Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Skąd wziąć sygnał +12v z parktronic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Potrzebuje znaleźć jakiś punkt z którego można wziąć +12v aktywne tylko wtedy kiedy działa parktronic. Najlepiej wewnątrz kabiny. Lub, jeśli jest to sterowane masą, wtedy punkt, który jest zwierany do masy, gdy parktronic jest aktywny.

Opublikowano

Z tylnej lampy 12V z żarówki świateł cofania możesz śmiało brać. Moduł parktronika jest aktywowany poprzez podanie +12V w chwili wbicia biegu wstecznego.

Opublikowano

Tak, ale parktronic pozostaje aktywny także przy jeździe do przodu do 15km/h (mam czujniki także z przodu), gdzie żarówka wstecznego już wtedy, siłą rzeczy, nie świeci. Potrzebowałbym sygnał aktywny aż do przekroczenia tych 15km/h.

Opublikowano

Dioda z przycisku w konsoli? 

 

A po co ci takie info?

Opublikowano

Dioda wątpię że ma 12v. Chciałbym zrobić coś takiego że radio mi się wycisza podczas parkowania.

Opublikowano

TO chcesz plus czy masę? bo to dwa różne potencjały.
opisz lepiej co chcesz uzyskać i jakie masz radio, to będzie łatwiej podpowiedzieć.

Opublikowano (edytowane)
44 minuty temu, MaTiX_lama napisał:

Dioda wątpię że ma 12v.

A musi ?

Dioda zasilana jest mniejszym napięciem ale do wtyki wydaje mi się że idzie 12 V i dopiero w przycisku jest obcinane.

Jeśli tak jest to wystarczy że na przycisku - wtyczce  znajdziesz jakiekolwiek napięcie czy to plus czy minus które pojawia się w momencie zapalenia diody  podasz to na przekaźnik a na przekaźniku możesz załączyć plus czy minus i wysłać to do radia na mute.

Edytowane przez Robero321
Opublikowano

Radio alpine ida-x305. chce parktronik podłączyć do wyprowadzenia do wyjścia interfejsu dźwiękowego telefonu komórkowego, które jest zwierane do masy po wykryciu połączenia przychodzącego.

Opublikowano
5 minut temu, Robero321 napisał:

A musi ?

Dioda zasilana jest mniejszym napięciem ale do wtyki wydaje mi się że idzie 12 V i dopiero w przycisku jest obcinane.

Jeśli tak jest to wystarczy że na przycisku - wtyczce  znajdziesz jakiekolwiek napięcie czy to plus czy minus które pojawia się w momencie zapalenia diody  podasz to na przekaźnik a na przekaźniku możesz załączyć plus czy minus i wysłać to do radia na mute.

Właśnie taki mam zamysł tylko czy przekaźnik mi przełączy przy mniejszym niż 12v napięciu?

Opublikowano

Sprawdź czy na wtyczce pojawia się 12 V wydaje mi się że tak

Opublikowano

Jeśli radio Ci się wycisza po podaniu masy to musisz mieć sygnał masy a nie +12V, trzeba było na początku jasno napisać ,że masz czujniki z przodu i tyłu i o co Ci chodzi, w takim razie musisz szukać sygnal +12V który bedzie tylko dostępny w chwili działania czujników parkowania i zrobić to na zwykłym przekażniku, sygnał poszukiwany podawany na cewkę przekażnika natomiast na styk zwierny z jednej strony masa z auta a z drugiej na radio.

Opublikowano

Dokładnie tak chciałem to zrobić ;) Może faktycznie niezbyt jasno napisałem. Muszę tylko wiedzieć skąd ten sygnał wziąć. Posprawdzam miernikiem ten przycisk od pdc po świętach jeśli nikt nie ma lepszego pomysłu skąd to wziąć.

Opublikowano (edytowane)

Jeśli chcesz żeby automatycznie się to włączało/wyłączało, to musisz wziąć sygnał plus12V na przekaźnik. Najlepiej z informacji o załączeniu biegu wstecznego.
Bo wtedy automatycznie załącza oba czujniki przód/tył.
Samoczynnie rozłącza przy wyższej prędkości. Nie musisz pamiętać o dodatkowym ruchu ręką. 
Włączasz wsteczny, potem 1ka.... czujniki wciąż działają, radio się przycisza. Gasisz silnik wszystko się wyłącza...

moduł PDC....wtyczka 16pin(brązowa) PIN nr 6 lub
MCE high gniazdo B 23pin, PIN 8(niebiesko-czerw)

 

Edytowane przez GreGoriO
Opublikowano
12 minut temu, GreGoriO napisał:

Moduł PDC....wtyczka 16pin(brązowa) PIN nr 6 lub

MCE high gniazdo B 23pin, PIN 8(niebiesko-czerw)

 

O super, dzięki, o to chodziło ;)

Opublikowano (edytowane)

Muszę dopisać bo mi umknęło, że by sygnał w RADIO był wciąż przyciszony przy przednich czujnikach, jeśli manewrujemy na 1-ce,  trzeba zastosować przekaźnik opóźniający wyłączenie.
ustawiony np na 5-30 sek. WTEDY mamy czas na spokojne manewrowanie.
Można również pomyśleć pomyśleć nad wzięciem sygnału z diody LED włącznika PDC 
ale najpierw trzeba zmierzyć jakim napięciem jest zasilana.
jeśli 12V to spoko, jeśli np.5 V to można zastosować np taki przekaźnik z cewką na 5V
 

BOTLAND.COM.PL

Przekaźnik S14-2C-0505 - cewka 5V, styki 2x 5A/250VAC dostępny w kategorii: Przekaźniki tradycyjne do kupienia w sklepie dla robotyków Botland. Szeroki wybór

 

Edytowane przez GreGoriO
Opublikowano

Sprawdziłem dziś miernikiem przełącznik PDC i na jednym pinie miałem +12 aktywne tylko w momencie działania systemu, czyli o to chodziło. Teraz pytanie od czego jest dokładnie ten pin (jedyny środkowy, do którego jest podłączony jakikolwiek kabel w 6pinowej kostce), czy mogę pod niego bezpiecznie podłączyć przekaźnik? Ma ktoś pinout tej wtyczki?

Opublikowano

z tematu Bart-S o dołożeniu przedniego PDC:

Pin 4 (6-pin, czerwona wtyczka 4D0 971 636B przycisku PDC w konsoli) FUNKCJA: Zdalne włączanie/wyłączanie pomocy przy parkowaniu

Pin 2 (6-pin, czerwona wtyczka 4D0 971 636B przycisku PDC w konsoli) FUNKCJA: Zasilanie diody sygnalizującej włączenie lub usterkę systemu pomocy przy parkowaniu
 

Opublikowano

Super dzięki o to chodziło :thumbup1:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...