Skocz do zawartości
IGNOROWANY

a6 c6 2.0 tfsi BPY P000A przestawienie wałka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pacjent A6 C6 BPJ  170KM obecnie po programie na 230KM

Auto miało robiony duży serwis.

- nowy rozrząd ten na pasku ,pompa wody rolki itp

-nowy łańcuch z napinaczem ten co spina wałki

-wariator ( używany kupiony od osoby co je regeneruje ) w dobrym stanie

-nowe pierścienie te co są na obudowie wariatora takie 3 metalowe

-nowy zawór N205 dobrej jakości

-jest zrobiony swap pompy oleju z małym kołem 23 zęby . Na rozgrzanym oleju na jałowym podaje 1.4 bara

Auto jeździ idealnie . Ale co jakiś czas wywala błąd P000A-008 za wolne sporadyczny

Po kilku takich błędach wywala check engine i błąd 000017 - Z1; przestawianie wałka rozrządu w kier. później
               P0011 - 004 - Nieosiągnięta wartość wymagana

Auto oddałem do mechanika na reklamacje aby sprawdził czy rozrząd dobrze ustawiony. Mechanik powiedział ,że jest na znakach i robiony był na blokadach.

Mechanik sugeruje,że używany wariator do bani.

U mam kilka zdjeć z bloków pomiarowych oraz loga grupy 91 jak jadę i na koniec tego loga daję mu w palnik na 3 biegu.

Olej motul 4w40 z dodatkiem archoil ar9100 lecz i bez archoila błąd też był.

Wszelkie sugestie mile widziane bo jak nie to będę reklamował ten wariator.

Zastanawiam się czy nie wymienić jeszcze czujnika położenia wałka rozrządu ??

 

IMG_20200310_104429.jpg

IMG_20200310_104617.jpg

IMG_20200310_105411.jpg

LOG-01-091-xxx-xxx.CSV

Opublikowano

Przed zrobieniem loga wykasowałem błędy . Po tym przejeździe autem błąd nie powrócił. Po wymianie zaworu n205 błędy rzadziej się pojawiają ale jednak są.

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli potrzeba inne logi to proszę o info.

Edytowane przez Gregorski3
Opublikowano

tfsi to kompletnie nie mój temat, ale:

P000A/000010 - Camshaft A (Bank 1 Intake): Positioner Slow Response

Possible Causes

  • Camshaft Adjustment Valve 1 (N205) faulty
  • Wiring/Connectors from/to Camshaft Adjustment Valve 1 (N205) faulty
  • Intake Camshaft Adjustment (Bank 1) faulty

Possible Solutions

  • Check Camshaft Adjustment Valve 1 (N205)
    • Perform Output Test
  • Check Wiring/Connectors from/to Camshaft Adjustment Valve 1 (N205)
  • Check Intake Camshaft Adjustment (Bank 1)
    • Perform Basic Setting
    • Check for Tightness of the Adjustment Mechanism
    • Check Engine Oil Pressure

Robiłeś ten outpout test ? W logach dynamicznych jest odpowiednie przestawienie ? Może rzeczywiście gdzieś wiązka ?  

Zrób log dynamiczny tych grup 091-093-094

Piszą o jakiś nastawach podstawowych... 

Opublikowano (edytowane)

Nie robiłem tego testu. Muszę sprawdzić jak to zrobić.

Log dynamiczny jest na koncu pierwszego posta. Pod koniec loga jest 3 bieg i gaz w podłogę ale nie do końca bo nie chcę coś zepsuć .

91+93+94 zrobię jutro jak dam radę bo zaraz do pracy jadę.

Edytowane przez Gregorski3
Opublikowano

Na logu 091 widać ,że wolne obroty u mnie się wahają między 760 a 800. Może to być spowodowane czujnikiem położenia wałka rozrządu ??

Opublikowano

Po tym logu z 91 błąd nie powrócił ? 

Bo wygląda, że ładnie idzie act za spec... być może gdzieś rzeczywiście się robi przerwa w obwodzie i wtedy wyrzuca błąd... 

chart.png

Opublikowano

Dokładnie po tym logu błędu żadnego nie było. Specjalnie sprawdzałem.

Opublikowano (edytowane)

Ale momentami widać,że potrzebuje chwilę by się wyrównało.Sporadycznie jest nawet 9 stopni różnicy chwilowo. Pytanie ile jest dopuszczalne ??  Kable wyglądają ok. Wtyczka profilaktycznie wyczyszczona. Olej na max. Próbowałem robić nastawy podstawowe ale jakoś inaczej u mnie pokazuje niż na filmie na youtube. Dałem na nastawy było test załączony dodawałem gazu i się zmieniało ale nic więcej . A jak dałem ON na górze to auto nie reagowało na gaz i nic się nie działo.

Mam dylemat czy targać z auta ten wariator.

A czujnik położenie wałka może nie łapać dobrze ?? I lekko mi obroty się zmieniają 760-800 widać to na vcds bo na liczniku ni widać ruchu wskazówki .

LOG.TUNEZILLA.COM

 

Edytowane przez Gregorski3
Opublikowano

Wymieniłem właśnie czujnik położenia wałka rozrządu. Stary czujnik miał trochę syfu na sobie i białego kleksa jak czasem pojawia się na korku jak mało się jeździ. Nowy czujnik z Boscha ale logo audi miał zeszlifowane. Na razie autem nie jechałem jeszcze ale zauważyłem ,że w grupie 093 w pozycji 3 zmieniło się z -6*KW na -7*KW.  Ciekawe jak to wpłynie na pojawianie się błędu.

Opublikowano

Jednak nic się nie zmieniło.  Po jeździe ok 20 km błąd się pojawił. Czyli jedna wielka :wallbash:

Opublikowano

Tam jak zapisuje się błąd i ta ramka zamrożona to jest info w jakiej sytuacji się pojawia błąd, podaj kiedyś całość, nie zdjęcie.

Opublikowano

Znaleziono 1 błąd:

000010 - Zespół 1; przestawianie wałka rozrządu strony ssącej
               P000A - 008 - za wolne
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 01101000
                    Priorytet błędu: 0
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 255
                    Przebieg: 211150 km
                    Wskaźnik czasu: 0
                    Data: 2020.03.20
                    Czas: 15:44:55

             Ramka zamrożona:
                    Obroty silnika: 1571 /min
                    Obciążenie: 47.8 %
                    Prędkość: 13.0 km/h
                    Temperatura: 90.0*C
                    Temperatura: 32.0*C
                    Ciśnienie rzecz.: 990.0 mbar
                    Napięcie: 13.589 V


Kody gotowości: 0000 0000

 

Opublikowano

Jak rozwiązałeś problem? 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...