Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie . Mam taką sprawę.  Tydzień temu zmienialem amorki przód kyb i myślałem że przód będzie twardszy ale tak nie jest i mam do was pytanie mam teraz sprężyny jak na pierwszym zdjęciu ,czy one są miękkie bo nie bardzo czaje te kropki i jakie ew założyć żeby był twardszy? Mój kolega ma takie jak na drugim zdjęciu i jest dużo twardszy.   Zawias 1ba mój i jego

Snapchat-670351557.jpg

Snapchat-1273604577.jpg

Opublikowano (edytowane)

Kolory określają tzw. klasy wagowe i różnią się w zal. od auta - wpływ na nie ma silnik, rodzaj napędu, nadwozia, wyposażenie (rodzaj skrzyni np.), więc jeśli ma inny silnik to będzie miał zamontowane inne sprężyny. Klas wagowych jest kilkanaście: 

Jak będziesz chciał utwardzić auto to musisz zamontować sprężyny z wyższą klasą wagową niż masz obecnie, ale może auto się podnieść, co nie tylko będze wizualnie źle wyglądało ale też sprawi, że amortyzatory nie będą pracowały w optymalnym dla siebie zakresie pracy.
Weź też poprawkę na to, że sprężyny po latach i /ub od przewożenia ciężarów ubijają się.
Moim zdaniem powinieneś pójść w jakieś OEM-owe sprężyny obniżająco-utwardzające.

Edytowane przez BeyerBrown
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
17 minut temu, BeyerBrown napisał:

Kolory określają tzw. klasy wagowe i różnią się w zal. od auta - wpływ na nie ma silnik, rodzaj napędu, nadwozia, wyposażenie (rodzaj skrzyni np.), więc jeśli ma inny silnik to będzie miał zamontowane inne sprężyny. Klas wagowych jest kilkanaście: 

Jak będziesz chciał obniżyć auto to musisz zamontować sprężyny z wyższą klasą wagową niż masz obecnie, ale może auto się podnieść, co nie tylko będze wizualnie źle wyglądało ale też sprawi, że amortyzatory nie będą pracowały w optymalnym dla siebie zakresie pracy.
Weź też poprawkę na to, że sprężyny po latach i /ub od przewożenia ciężarów ubijają się.
Moim zdaniem powinieneś pójść w jakieś OEM-owe sprężyny obniżająco-utwardzające.

Co mam rozumieć pod pojęciem oem-owe ? Oryginalne ? Według zdjęcia poniżej mam 6 klasę wagowa A dokładnie OJF A mój kolega z tego drugiego zdjęcia  wyżej 10 klasę czyli mała różnica jakieś 120 kg . Myślisz że śmiało mogę założyć używane o podobnej twardości jak jego ? Zdecydowanie lepiej jeździ mi się jego . Przod jest dużo twardszy ,Nie za twardo nie za miękko. Screenshot_20200315-184540_OneDrive.jpg

Opublikowano (edytowane)

Trudno mi powiedzieć ze 100% pewnością czy osiągniesz tym sposobem pożądany efekt, tu by się musiał wypowiedzieć ktoś, kto tak zrobił.
A może ów kolega dałby się namówić na chwilową podmiankę sprężyn... :wink: 
Przez OEM-owe miałem na myśli zamienniki, np. Eibach-a. W mojej A6 zamontowałem je w miejsce ori i jestem zadowolony, acz przód trochę niżej siadł niż tył (aż się prosi o LPG  :decayed: ). Przy czym wymieniłem też amorki na nowe, od zawieszenia 1BE, tego twardszego. W porównaniu do ori 1BA (stndard/komfort) które ma u siebie brat, również w C5-tce, to ziemia a niebo. Acz jemu bardziej się podoba komfortowe zestrojenie. A ja z kolei wolę swoje pseudo-sportowe zawieszenie :)

Tak u mnie siedzi kasta na amorach 1BE i (podstawowych) sprężynach Eibach'a:

20190418_181617 mod.jpg20190418_185033.jpg20190418_185043.jpg
 

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano
W dniu 16.03.2020 o 08:21, BeyerBrown napisał:

Trudno mi powiedzieć ze 100% pewnością czy osiągniesz tym sposobem pożądany efekt, tu by się musiał wypowiedzieć ktoś, kto tak zrobił.
A może ów kolega dałby się namówić na chwilową podmiankę sprężyn... :wink: 
Przez OEM-owe miałem na myśli zamienniki, np. Eibach-a. W mojej A6 zamontowałem je w miejsce ori i jestem zadowolony, acz przód trochę niżej siadł niż tył (aż się prosi o LPG  :decayed: ). Przy czym wymieniłem też amorki na nowe, od zawieszenia 1BE, tego twardszego. W porównaniu do ori 1BA (stndard/komfort) które ma u siebie brat, również w C5-tce, to ziemia a niebo. Acz jemu bardziej się podoba komfortowe zestrojenie. A ja z kolei wolę swoje pseudo-sportowe zawieszenie :)

Tak u mnie siedzi kasta na amorach 1BE i (podstawowych) sprężynach Eibach'a:

20190418_181617 mod.jpg20190418_185033.jpg20190418_185043.jpg
 

Rozumiem kolego że też masz 1ba u siebie? Ladnie sie ona prezetuje ?  mozesz podac jaka miales kat wagowa i jakie te sprężyny zamówiłes?

Opublikowano (edytowane)

A dziękuję kolego :hi: 
Fabrycznie BYŁO zawieszenie 1BH (amerykański odpowiednik 1BA), a OBECNIE siedzą amorki od 1BE (Sachs) + sprężyny Eibach Pro-Kit E1562-140, te przeznaczone do wyższych klas wagowych. Fabrycznie siedziały sprężyny z klasy wagowej 11 i 16 (przód/tył) o ile dobrze pamiętam, musiałbym sprawdzić.

EIBACH.PL

Sprężyny obniżające Eibach Pro-Kit E1562-140 Audi A6 (4B2, C5) - przeznaczone dla roczników: 02.97 - 01.05, dla wersji silnika: 2.4 quattro, 2.7 T quattro, 2.8 quattro, 3.0 quattro, 2.5 TDI quattro

 

Edytowane przez BeyerBrown

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...