Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B5 1.8T APU Quattro LY6R for SVEDEN


PJUS

Rekomendowane odpowiedzi

SIEMANKO, 

No i nadszedł i czas na mnie aby założyć temacik z moim złomkiem. Korona się trochę przyczyniła bo czasu mamy w brud !  :)

A wiec w posiadanie B5 wszedłem po tym jak sprzedałem swoje A6 C5 2.4B, BEPIĄTKĄ poruszał się moj tata, kupił ją od znajomego ktory sprowadza auta tym razem ze Szwecji. Trafił sie fajny stan spoko przebieg i fajne wyposazenie moze nie pod wzgledem gadzetow ale pod wzgledem kolorystyki. 

Gdy sprzedalem A6 szukalem czegos z Quattro i mialo byc poczatkowo 2.8Q w c5 ale po rozmowie z tata wyszlo ze odkupilem od niego auto a on sprawil sobie B6 ;) 

Troche o B5 - Jest to 2000 rok silnikiem 1.8T APU Quattro , max polift z dwoma ekranikami w liczniku. Kolor LY6R. Wersja na skandynawie gdyz ma spryskiwacze a  nie ma Xenonu. Oraz automatyczne swiatla. Przebieg przy zakupie to 193.000 km

( dokladnie nie powiem bo nie pamietam )  Potwierdzone ksiazka oraz w AUDI KROTOSKI-CICHY.

Wyposażenie:  

- climatronik 

- grzane d*py

- 2x el.szyba

- el. lustra 

- fotele półkubelki 

- kiera S4 

- alarm 

-półfis 

Zielonke mam od ponad roku, w posiadaniu taty byl to poprostu avant na zwyklych felach 16 z zawieszeniem wyzszym niz Allroad B8 . Tato dolozyl tylko czarna szybe i felgi z S6 C5 ( 17' et35 ) 

1558424359129.jpg

20190407_165601.jpg

20190407_165623.jpg

20190404_161522_HDR.jpg

 

 

Auto okazalo sie super zadbana serią w moichrekach zostal zrobiony komletny serwis taki jak:

- oleje i filtry 

- nowe przewody podcisnieniowe 

- wymiana rolek napinacza klimy 

- nowe koncowki oraz zbieznosc 

- wachacze 

- olej w dyfrze 

No i nadeszla zima trzeba bylo pojechac w gory pojechala i wrocila ale wyly lozyska wiec trzeba bylo sie tym zajac, no a jak juz robic to tylko raz by kilka nie rozbierac.

W 2019 pojawil sie czas naprawy calego tylnego zawieszenia :

- piaskowanie zwrotnic

- piaskowanie zaciskow i wachaczy 

- piaskowanie mocowan amorkow tyl ( i ich ratowanie ) 

- wymiana wszystkich tulei 

- nowe kloczki tarcze 

- nowe prewody hamulcowe tyl 

- czyszczenie wydechu ktory byl tylko zardzewialy i jego malowanie

- zalozenie ori chlapaczy 

- zamowienie wszystkich nowych srub w ASO 

- malowanie i czyszczenie nadkola i innych elementow zawieszenia 

- nowe sprezyny eibach -35 i sportowe amory MTS ( odrazu przod i tyl )  

- nowe linki recznego 

pekło ponad 3000 zł :)

FOTO

20190518_180014.jpg20190518_185815.jpg20190518_191948.jpg20190520_193313.jpg20190524_213847.jpg20190520_200016.jpg

 

Po walce z tylnym zawieszniem przez prawie 3 miesiace ( czekanie na czesci z ASO prawie dwa miesiace ) trzeba bylo zakupic jakies kola bo na 16 calach to biednie wyglada. 

Pojawily sie wiec felgi w Azev A w dosc rzadkich parametrach mianowicie - 18' 8.5J ET32 z oponami 225/40/18  

89435594_2730783250371441_6752678669468041216_n.jpg

 

Przy okazji dzialan przy zawieszeniu zamowilem dokladke PDC z czujnikami a z kolei  na Alliexpress dyfuzor. 

