Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Remont, tuning, gazowanie BFB


darayus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich czytających,

 

Na wstępie przepraszam, za przydługi post. Postaram się podzielić go na części/punkty, by ułatwić ewentualne udzielanie odpowiedzi, oraz odnalezienie się w temacie. Liczę, że pomożecie w podjęciu decyzji dotyczących doboru podzespołów, zakupów, oraz rozwiejecie ewentualne wątpliwości. Zaznaczam, że żaden ze mnie mechanik, nie znam się na autach tak, jak większość z Was, mających tutaj po XXX postów. Proszę o konstruktywne odpowiedzi, pomoc oraz wyrozumiałość.

 

Zatem do rzeczy:

 

Jestem posiadaczem Audi A4 B7 1.8T, kod silnika: BFB (163km) z instalacją LPG marki Landi Renzo. Planuję rozpocząć na wakacje remont silnika, tuning mechaniczny/soft oraz założenie nowej instalacji pod nową mapę silnika. Autem zamierzam jeździć długo, więc inwestycja ma uzasadnienie.

 

Celem operacji jest osiągnięcie 230-250 km, poprawienie fabrycznych niedociągnięć, osiągnięcie 100% sprawności motoru, usunięcie wycieku (o którym mowa później) bez wydawania fortuny i założenie nowej instalacji gazowej, zdolnej napędzać 250km bez potrzeby pakowania dwóch reduktorów.

Jak wspomniałem wyżej - z okolic napinacza pojawił się niewielki wyciek oleju. Nie znam przeszłości auta dokładnie, bo xostało kupione rok temu. Po 12 tys km zrobionych na nowym oleju (motul x-cess 5w40 / filtr mann), zalanym po zakupie wciągnął 0.5 L. Obyło się bez dolewek, ale wyciek jest, więc podejrzane za to elementy zostaną wymienione w pierwszej kolejności. Stąd decyzja o zdjęciu pokrywy zaworów i zlokalizowaniu dokładnej przyczyny wycieku przez znajomego mechanika. Dodam, że auto ma udokumentowane książką serwisową 174 tys. przebiegu, więc siłą rzeczy nowy rozrząd musi się pojawić. Czy był zakładany wcześniej, tego nawet najstarsi indianie nie wiedzą.

 

 

 

 

1. Wymiana rozrządu z łańcuchem i pompą wody

 

Znalazłem na tym forum oryginalne części, link:

 

Podane są 2 wersje:

A) ORI ZESTAW ROZRZĄDU DO 1.8T 2.0 AWT AVJ BFB BEX AMB AWM ALT (WYMAGA NAPINACZA HYDRAULICZNEGO)

06B 198 119 A - 430zł

B) ORI ZESTAW ROZRZĄDU NOWEGO TYPU DO 1.8T ALT AMB AVJ BFB BEX (NIE WYMAGA NAPINACZA HYDRAULICZNEGO)

06B 198 119 C - 530zł

 

Który brać? Czym się różnią? Który bardziej trwały? Zamawiać łańcuch, jeśli nie słychać, że trze o blok?

 


2. Wymiana uszczelki pod głowicą oraz kompletny remont głowicy wraz z montażem nowych zaworów, uszczelniaczy w firmie zajmującej się remontami głowic.

 

Ma to sens? Wiem, że 1.8t są wytrzymałe, ale poprzedni właściciel „lał castrola”, o ile w ogóle lał, więc nie mogę być pewien stanu motoru.

 

Jeśli ma to sens, to jaka uszczelka najlepiej się sprawdzi?


3. Uszczelki

 

A. Uszczelka pokrywy zaworów

B. Uszczelka sterowania silnikowego (półksiężyc i płaska uszczelka) = (napinacza łańcucha/rozrzadu)

C. uszczelka kolektora ssącego

D. uszczelka kolektora wydechowego
E. o-ring króćca wodnego

F. uszczelka miski olejowej

G. uszczelniacze (2) wałka rozrządu

H. uszczelki gniazd świec zapłonowych

 

I. Nowe pierścienie olejowe

 

Coś pominąłem?

