bosch kosztuje 200zl a jakiś no-name 100zl w Inter cars. Albo ryzykować no-name albo na szepcie kupić Ori używkę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i teraz jeszcze jeden temat. wyczytałem w necie jak sprawdzić ten zawór VAGIEM. rozgrzałem auto -> silnik -> nastawy podstaw.-> grupa 070 -> wynik testu EVAP ON.

no i lipa. wolałbym, żeby ten zawór był trzaśnięty bo bym wymienił i by było z głowy, a teraz to już nie wiem...jest jakiś zawór N115 ale nie wiem który to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którejś grupie, nie pamiętam już, jest procentowe otwarcie tego zaworu. Pokazuje coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, przem8 napisał:

W którejś grupie, nie pamiętam już, jest procentowe otwarcie tego zaworu. Pokazuje coś?

w grupie o70 akurat są dwie pozycje i tam skacze w jednej od 0 do 10 % w drugiej też. sam nie wiem w której grupie można to sprawdzić ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze pomyślałem, że sprawdzę zaworki o numerze:  058905291k 

link: 

WWW.CZESCIAUTO24.PL

Części zapasowe z OEM Numer 058905291K — Zawór sterujący, wlot powietrza pasuje do VW, AUDI, SKODA, SEAT Czesciauto24.pl — najlepsze oferty od wiodących producentów części zapasowych OEM...

ich działanie jest chyba proste.. w jedną stronę mają przepuszczać powietrze, a w drugą nie ? :D jest ich 4 z tego co widzę na rysunku.1468048207-U1445.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, TomOskroba napisał:

jest jakiś zawór N115 ale nie wiem który to.

To własnie ten o którym piszesz w swoim poscie 

możesz sprawdzić jeszcze n112 bo tez połowicznie może być to jego wina. Co do drożności zaworków zwrotnych to takie rzeczy w pierwszej kolejności musza być sprawdzone jak i szczelnosc całeg układu. 

Na Output test znajdź sobie zaworek i sprawdź. 

 

Edytowane przez DarekS4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.03.2020 o 07:01, TomOskroba napisał:

Panowie niewiele nacieszyłem się seryjną mocą po wymianie DP ponieważ padł mi zaworek odpowietrzania paliwa.szybka diagnoza na podstawienie objawów i błędów vaga(zaworek nie cyka) Błąd evap od razu spowodował błąd lewego powietrza i wskoczył w tryb awaryjny. Nie mam zamiaru wymieniać tego zaworka/zaworków. Wyczytałem w necie, że możliwość zaślepienia odpowiednich węży, a elektrycznie zostawić evap aktywny tak aby nie powodował błędów. Jest jeden temat. Opisem co trzeba zaślepic. Problem polega na rym, że bez zdjęć. Czy ktoś to robił w 1.8T i jest w stanie pomóc ?(również fotorelacja)

Napisz jaki dokładnie błąd masz, bład evap nie powoduje trybu awaryjnego, chyba że układ jest nieszczelny i lewe powietrze powoduje bład mieszanki i bład awaryjny. Lepiej naprawić ten zaworek i ewentulana nieszczelność, niesprawny układ i/lub niepoprawne wyłaczenie dtc powoduje ze nie działaja korekty długoterminowe co w dłuzszym czasie moze spowdować niemiłe skutki..

W dniu 7.03.2020 o 07:38, DarekS4 napisał:

Robiliśmy to w 20vt naście razy. Nie mam fot. ale wszystko odbywało sie przy okazji usuwania SAI. Nie bawiłbym się w częściowe usuwanie zaślepianie. Możesz usunąć w całości z SAI i podjechać do tunera na DTC OFF. 

Mówie o sai bo jest to częściowo powiązane z EVAPem. Przy usuwaniu evapa dodatkowo musisz pamiętać że musisz na nowo podpiąć zawór DV. 

Błędy będzie ci generować N249 i N112. Kiedyś robiłem takie adaptery które wpinałeś w miejsce zaworka i nie było błędów. 

Nie jestem fanem usuwania podzespołów ale niejednokrotnie to SAI robiło więcej problemów niż pożytku. Dodatkowo samochody mają swoje przebiegi i rzadko się trafia taki w którym jest wszystko szczelne, nie połamane itd. 