62412986_328667571361973_5830313689370066944_n.jpg71317847_700862170325180_3689576782157053952_n.jpg

 

Miedzy czasie korzystajac z pieknych gadzetow wleciala uniwersalna piankowa dokladka przedniego zderzaka. Wyglada fajnie i inaczej niz Cupra ktora ma kazdy :) 

Ma dokladke jest plan by zalozyc inna ale czas pokaze :) 

ps. Kratki są ale w tym czasie byly czyszczone i sie suszyly na sloncu. 

72805335_421624652084842_7556316034651652096_n.jpg

 

Miedzy czasie wskoczylo prawe duze lusterko EU nie zaden anglik.  Oraz Szkla Biale z RS4. Duzo lepsza widoczność. 

AWUE0539.JPG

 

 

Ostatnio podczas wieczoru z nudy pojezdzilem troche po Warszawie i zrobilem pare zdjec  :)

Teatr narodowy daje bardzo dobrze swiatlem w nocy i jak widzicie efekty nawet Iphone 8 PLUS potrafi zrobic ladne fotki. :) 

 

 

90595065_571965116741450_2607176918268641280_n.jpg

90551365_1878652158933982_4911976679926136832_n.jpg

90217611_544823283133953_6267143332598644736_n.jpg

 

90515836_211067610238085_4361034093559808000_n.jpg

90677433_249252396091670_2116221289722019840_n.jpg

90735692_214684972939508_2573656515294527488_n.jpg

 

Plany

- mam zamiar wyrzeźbic lotke tylnej klapy ( mam jakies szczatki lotki z Astry )

- pomysleć cos z porgrami ale nie od Omegi ani z S4 

- dokladka front z Cordoby 

i wiele innych pomyslów ktore z pewnoscia tu dopisze.

 

Postaram sie sukcesywnie dodawac co dzieje sie z Autem i zamieszczac posty ze zdjeciami. 

 

Pozdrawiam wszystkich , Szymon ! :)

Edytowane przez PJUS
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Szymon,

Auto oblookane na spotach A4 Klub Warszawa ?

Piękne B5, b. fajny setup, oryginalny lakier no i wyjątkowy stan ?

Świetnie się prezentuje na Azev'ie i obniżonym zawiasie ??

Dużo frajdy i bezawaryjnej jazdy !

Pozdrawiam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Milion razy wczesniej oblukana niz zalozony post :D 

Rowniez sie trzymaj !!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze mega fura no i felgi o których marze od zawsze, ażeby a lub szew c te dwa modele to moje priorytety w Audi, kurcze auto mega wygląda na tych felach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czysto i schludnie :thumbup1: Aż miło się patrzy na takie projekty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja zmian :D 

Z racji iz mam ubezpieczone szyby skorzystalem z wymiany szyby czołowej na nową poniewaz stara pękła ( musze przyznac ze nowa szyba to cudowne uczucie zadnych wtracen rys no i jej czystosc niczym obraz HD :D )

92811793_2799370426843179_4175612688874864640_n.jpg

Ostatnio z racji posiadania duzej ilości wolnego czasu wleciała dokładka z Seata Cordoby, oczywiście boki są za krótkie do zderzaka B5 i trzeba dokladkę przedluzyc po 3cm na stronę. Zabawy troche jest bo trzeba uciąć wszystkie mocowania na równo by weszla jak najgłębiej. Finalnie po przedlużeniu zostala pomalowana strukrutalnym sprayem oraz zamocowana na wkrety od spodu zderzaka. 

Pojawiły się rówinież i obrysówki z foli ORACAL 7300 na lampach przednich. 

