patryk201031 Opublikowano 4 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2020 Witam wszystkich mam pytanie bo mam dylemat w moim b7 3.0 tdi jest zrobione 300 km wywalony dpf (fabrycznie był), przebieg furki 260 tys. Mam pytanie jaki olej byście polecili zalać ? Wiem, że obecnie jest 5w40. Chciałem zalać też 5w40 Penrite ENVIRO + nie wiem czy patrzeć teraz na olej z normami pod dpf czy bez. Ma to jakieś większe znaczenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gozdzik77 Opublikowano 7 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2020 Jak już nie masz DPF-a to nie ma potrzeby stosowania oleju niskopopiołowego tkz. LOW SAPS. Śmiało możesz lać 5W40. Zresztą sam mam 3.0TDI bez dpf i też leje 5W40 chociaż poprzedni właściciel lał 5W30 Co do marki oleju to każdy ma jakieś swoje preferencję. Wydaje mi się że ważniejszy jest interwał wymiany nie wiecej niż 15000km na oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KINIAM Opublikowano 7 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2020 W dniu 4.05.2020 o 14:16, patryk201031 napisał: 1. Wiem, że obecnie jest 5w40. 2. Chciałem zalać też 5w40 Penrite ENVIRO + nie wiem czy patrzeć teraz na olej z normami pod dpf czy bez. Ma to jakieś większe znaczenie? 1. Jaki masz teraz olej ? jakie trasy robisz ? coś Ci łyka tego oleju ? 2. To dobry olej, masz kasę więc lej, silnik będzie wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KINIAM Opublikowano 7 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2020 W dniu 4.05.2020 o 14:16, patryk201031 napisał: w moim b7 3.0 tdi jest zrobione 300 km wywalony dpf (fabrycznie był), Teraz dopiero mnie oświeciło, że to nie nominał tylko 300KM. Trzeba rozważnie dobrać olej i interwał 15000 km to znak ??? za długi, chyba, że nie korzystasz z mocy silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk201031 Opublikowano 7 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2020 Godzinę temu, KINIAM napisał: Teraz dopiero mnie oświeciło, że to nie nominał tylko 300KM. Trzeba rozważnie dobrać olej i interwał 15000 km to znak ??? za długi, chyba, że nie korzystasz z mocy silnika. Korzystam z mocy, nic mi nie łyka oleju. Chyba tak zrobię i zaleje olej penrite a do tego liqui moly motor protect. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KINIAM Opublikowano 7 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2020 (edytowane) 6 godzin temu, patryk201031 napisał: ... a do tego liqui moly motor protect. A co chcesz tym zdziałać na tę chwilę ?. Penrite to dobry olej ale radzę poszukać oleju z wyższą lepkością kinematyczną przy 100/125/chwilowej temperaturze 150 stopni oraz z wyższym TBN. Nie zapomnij o płynie w układzie chłodzenia i raczej zwiększ dawkę wody w stosunku do glikolu /teraz nie ma mroźnych zim/, można dodać glicerynę lub inhibitory korozji. Edytowane 7 Maja 2020 przez KINIAM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krokop Opublikowano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2020 Witam Kolege , jezdze Avanten z silnikiem 3.0 asb na Oleju Motul specific 5w30 507.00 . Wymieniam ,wszystkie Filtry plus filtr Paliwa co 12—13 tys. Od 2015 zrobilem 110 tys. kilometrow. Motor nie bierze kropli oleju. Polecam i Pozdrawiam serdecznie Sklep pro–choice Pana Marcina. Pozdrawiam Zbigniew Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się