Poza tym dlaczego nie chcesz wymienić zaworka ?? To koszt bagatela 80-100zł i 2min roboty. 

 

Co zaworki n249 i n112 maja wspólnego z evapem? co za herezje...

 

Evap to dosc prosty system, zaworek n80 na obudowie filtra powietrza, z niego rurki rozchodzą sie do tipa i do kolektora ssacego, po drodze masz ze 2 zaworki jednokierunkowe, zacznij jak pisałem od podania błedu.

 

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że że jak ma problemy z wezykami podcisnieniami ETC to wszystko będzie przekłamywac. Pozatym kiedy robisz delete SAI to Cały układ zmieniasz w oparciu o najprostrze rozwiązanie. Nie powoiediząłem że n249 i n112 sa odpowiedzialne za błąd evapa. 

 

W ubegłym tyg robiliśmy zupełnie inny samochód. zawór szalał a powodem była masa nieszczelnych podcisnieen i uszkodzenie jednego zaworu zwrotnego. Dlatego podszedłbym do tego z dystansem i sprawdził wszystko. Dlatego prosze nie mów że sieje herezje bo " ma wpływ na prace" to nie to samo co " będzie źle działać" I Evap nie jest taki banalny i może podować masę problemów ale jest często totalnie bagatelizowany. I nie mówię tu o szczelności przed zaworem ale też za. Sam zwór to tylko element wykonawczy. 

Edytowane przez DarekS4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Łukasz13 napisał:

Napisz jaki dokładnie błąd masz, bład evap nie powoduje trybu awaryjnego, chyba że układ jest nieszczelny i lewe powietrze powoduje bład mieszanki i bład awaryjny. Lepiej naprawić ten zaworek i ewentulana nieszczelność, niesprawny układ i/lub niepoprawne wyłaczenie dtc powoduje ze nie działaja korekty długoterminowe co w dłuzszym czasie moze spowdować niemiłe skutki..

Co zaworki n249 i n112 maja wspólnego z evapem? co za herezje...

 

Evap to dosc prosty system, zaworek n80 na obudowie filtra powietrza, z niego rurki rozchodzą sie do tipa i do kolektora ssacego, po drodze masz ze 2 zaworki jednokierunkowe, zacznij jak pisałem od podania błedu.

 

Kod błędu 16825 EVAP: INCORRECT FLOW

Zaworek nie cyka. Jak sprawdzic cały układ podciśnienia ? Być może mam jakieś lewe powietrze nie przeczę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak jak wspominałem wcześniej na output test możesz sprawdzić zaworek jak nie cyka to pewnie martwy więc już masz odpowiedź. 

Dodatkowo możesz sprawdzić resztę układu dla świętego spokoju. Tj zaworek n115 filtra węglowego 

Sam filtr węglowy i zbiorniczek i przewód między zbiornikiem paliwa a evapem i w drugą stronę do układu ssącego. Powinny być drożne a zaworki zwrotne sprawne. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak.zaworek zmieniony. Szedłem dalej jak pod sznurku, żeby sprawdzić  szczelność układu. Pierwszy zaworek zwrotny słucha w jedną stronę czyli ok. Potem wziąłem się za Ezektor. Siedział jeszcze ori z 2004r. Wymontowalem no i chyba winowajca trafiony . Słabe heble i uboga mieszanka to może być problem przez niesprawny ezektor ? Powinien być drozny dużymi rurami w dwie strony. U mnie dmucha w jedną,  a mały otwór od spodu całkowicie  nie przepuszcza powietrza. Do niego podpięty był kolejny mały zaworek zwrotny że zdjęcia poniżej. Ten zaworek przepuszcza  w każdą strone. Chyba nie powinien ?bd4e35d0a9f9245401cd6d7f44cc0de8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra.zaworek odpowirtrzenia zbiornika zmieniony na ori Bosch. 

Niestety  dalej zaworek nie cyka/pracuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update:

zaworek jednak działa i to była jego wina. po prostu nowy cyka ciszej i trzeba było się przysłuchać ;)

błędów brak. temat do zamknięcia. dzięki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...