Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Kopci na szaro-niebiesko przy uruchamianiu


Mariusz

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem świece żarowe wszystkie cztery na nowe NGK stan oleju jest tak w połowie parę dni był spokój z kopceniem przy odpalaniu a dziś znów chmura niebieskiego dymu jak odpaliłem rano na zimnym po świętach wymieniam uszczelniacze zaworów jak nic to nie pomoże to wymieniam turbo :wallbash:[br]Dopisany: 07 Kwiecień 2009, 12:45_________________________________________________Zrobiłem test wypiąłem węża odmy z zimnego dolotu puściłem go do butelki otwór zaślepiłem wyczyściłem turbo na dolocie z oleju i tego węża zimnego dolotu też wyczyściłem z oleju pojeździłem parę dni i olej jest dalej na zimnym dolocie turbo nawet jak odma była niepodpięta co może być czy turbo do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem świece żarowe wszystkie cztery na nowe NGK stan oleju jest tak w połowie parę dni był spokój z kopceniem przy odpalaniu a dziś znów chmura niebieskiego dymu jak odpaliłem rano na zimnym po świętach wymieniam uszczelniacze zaworów jak nic to nie pomoże to wymieniam turbo :wallbash:[br]Dopisany: 07 Kwiecień 2009, 12:45_________________________________________________Zrobiłem test wypiąłem węża odmy z zimnego dolotu puściłem go do butelki otwór zaślepiłem wyczyściłem turbo na dolocie z oleju i tego węża zimnego dolotu też wyczyściłem z oleju pojeździłem parę dni i olej jest dalej na zimnym dolocie turbo nawet jak odma była niepodpięta co może być czy turbo do wymiany.

Masło maślane... :). Podejrzewam ze turbo juz troche popuszcza stąd ten olej. Powiem Ci ze u mnie jest podobnie, na zimnym kopci na szaro, niebiesko, a jak juz sie zagrzeje do 90*C to nic nie dymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie u mnie tez tak jest jak rano odpalam to kopci na szaroniebieski dym przez kilka sekund a jak jest ciepły to jest ok nawet jak postoi 4-5 godzin to też przy odpaleniu nie zakopci tylko po nocy jak rano odpalam to wtedy kopci.

Kolego VOUCHER jak długo już tak jeździsz na z tym kopceniem przy odpalaniu i czy nic się przez to nie dzieje z autkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj sobie moj stary temat:

http://wierzba.wzks.uj.edu.pl/~dziurzyn/zew/obrazki/ostroslupsciety.gif

Jak do tej pory nic sie z autem nie dzieje. Jedynie nieznaczne ubytki oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracajac do tematu oleju.. 10W40 najlepiej motul 6100 synergie i nic innego, zadnych mineralnych tfu :sick3: na 5W40 troszke za duzy przebieg..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u kilku mechaników i każdy zdiagnozował co innego jeden mówił że uszczelka głowicy do wymiany drugi że wtryski leją a trzeci że turbina ale przecież jak by turbo puszczało to są duże ubytki oleju ale oleju mi nie ubywa tak samo jak płynu w chłodnicy też jest stan a co do wtrysków to sam nie wiem jak jest ciepły to nic nie kopci tylko jak zimny rano a przez cały dzień jak jeżdżę to jest spokój. Jakie są objawy jak leją wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja mam podobnie. Rano odpalam chwile nie ma nic, po czym pojawia się dymek ale za chwilę znika. Oleju mi bierze trochę no ale auto swoje lata ma. Ja jeżdzę z tym nie widzę ubytków mocy w zimie przy -24 po rozgrzaniu świecami pali bez problemu, Ni c tylko jeździć. Co do lania wtrysków to raczej wątpię bo by trzęsło budą i bradzo kiepsko palił i dymił cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u kilku mechaników i każdy zdiagnozował co innego jeden mówił że uszczelka głowicy do wymiany drugi że wtryski leją a trzeci że turbina ale przecież jak by turbo puszczało to są duże ubytki oleju ale oleju mi nie ubywa tak samo jak płynu w chłodnicy też jest stan a co do wtrysków to sam nie wiem jak jest ciepły to nic nie kopci tylko jak zimny rano a przez cały dzień jak jeżdżę to jest spokój. Jakie są objawy jak leją wtryski.

Może kąt wtrysku... :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zauważyłem jak go odpaliłem to nic nie kopcił pochodził sobie kilka minut i jak ruszyłem to dopiero poszedł siwy dym .Mechanikom juz nie wieże bo każdy mówi co innego i sam już niewiem co z tym robić :mysli:.W czwartek wymieniam uszczelniacze zaworów i będe miał Vaga sprawdze kąt wtrysku co moge jeszcze sprawdzić ?[br]Dopisany: 21 Kwiecień 2009, 19:23_________________________________________________Sprawdziłem dziś kąt wtrysku i jest pomiędzy 0,48-0,50 i jeszcze grupa 4 pozycja 1 obr 861 poz2 specifid start 1,7* ATDC poz3 actual start 0,7-0,8 BTDC i poz 4 cold start valve 3,1% co to sa za parametry błąd był jeden taki numer 01242 co o tym myśleć[br]Dopisany: 22 Kwiecień 2009, 13:00_________________________________________________Autko zaczęło kopcić po wymianie oleju chyba że olej jakis trefny i tak jakby był jakiś żadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wlałem syntetyk 5W-40, nalatane mam 200 tys. km i luzik, a silniczek chodzi 10% ciszej

a silnik zawsze gdzieś może się spocić, bo pracuje w ekstremalnych warunkach patrz=program SONDA o oleju na youtube

pozdrawiam :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym kopceniem tylko po odpaleniu to się nie przejmuj, moi rodzice mają audi 80 1Z i też kopci nawet na gorącym jak mu mocno depne, olej leje od lat mineralny....najważniejsze to wymieniać regularnie, w tym aucie też troche ubywa...na liczniku ma 230 ale licznik od kilku lat nie chodzi i był cofany.....realnego przebiegu ma jakieś 500 000 km wg mojego skromnego zdania za bardzo panikujesz.. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem uszczelniacze zaworów i zaobserwowałem że już mniej kopci ale jeszcze minimalny widać dymek niewiem czy wszystkie DIZELKI jak sie odpala to delikatnie kopcą.Jeszcze mam takie pytanie jak i po czym mogę poznać że leją wtryski????[br]Dopisany: 28 Kwiecień 2009, 12:41_________________________________________________Dodam jeszcze że obserwowałem przez kilka dni stan płynu i oleju i jest Ok nic nie ubywa a jeszcze delikatnie nieraz zakopci przy odpaleniu????Zalałem go Na BP paliwem ON ULTIMEIT i zaobserwuje co się będzie dzialo wcześniej tankowałem na Bliskiej zwykly ON.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...