Jump to content

Recommended Posts

Posted

Potrzebuje znaleźć jakiś punkt z którego można wziąć +12v aktywne tylko wtedy kiedy działa parktronic. Najlepiej wewnątrz kabiny. Lub, jeśli jest to sterowane masą, wtedy punkt, który jest zwierany do masy, gdy parktronic jest aktywny.

Posted

Z tylnej lampy 12V z żarówki świateł cofania możesz śmiało brać. Moduł parktronika jest aktywowany poprzez podanie +12V w chwili wbicia biegu wstecznego.

Posted

Tak, ale parktronic pozostaje aktywny także przy jeździe do przodu do 15km/h (mam czujniki także z przodu), gdzie żarówka wstecznego już wtedy, siłą rzeczy, nie świeci. Potrzebowałbym sygnał aktywny aż do przekroczenia tych 15km/h.

Posted

Dioda z przycisku w konsoli? 

 

A po co ci takie info?

Posted

Dioda wątpię że ma 12v. Chciałbym zrobić coś takiego że radio mi się wycisza podczas parkowania.

Posted

TO chcesz plus czy masę? bo to dwa różne potencjały.
opisz lepiej co chcesz uzyskać i jakie masz radio, to będzie łatwiej podpowiedzieć.

Posted (edited)
44 minuty temu, MaTiX_lama napisał:

Dioda wątpię że ma 12v.

A musi ?

Dioda zasilana jest mniejszym napięciem ale do wtyki wydaje mi się że idzie 12 V i dopiero w przycisku jest obcinane.

Jeśli tak jest to wystarczy że na przycisku - wtyczce  znajdziesz jakiekolwiek napięcie czy to plus czy minus które pojawia się w momencie zapalenia diody  podasz to na przekaźnik a na przekaźniku możesz załączyć plus czy minus i wysłać to do radia na mute.

Edited by Robero321
Posted

Radio alpine ida-x305. chce parktronik podłączyć do wyprowadzenia do wyjścia interfejsu dźwiękowego telefonu komórkowego, które jest zwierane do masy po wykryciu połączenia przychodzącego.

Posted
5 minut temu, Robero321 napisał:

A musi ?

Dioda zasilana jest mniejszym napięciem ale do wtyki wydaje mi się że idzie 12 V i dopiero w przycisku jest obcinane.

Jeśli tak jest to wystarczy że na przycisku - wtyczce  znajdziesz jakiekolwiek napięcie czy to plus czy minus które pojawia się w momencie zapalenia diody  podasz to na przekaźnik a na przekaźniku możesz załączyć plus czy minus i wysłać to do radia na mute.

Właśnie taki mam zamysł tylko czy przekaźnik mi przełączy przy mniejszym niż 12v napięciu?

Posted

Sprawdź czy na wtyczce pojawia się 12 V wydaje mi się że tak

Posted

Jeśli radio Ci się wycisza po podaniu masy to musisz mieć sygnał masy a nie +12V, trzeba było na początku jasno napisać ,że masz czujniki z przodu i tyłu i o co Ci chodzi, w takim razie musisz szukać sygnal +12V który bedzie tylko dostępny w chwili działania czujników parkowania i zrobić to na zwykłym przekażniku, sygnał poszukiwany podawany na cewkę przekażnika natomiast na styk zwierny z jednej strony masa z auta a z drugiej na radio.

Posted

Dokładnie tak chciałem to zrobić ;) Może faktycznie niezbyt jasno napisałem. Muszę tylko wiedzieć skąd ten sygnał wziąć. Posprawdzam miernikiem ten przycisk od pdc po świętach jeśli nikt nie ma lepszego pomysłu skąd to wziąć.

Posted (edited)

Jeśli chcesz żeby automatycznie się to włączało/wyłączało, to musisz wziąć sygnał plus12V na przekaźnik. Najlepiej z informacji o załączeniu biegu wstecznego.
Bo wtedy automatycznie załącza oba czujniki przód/tył.
Samoczynnie rozłącza przy wyższej prędkości. Nie musisz pamiętać o dodatkowym ruchu ręką. 
Włączasz wsteczny, potem 1ka.... czujniki wciąż działają, radio się przycisza. Gasisz silnik wszystko się wyłącza...

moduł PDC....wtyczka 16pin(brązowa) PIN nr 6 lub
MCE high gniazdo B 23pin, PIN 8(niebiesko-czerw)

 

Edited by GreGoriO
Posted
12 minut temu, GreGoriO napisał:

Moduł PDC....wtyczka 16pin(brązowa) PIN nr 6 lub

MCE high gniazdo B 23pin, PIN 8(niebiesko-czerw)

 

O super, dzięki, o to chodziło ;)

Posted (edited)

Muszę dopisać bo mi umknęło, że by sygnał w RADIO był wciąż przyciszony przy przednich czujnikach, jeśli manewrujemy na 1-ce,  trzeba zastosować przekaźnik opóźniający wyłączenie.
ustawiony np na 5-30 sek. WTEDY mamy czas na spokojne manewrowanie.
Można również pomyśleć pomyśleć nad wzięciem sygnału z diody LED włącznika PDC 
ale najpierw trzeba zmierzyć jakim napięciem jest zasilana.
jeśli 12V to spoko, jeśli np.5 V to można zastosować np taki przekaźnik z cewką na 5V
 

BOTLAND.COM.PL

Przekaźnik S14-2C-0505 - cewka 5V, styki 2x 5A/250VAC dostępny w kategorii: Przekaźniki tradycyjne do kupienia w sklepie dla robotyków Botland. Szeroki wybór

 

Edited by GreGoriO
Posted

Sprawdziłem dziś miernikiem przełącznik PDC i na jednym pinie miałem +12 aktywne tylko w momencie działania systemu, czyli o to chodziło. Teraz pytanie od czego jest dokładnie ten pin (jedyny środkowy, do którego jest podłączony jakikolwiek kabel w 6pinowej kostce), czy mogę pod niego bezpiecznie podłączyć przekaźnik? Ma ktoś pinout tej wtyczki?

Posted

z tematu Bart-S o dołożeniu przedniego PDC:

Pin 4 (6-pin, czerwona wtyczka 4D0 971 636B przycisku PDC w konsoli) FUNKCJA: Zdalne włączanie/wyłączanie pomocy przy parkowaniu

Pin 2 (6-pin, czerwona wtyczka 4D0 971 636B przycisku PDC w konsoli) FUNKCJA: Zasilanie diody sygnalizującej włączenie lub usterkę systemu pomocy przy parkowaniu
 

Posted

Super dzięki o to chodziło :thumbup1:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...