92020351_2652198848398830_6550945146496614400_n.jpg

 

 IMG_2488.JPGIMG_2487.JPG

92176584_860397137757125_1640879868751118336_n.jpg

92254589_931587630611694_7599387963855732736_n.jpg

92735224_588530891742137_6070103946888740864_n (1).jpg

 

 

Pewnie nie tylko ja ale inni forumowicze tez dysponuja wieksza iloscia czsu w tym okresie, a wiec z racji tego postanowiłem uaktywnic drugie swiatlo przeciwmgłowe 

(seryjnie B5 Avant ma tylko z lewej strony ). A wiec wszystko jest przygotowane pod dwa czyli Prawe i Lewe. W praewj lampie miejsce na zarówke jest zwyczajnie zaslepione. Wystarczy zrobic otwór na zarówke i wlozyc zarowke w wolne miejsce w oprace zarówek . Mała sprawa a symetria cieszy :D 

92070616_1077080359327215_8417438371701325824_n.jpgIMG_2460.JPG92823571_523251121720067_4589435300400332800_n.jpg

 

Po świetach Wielkanocnych Audi jedzie na regeneracje sterownika POMPY ABS gdyż bląd 01203 wskazuje sterownik jako winowajce, zobaczymy co z tego bedzie :) 

No i dalej poluje na lotkę tylnej klapy. 

 

Wesołych Świąt !!! 

 

 

 

 

 

Edytowane przez PJUS
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec jak pisałem wyzej pompa ABS zostala zregenerowana a przy okazji wymieniony został płyn hamulcowy i odpowietrzone maszynowo. :)

Winowajcą okazaly sie krzemowe połaczenia w sterowniku pompy ABS. Na szczescie wszystko jest okej, hamuje jak powinna a nawet lepiej.

Calkowity koszt ratowania sterownika odpowietrzenia z plynem to 500 zł. 

93566591_178626103185720_5626508969959751680_n.jpg

93203822_254979002204847_8351626622184456192_n.jpg93382873_513064616264242_5002724262239272960_n.jpg

Przy okazji dokladne mycie oraz Quick Wax ADBL :) 

93550004_227161728628800_8906987926739484672_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, przem8 napisał:

Wszystko pięknie ale te chlapacze to pasują jak drzwi do lasu :P

Mi się podobaja, dlatego tez zostaną bo 99% B5 nie ma chlapaczy a ja nie lubie byc jak wszyscy :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, PJUS napisał:

Mi się podobaja,

Proponuje w zestawie założyć gustowne pokrowce na fotele...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kamelus_ napisał:

Proponuje w zestawie założyć gustowne pokrowce na fotele...

Jeżeli potrzebujesz pomocy to mogę Ci założyć, zajmij się swoim tobie podobać się nie musi :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, PJUS napisał:

Jeżeli potrzebujesz pomocy to mogę Ci założyć, zajmij się swoim tobie podobać się nie musi :) 

W moim zaburzyło by to styl w jakim jest utrzymany samochód :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, kamelus_ napisał:

W moim zaburzyło by to styl w jakim jest utrzymany samochód :) 

Jak widzisz ja tez nie przesadzam a ty tylko idiotycznie czepiasz się chlapaczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, PJUS napisał:

Jak widzisz ja tez nie przesadzam a ty tylko idiotycznie czepiasz się chlapaczy ?

Nie czepiam się tylko wyrażam swoją opinię - od tego też jest to forum. Chlapacze i auto nazwijmy je tuningowane to dwa skrajne bieguny. Jedno z drugim się nie łączy. Te chlapacze mają dokładnie tyle polotu i seksapilu co pokrowce i świetnie się uzupełniają co sprawia że dobrze by do siebie pasowały (to taki obraz słowny żebyś lepiej zrozumiał). Twoje auto i robisz z nim co chcesz ale nie wszystkim musi się podobać a wystawiając je na forum narażasz się na krytykę. Dziwię się że jeszcze nikt się nie czepnął tego pseudo dyfuzora dolepa pod tylnym zderzakiem. B5 to dość ponadczasowa buda którą można naprawdę ładnie i estetycznie zrobić co nie koniecznie oznacza zakładanie jakiegoś turbo laminatu pod zderzakiem chlapaczy itp. Przejrzyj sobie jakie tu na forum mają projekty B5 bo naprawdę jest się na czym wzorować. Jak patrzę na Twoje auto to ma wrażenie że właściciel ma rozdwojenie jaźni. Z jednej strony stonowane pasujące i miłe dla oka dodatki a tu zaraz wyskakuje z takim badzieiwem.

