rkowalski1 Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Witam wszystkich. Sprawa tyczy się A4 B8 2015 r. 1.8 tfsi 120 hp. Samochód nowo nabyty, sprawdzony przez autotesto, gdzie nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości. Z czasem na wskaźniku oleju zaczęło ubywać. 1600 km po wymianie (wlano 4.3 litra Castrol 5w30) z maxa spadł na poziom ze zdjęcia (nieco ponad 1/3). Samochód nie kopci, pali na strzała, ciśnienie na cylindrach było sprawdzane i wyszło ok, nie widzę, żeby cokolwiek gubił. Jak na wersję poliftową to chyba nie powinno tak być? Wiadomo, że silnik będzie olej pobierał, ale jaki jest orientacyjny pobór dla polifta? Jak to u Was wygląda? Ewentualnie może ktoś przerabiał podobny temat i ma jakieś sugestie? Jazda głównie po mieście, raczej w miarę spokojna.
Wihajster Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Tylko bagnet serwisowy prawde powie. Poza tym wlewa sie 4,6
rkowalski1 Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2020 10 minut temu, Wihajster napisał: Tylko bagnet serwisowy prawde powie. Poza tym wlewa sie 4,6 No właśnie będę zamawiał dla pewności, ale czy możliwe jest, żeby wskaźnik elektroniczny tak się mylił? Spadek poziomu byl stopniowy, cykliczny, więc wątpię, żeby coś tam było nie tak :/
liquid8p Opublikowano 25 Kwietnia 2020 Opublikowano 25 Kwietnia 2020 U siebie w polifcie wymieniałem teraz olej po 7 tys km. Olej spadł gdzieś mniej więcej do połowy skali w mmi. Coś musi być nie tak, jeśli olej tak szybko ucieka. A patrzyłeś na dolną osłonę silnika, czy nie ma śladów po oleju?
rkowalski1 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2020 W dniu 25.04.2020 o 15:25, liquid8p napisał: U siebie w polifcie wymieniałem teraz olej po 7 tys km. Olej spadł gdzieś mniej więcej do połowy skali w mmi. Coś musi być nie tak, jeśli olej tak szybko ucieka. A patrzyłeś na dolną osłonę silnika, czy nie ma śladów po oleju? Odświeżę temat. Auto było sprawdzane pod kątem szczelnosci, żadnych wycieków nie stwierdzono. Odma olejowa sprawdzana - też ok. Dalej już nie mam pomysłów, a dalej bierze ok 300 ml/1tys. km.
Dev Opublikowano 2 Czerwca 2020 Opublikowano 2 Czerwca 2020 19 minut temu, rkowalski1 napisał: Dalej już nie mam pomysłów, a dalej bierze ok 300 ml/1tys. km. odpowiedz jest zabójczo prosta, oliwa idzie w komin
rkowalski1 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2020 1 minutę temu, Dev napisał: odpowiedz jest zabójczo prosta, oliwa idzie w komin No i ok, 300 ml, tragedii nie ma, ale ja już pytam bardziej z ciekawości, bo to raczej nie tak, że "ten typ tak ma", gdyż zdecydowana większość użytkowników piliftow twierdzi, że niewiele więcej pobiera, ale na 10 tys. km. ?
Dev Opublikowano 2 Czerwca 2020 Opublikowano 2 Czerwca 2020 17 minut temu, rkowalski1 napisał: No i ok, 300 ml, tragedii nie ma, ale ja już pytam bardziej z ciekawości, bo to raczej nie tak, że "ten typ tak ma", gdyż zdecydowana większość użytkowników piliftow twierdzi, że niewiele więcej pobiera, ale na 10 tys. km. ? cały czas pilnuj stanu, najlepiej zeby był pod max i nie lej tego gównianego szajstrolla 5w30 tylko porzadny fullsyntetyk 5W40 (np Ravenol VST Turbo 5W40)
rkowalski1 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2020 3 minuty temu, Dev napisał: cały czas pilnuj stanu, najlepiej zeby był pod max i nie lej tego gównianego szajstrolla 5w30 tylko porzadny fullsyntetyk 5W40 (np Ravenol VST Turbo 5W40) Przy zmianie oleju na pewno tak zrobię, szczególnie, że znalazłem artykuł, gdzie w naprawianym przedlifcie rzekomo pobierał 600 ml Castrola, a 300-400 Motula, więc liczę na podobne rezultaty.
Wihajster Opublikowano 3 Czerwca 2020 Opublikowano 3 Czerwca 2020 Mam przejechane 8500km od wymiany i na MMI jest połowa stanu wiec jest idealnie gdzie auto lekko nie ma. 1
kixi4 Opublikowano 9 Czerwca 2020 Opublikowano 9 Czerwca 2020 Polifty tj silniki cpma,cpmb, cjeb, cndc itp zdarza sie, ze tez biora olej.. oczywiscie mniej i przy wiekszych przebiegach. Wszystko zalezy jak byl serwisowany i uzytkowany.. jesli na longlife i po miescie to bedzie bral olej wczesniej.. remontowalismy tych silnikow tez troszke i remont polega na tym samym co w przedlifcie.. od niedawna do tych silnikow sa tloki z pierscieniem olejowym 3 czesciowym i to powinno zalatwic sprawe na wiele wiekszy przebieg niz oryginal..
Olgierd93 Opublikowano 9 Czerwca 2020 Opublikowano 9 Czerwca 2020 Możesz też spróbować płukanki, mi pomogła ze spalaniem oleju, używam tec2000.
rkowalski1 Opublikowano 9 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2020 2 godziny temu, Olgierd93 napisał: Możesz też spróbować płukanki, mi pomogła ze spalaniem oleju, używam tec2000. O, ja myślałem, że płukanka może pogorszyć sprawę. Możesz napisać, o ile to spalanie zmalało na Twoim przykładzie?
mareqww Opublikowano 10 Czerwca 2020 Opublikowano 10 Czerwca 2020 14 godzin temu, rkowalski1 napisał: O, ja myślałem, że płukanka może pogorszyć sprawę. Możesz napisać, o ile to spalanie zmalało na Twoim przykładzie? To jest kwestia indywidualna jak pisał kixi4- faktyczny przebieg, long life, miasto/trasa no i ... ciężka noga. Zacznij od najprostszych i najtańszych metod - spróbuj przy kolejnej wymianie (jeżeli fundusze pozwalają to wcześniej) przepłukać kanały płukanką i zalać oliwą 5W40.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się