WunZUU Opublikowano 9 Marca 2020 Opublikowano 9 Marca 2020 Witam, mam takie pytanko techniczne, byłem ostatnio na wymianie wtryskiwaczy gazowych na mocniejsze, regulację instalacji i przegląd. Po tym zabiegu samochód łapie błąd ubogiej mieszanki. Byłem ponownie z wizytą u gazownika (autoryzowany serwis stag) i po sprawdzeniu wszystko jest dobrze, a nawet leje trochę więcej gazu niż benzyny, regulacja robiona na korekty. Na benzynie są strasznie wysokie korekty nawet do +25% czyli mieszanka za uboga, panowie mechanicy postanowili, że odepną przepływkę i nagle korekty zleciały w okolice 0%! Powiedzieli, że może być to wina przepływki lub wieszającej się sondy lambda i kiedy naprawię problemy na benzynie, to gaz też automatycznie zleci z korektami do zera. Czy faktycznie ta przepływka może być problemem, bo ja już dostaje depresji . Dodam jeszcze, że od początku pokazywał za mały przepływ i czasem potrafi nie odpalić za pierwszym. Nie liczę na rozwiązanie problemu, bo jadę jutro do mechanika o radę, ale chociaż na nakierowanie czy może być to wina tego przepływomierza.
przem8 Opublikowano 9 Marca 2020 Opublikowano 9 Marca 2020 Logi do zrobienia. Tak to można strzelać ale szklanej kuli nikt nie ma.
WunZUU Opublikowano 9 Marca 2020 Autor Opublikowano 9 Marca 2020 Malone Tuning Log Viewer LOG.MALONETUNING.COM gr. 2 i 33 benzyna Malone Tuning Log Viewer LOG.MALONETUNING.COM gr. 3 i 20 benzyna Malone Tuning Log Viewer LOG.MALONETUNING.COM gr. 115 i 118 benzyna Na gazie nie mam, bo dopiero był regulowany. Wynika, że wtryski pętlą i ma mały przepływ, ale co do pompy paliwa gazownik odrzucił tą możliwość, bo na wyregulowanym gazie po przełączeniu korekty powinny spaść, a są takie same, więc przyczyna musi być gdzie indziej i tu zostaje przepływka głównie zwłaszcza, że i tak zaniża
przem8 Opublikowano 9 Marca 2020 Opublikowano 9 Marca 2020 Auto po programie. Przepływka rzeczywiście mało mierzy ale do sprawdzenia też ciśnienie paliwa pod obciążeniem. Po tym i tak trzeba jeszcze raz gaz regulować.
WunZUU Opublikowano 9 Marca 2020 Autor Opublikowano 9 Marca 2020 Czyli jest prawdopodobne, że korekty są rozjechane przez przepływkę szczególnie jak właśnie po jej odpięciu zjechały do +-2%. Jutro jadę do mechanika i poproszę go o diagnozę, czemu ma taką ubogą mieszankę.
WunZUU Opublikowano 9 Marca 2020 Autor Opublikowano 9 Marca 2020 Ale zastanawia mnie jak to do tej pory działało, że lambda mierzyła te 25% korekty i nie było błędów, a po wystrojeniu gazu sypie błędami co chwilę
przem8 Opublikowano 9 Marca 2020 Opublikowano 9 Marca 2020 Na benzynie cały czas miałeś 25%? Raczej nie, bo tylko przy pełnym bucie. Jak pętli na pb to i gaz ciężko wystroić. Nie wiem po co to miałeś regulowane, bo najpierw to na benie trzeba doprowadzić do ładu, a potem się za lpg brać. Zmierz ciśnienie paliwa na początek (tylko podczas jazdy, a nie na postoju, chyba że od razu po odpaleniu masz poniżej 4bar to pompa szrot) i podmień przepływke jak masz od kogo oraz ponów logi.
WunZUU Opublikowano 9 Marca 2020 Autor Opublikowano 9 Marca 2020 Regulowane miałem po wymianie wtryskiwaczy, bo stare to były szroty, poza tym przegląd instalacji. Przepływka może być obojętnie od jakiego 1.8T? czy tylko pod wersje silnika (np. 190km). Ale skoro na benzynie 25% było tylko przy bucie, to dlaczego przy wystrojeniu lpg wg. korekt benzyny teraz wali błędami, tylko tego nie rozumiem. Jak wcześniejsze ustawienie gazu było fatalne i nie było problemu. Jak pisałem, zaprowadzę jutro do mechanika i postaram się zrobić test ciśnienia paliwa. Gaz (przed wymianą wtryskiwaczy) Malone Tuning Log Viewer LOG.MALONETUNING.COM
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się