P.S. Nie stresuj się tak bo ci żyłka pęknie. Na spokojnie rozważ co Ci koledzy radzą bo nikt  nie chce Cię tu obrażać tylko pomóc aby to auto wyglądało jak należy a nie jak na wiejskiej zabawie bo szkoda zadbanego egzemplarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko mów co chcesz mnie nie uraza twoja opinia, mimo to uwazam ze nie przesadziłem z niczym ale to twoja opinia i schowaj sobie ja w kieszeń bo mnie serio nie interesuje :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładne audi :-) Zastanowił bym się jedynie na Twoim miejscu nad wymianą tych łap amorów na nowe, bo trochę wyszedł drut (nie obrażając). Ja zamawiałem łapy od Pro-Tune po 530zł za sztukę i są przekozak (z blachy 4mm). Pozdrawiam i powodzenia przy projekcie! :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Lemir napisał:

Bardzo ładne audi :-) Zastanowił bym się jedynie na Twoim miejscu nad wymianą tych łap amorów na nowe, bo trochę wyszedł drut (nie obrażając). Ja zamawiałem łapy od Pro-Tune po 530zł za sztukę i są przekozak (z blachy 4mm). Pozdrawiam i powodzenia przy projekcie! :-)

Szczerze nie widzę sensu, zostala wymieniona tylna blacha ktora jest tak naprawde pokrywa dla elementu wlasciwego, stara zostala usunieta bo oryginalnie jest tak cienka ze ona najpredzej sie poddaje. Reszta mocowania amorka byla w stanie idealnym wręcz wymagala tylko poprawnego czyszczenia zaciągniecia gumą i pomalowania dla estetyki, spełania jak najbardziej swoje zadanie :) 

No i uwierz myslalem ze bede musial wydac 700 zł na nowe mocowania, tylko pytanie po co skoro orygnalne mozna bylo uratowac wydajac tylko 100 zł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, PJUS napisał:

Szczerze nie widzę sensu, zostala wymieniona tylna blacha ktora jest tak naprawde pokrywa dla elementu wlasciwego, stara zostala usunieta bo oryginalnie jest tak cienka ze ona najpredzej sie poddaje. Reszta mocowania amorka byla w stanie idealnym wręcz wymagala tylko poprawnego czyszczenia zaciągniecia gumą i pomalowania dla estetyki, spełania jak najbardziej swoje zadanie :) 

No i uwierz myslalem ze bede musial wydac 700 zł na nowe mocowania, tylko pytanie po co skoro orygnalne mozna bylo uratowac wydajac tylko 100 zł 

No ok, każdy robi po swojemu :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wczesniej jest plan na Lotke no więc go spełniłem, lotke kupiłem na grupie Fb w okazyjnej cenie (50 zł). Przyklejona na klej do szyb pozniec na noc dosisnieta tasmami i podkladem kolejowym. Niestesy taśma do mocowania szyb czolowych zostawila trwały slad wiec potrzebne bylo przeszlifowanie drobnym papierkiem. Jako wykonczenie poszedl PlastiDip Czarny Mat, uwazam ze czarna siadla dobrze gdyż mam wszystkie dodatki w czerni ( relingi, dokladki, szyby, ramki szyb ). 

94212419_666395877483476_961016967047675904_n.jpg94268103_859004164575047_5949576955425718272_n.jpg

94741998_241982123533578_9208137538747760640_n.jpg

95404936_590255738242544_3173320991623348224_n.jpg

 

 

 

Edytowane przez PJUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...