 

 

4. Tuning mechaniczny

 

A. Wydajniejsza turbina pasująca P&P do obecnego kolektora

Nadal nie wiem jaką wybrać. Wielu odradza hybrydy, ale nie bardzo jest tutaj wybór. Proszę polećcie coś pod max 250-270 żeby ewentualnie mogła być z zapasem.

Customowy/sztywny dolot (TIP) będzie konieczny do tego, czy nie?

 

B. Wtryski o wydajności 370cc z Saaba 2.3T raczej powinny wystarczyć. Ponoć są P&P?

 

C. FMIC o wymiarach 550x230x65 czy 550x180x6?

Skąd polecacie brać? Gotowe zestawy ponoć są... Niegotowe. Trzeba rzeźbić, a tego chcę uniknąć.Który rozmiar lepiej poradzi sobie z ciepłym powietrzem z małej turbiny? Chciałbym, jak to możliwe, uniknąć cięcia zderzaka...

 

D. DownpipeJaki rozmiar? od kogo najlepiej/najtaniej?

 

E. Największe wątpliwości budzi we mnie wymiana korbowodów na kute.

Przy mocy do 250km ma to sens? Korby są najsłabszym punktem w całej tej układance, ale nie będę przekraczał założonej przeze mnie granicy. Czytałem, że za duża siła w dolnych obrotach może je mimo wszystko ukręcić. Jest powód do obaw???

 

Czy takie miałyby sens? Pasują do mojego modelu w ogóle? Chińczyk, wiem, ale w Polsce są sporo droższe. I myślę, że to i tak to samo. Może się mylę?:

 

 

 

Czy coś jeszcze będzie potrzebne do osiągnięcia wymaganej mocy?

 

Co do LPG:

Mam już instalację, czy mając homologację na butlę można samemu kupić wydajniejszą, instalację, założyć samemu, a wystroić u gaziarza? Czy w takie rzeczy lepiej się nie bawić i uzbierać te 3 tysiące?

 

Wstępnie gaziarz mi polecał instalację LPG TECH na wtryskach Yeti, reduktor AC Stag R01 czerwony pod 250km. Da radę?

 

 

Ponadto:

-Ewentualne niedociągnięcia do poprawy, które wskaże mechanik

-Czyszczenie smoka, misy olejowej, odmy i przepustnicy

-Nowe świece: NGK PFR6Q

-Nowe płyny i filtry

-Zaślepienie układu sai

-Usunięcie sond lambda w ecu u tunera / albo emulacja (co lepsze?)

-Nowy zawór DV - będzie potrzebny? Jeśli tak, to jaki?

-Potrzebne będą nowe śruby do głowicy? Jeśli tak, to jakie?

 

Po modyfikacjach (w miarę potrzeb):

 

A. Sprzęgło z awx czy inne? Jakie?
B. Dwumas z awx czy inne? Jakie?
C. Hamulce przód 320/288 na tył, jeśli będzie problem z bezpieczeństwem.

D. Wskaźniki: doładowania, temperatury oleju. Więcej chyba nie potrzeba??

 

Wszelkie dodatkowe uwagi związane z tematem są również mile widziane. Zwłaszcza, jeśli pominąłem coś istotnego, o czymś powinienem wiedzieć, albo wziąć pod uwagę.

 

Dzięki za merytoryczne odpowiedzi, i za to, że chciało Ci się to czytać do końca:)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez darayus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co robić remont, bo z tego co napisałeś to ja nie widzę powodu. 

Cieknie pewnie spod uszczelki napinacza - standard i banał.

Co najwyżej smok do czyszczenia, usunięcie wycieków, rozrząd na pasku ze zwykłym mechanicznym napinaczem. Porób logi i będzie widać jak się ma silnik.

Jeśli to ori przebieg to silnik powinien być jak dzwon.

Laduj hybryde, dp, fmic, wtryski z bam lub te z saaba, sprzęgło kevlar lub komplet z awx i będzie moc.

Co do lpg to reduktor magic big, ac w03bfc, sterownik wedle uznania gazownika, którego znajdziesz i będzie jeździć.

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, darayus napisał:

poprzedni właściciel „lał castrola”

Zastanawiam się czemu tak wszyscy narzekają na ten olej? Może te silniki go nie lubią, nie wiem. Wiem też że nie zamierzam go wlewać do mojego BFB, wleję albo Motul albo Ravenol.

Odnośnie oleju Castrol to napisze swoje doświadczenie po przejechaniu osobiście 300tkm golfem IV 101KM AXR PD.

Poprzedni właściciel jeździł na long life do 130tkm wymieniając olej co 30tkm w ASO VW pewnie był to Castrol.

Od zakupu auta zrobiłem nim osobiście 300tkm tylko już wymieniałem olej max co 15tkm - olej CASTROL 5W40 505.01.

Teraz na liczniku mam 430tkm, z osprzętu silnika wymieniłem tylko turbinę przy 400tkm, reszta ORI, pompki nieruszane, do silnika nie zaglądałem wcale, poza wymianą 4 krotnie miski olejowej która pękła na nierównościach.

Jak widać z powyższego ja mam miłe doświadczenia z olejem Castrol lanym do silnika VW AXR.

Jeszcze jedno - na 15tkm dolewam przy tym przebiegu tylko 0,5 litra oleju (tak też było od początku) także wg mnie olej Castrol mu nie zaszkodził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.04.2020 o 19:24, pelonek1 napisał:

Zastanawiam się czemu tak wszyscy narzekają na ten olej? Może te silniki go nie lubią, nie wiem. Wiem też że nie zamierzam go wlewać do mojego BFB, wleję albo Motul albo Ravenol.

Odnośnie oleju Castrol to napisze swoje doświadczenie po przejechaniu osobiście 300tkm golfem IV 101KM AXR PD.

Poprzedni właściciel jeździł na long life do 130tkm wymieniając olej co 30tkm w ASO VW pewnie był to Castrol.

Od zakupu auta zrobiłem nim osobiście 300tkm tylko już wymieniałem olej max co 15tkm - olej CASTROL 5W40 505.01.

Teraz na liczniku mam 430tkm, z osprzętu silnika wymieniłem tylko turbinę przy 400tkm, reszta ORI, pompki nieruszane, do silnika nie zaglądałem wcale, poza wymianą 4 krotnie miski olejowej która pękła na nierównościach.

Jak widać z powyższego ja mam miłe doświadczenia z olejem Castrol lanym do silnika VW AXR.

Jeszcze jedno - na 15tkm dolewam przy tym przebiegu tylko 0,5 litra oleju (tak też było od początku) także wg mnie olej Castrol mu nie zaszkodził.


W silnikach 1.8, 1.8T z grupy VAG rozrząd jest na pasku oraz na...

Ogólnie castrol z tego co się czyta na forach, to synonim kupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie mam wątpliwości, czy wtryski z Saaba 0280156023 podołają 250km, z tego co czytam, to są tutaj bliskie swojego kresu, a dodatkowo ponoć zaleca się mieć minimum 15 % zapasu na wtryskach, gdy ma się instalacje lpg. Nie wiem co wybrać, by nie wybulić kolejnego cebuliona, ale jak dalej nic nie wymyślę, to wezmę te saaby i się zobaczy... 

Z kucia i remontu zrezygnowałem. Rozrząd na paskach się zrobi pokrywa zaworów i uszczelka napinacza łańcucha już założona, więc napinacz łańcucha oraz łańcuch zostały sprawdzone. 

IC 550x230x65 wydaje mi się najbardziej przyszłościowym wyborem. Będę tylko musiał skompletować jakieś orurowanie, a kompletnie nie wiem jakie średnice itd rur, kolanek. 

Wejdzie Hybryda, ale jak dotąd nie wiem od kogo wziąć. (geremi, turbospec, perun) to moje obecne typy. 

DP już kupiony u @Bartez80 - dzięki. Pomyśle jeszcze nad silikonowym tip'em. 

Dzięki @przem8 za wskazówki. Logi przed wjazdem do wirusiarza zrobię, gdy ogarnę kogoś, kto ma kabel w okolicy Wrocławia. 

Szczęście, że w okolicy mnie mieszka bardzo polecany "gaziarz". Polecił mi staga qbox/kme nevo sun, wtryski yeti+ (obgadam z nim sprawę Acw03bfc) i reduktory (kme Fox do 230km / magic 3 big jeśli wyjdzie mi 250). Wybiorę więc instalkę stagowską, bo i ta często jest polecana. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...